K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2013, 22:39   #1
Peter-K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2013
Lokation: Taastrup
Indlæg: 1
Styrke: 0
Peter-K er ny på vejen
BAN faktuelle fejl i afgørelse

Hej

Er der nogen der erfaring med at et afslag BAN er fuld af faktuelle fejl. Begivenheder der er blandet sammen for at sætte ansøgeren i dårligere "lys"

Peter
Peter-K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 00:56   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ikke her trods et par sager over BAN, men pas på ikke at se spøgelser i forb. med BAN
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 02:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste du kan gøre hvis du er kommet i den situation er at se om Ankestyrelsen vil tage sagen som principiel sag http://ast.dk/om_ankestyrelsen/kontakt.asp og hvis de ikke vil dette ja så er der kun ombudsmanden tilbage http://www.ombudsmanden.dk/klag/ ....altså af de gratis tiltag...

Mener du kommunen har handlet ulovligt kan man forsøge sig med at melde det til statsforvaltningen http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5792
Men man skal ikke gøre sig de store forhåbninger da de selv bestemmer om de vil oprette en sag...

Ud over disse ja så kan du anlægge en sag ved domstolene men det koster som sagt penge..

Husk lige at d. 1 juli overgik alle klagesager til Ankestyrelsen....og BAN og det sociale nævn er nedlagt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 03:51   #4
gje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 25
Styrke: 12
gje er ny på vejen
Ikke ligefrem faktuelle fejl

.. i den afgørelse jeg for nylig fik fra BAN, men nok fokus helt andre steder end jeg havde forventet. På nær et par passager blev mine argumenter slet ikke vurderet, den ene passage f.eks. at jeg erkender at jeg har haft en svær depression (ja hurra). ALtså på det plan.

BAN har vurderet min klage fuldstændig ud fra lægeerklæringer, endda flere år gamle lægeerklæringer, som jeg ikke mener er aktuelle. Bl.a. ser BAN mit sygdomsforløb som et sammenhængende, hvorimod jeg selv og læge/psykolog ser det som forskellige sygdomme. Og dermed kommer min sag og mig selv jo til at stå i et dårligere lys, ligesom også de gamle lægeerklæringer bliver mistænkeliggjort. Jeg ved ikke om det er noget sådant du har oplevet?

Jeg føler mig i al fald ikke "hørt" af BAN og har derfor også anket sagen videre, så må jeg se hvad der så sker... (tager en med solbriller fordi det forhåbentligt snart bliver sommer!)

Web - hvilken betydning får det at klagesager 1. juli overgik til Ankestyrelsen, tror du?
gje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i rehabiliterings teamets afgørelse moster0208 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 11 13-09-2013 12:19
fejl i 9 ud af 10, odsherred Huldra Alt det andet 1 02-12-2008 17:41
§§§ er det en fejl Huldra Alt det andet 3 10-07-2008 16:35
Min fejl andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-06-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension