K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2012, 19:03   #11
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
For godt 1 år siden fik jeg tilkendt førtidspension. Havde været 5 år i gennem det umenneskelig system inden da og havde set førtidspensionen som det forjættede land.

Da jeg så en dag stod brevet i hånden: "du er tilkendt førtidspension", så blev benene slået væk under mig og jeg kunne slet ikke kaperer hvad det nu ville sige. Mit første år har været lettere manisk, for nu måtte jeg stort set alt, jeg havde fået friheden igen. Så jeg skulle ud og rejse et par ture, en smut på højskole, havde svært ved at falde ned. På trods af at jeg inderst inde var opslidt, udmattet og nærmest kronisk træt efter års kamp, kunne jeg ikke slappe af den første tid.

Nu et år efter er jeg faldet nogenlunde ned, men er stadig enormt træt. Der skal ingen ting til. Jeg vil så meget, men har energi til så lidt.. De to ting harmonerer ikke sammen.

Roen efter pension er dejlig, men det er som om larmen der rungede så voldsomt før tilkendelsen stadig runger indeni. Systemet skal stort set knække dig før du får din berettigede hjælp.

Jeg skal lappes sammen igen, men jeg må erkende at jeg aldrig bliver den som jeg engang var, der kunne langt mere.

Det er netop de små ting i livet, der skal give glæden og meningen.

Solen der står op og går ned. Fuglene der synger i haven. Bøgen der springer ud. osv..

Der først nu efter førtidspensionen at jeg kan begynde arbejde med mig selv. Et selv der har været under voldsomt psykisk pres om en uvis fremtid i alt for mange år.
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 19:58   #12
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
For mig tror jeg det er mine egne forventninger der spænder ben.

Min pensions sag gled hurtigt igennem. Pension havde inden i lang tid været sidste udvej efter jeg har forsøgt mig med ordinært arbejde, revalidering osv i en del år. Modsat mange var det mig det holdte igen og systemet der foreslog pension. Jeg havde på intet tidspunkt tænkt efter pension, ud over bedre end det kaos det er at være kastebold. Havde forventet et længere forløb, jeg er 32 så alderen var imod mig.

Eneste praktiske forskel er det jeg kan melde ferie i ungernes fritter og børnehave. Økonomien er cirka den samme da jeg valgte at bruge den løsere økonomi til at udskifte en 20 år gammel skrammelkasse med en ny og langt mere pålidelig bil. Bor på landet, min og ungernes hverdag kan ikke hænge sammen uden. Det har tilgengæld givet ro, at jeg ikke længere frygter bilen ikke starter eller går istykker.

Mit ego skal lige snos om jeg er pensionist, og alt det mentale lige indhente det er her jeg er. NU er jeg ADD`ere, så alt skal en omvej eller 3 :-D. Men ting tager tid, sådan må det være og det hjælper ihvertfald ikke at være træt af at det ikke går hurtigere.

Minimumskravet til mig selv er ungerne ikke skal begrænses at deres far ikke er en del af deres hverdagsliv og deres mor er anderledes. Det lykkes langt det mest af tiden.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 18:00   #13
Ditten
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2010
Alder: 37
Indlæg: 24
Styrke: 14
Ditten er ny på vejen
Tak for svar til alle. Vi finder forhåbentligt allesammen vore egne personlige svar med tiden. Jeg er også ved at affinde mig med at det nok kommer til at tage en evighed at finde mit flow igen, og nu må vi se om jeg når det før jeg dør.

Jeg undrer mig tit over at "normale" mennesker lader til at have så stort et overskud. Alene det at de magter at passe et arbejde, dag efter dag efter dag...!! Det er også derfor jeg tit går i panik hvis min kæreste for eksempel får besøg af venner, som jo altid spørger "hvad går du så og laver?" Jeg ville enormt gerne have en selvtillid der tillod mig at svare "Jeg hygger mig gevaldigt med at lave ingenting og nyde godt af min førtidspension." Men det med at hygge sig passer jo ikke engang, for tiden går med at være ængstelig og udkørt.
Ditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 10:33   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg plejer at være et rimelig dynamisk menneske og god til at have nye ideer, - men efter 11 års resultatløs kamp for at få lov til at gøre min knækkede reva-uddannelse færdig, gentagne opgivelser af håbet om at komme videre, syltning på kontanthjælp mm. er jeg træt. Jeg føler ingen rigtig glæde ved noget længere, ikke noget engagement. Man kan jo håbe, at det kommer det igen en dag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øh undskyld med hvor er alle journalisterne blevet af? Indiansummer Politik og Samfund 10 17-07-2012 20:48
Hold op, hvor er jeg blevet snydt mukke Alt det andet 4 24-05-2012 15:31
Danmark er blevet til en Karo Politik og Samfund 1 09-03-2011 20:15
Min sag er blevet hjemvist stinni Alt det andet 11 14-02-2011 21:44
Hvor er min tråd blevet af??? Ruby Hjælp til Forum Brug 8 10-02-2010 23:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension