K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2010, 12:41   #1
aloecare
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
aloecare er ny på vejen
sidder og er i TOTAL vildrede!!!
Jeg fik en arbejdsskade i 2007 maj måned.
Jeg har nu sluttet min barsel 21 marts 2010. så skulle min sygedagpengesag genoptages, men nej.... - endelig afgørrelse foreligger ikke er partshørt på deres vurdering og de skøjter let og elegant over de nye regler.

????

§ 27 stk 1 nr 2
- den er forlænget 1 april fra 26 uger til 39??????????
hvorfor hører jeg ikke ind under den???

§27 stk 1 nr 4
Den trådte i kraft under min barsel i 2009 juni måned
så hvorfor hører jeg ikke under den???
jeg har været frlænget efter nr 2 - de 26 uger, men ikke op til 39

Og de fandt ikke rigtig ud af noget ved det???
jeg er ikke arbejdsprøvet. hvad skal jeg dog???
alt afhænger jo af en arbejdsprøvning, men de vil ikke arbejdsprøve mig trods nr 4 - men jeg skal på kontanthjælp? - som jeg er for rig til hus og bil men det mister jeg da nu for har ingen inkomst????

jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig
--------------------------------------------------------

resourceprofilen

min sag skal genoptages - de vil ikke genoptage udbetaling af sygedagpenge men min rp er ikke opdateret i konklusion. jeg påpeger det i min partshøring men så laver de lige en konklusioon og sender en partshøring på den - jeg får ik sygedagpenge nu altså det jeg mener er jeg ikke berettiget når nu den ikke er førdig eller hvad? skal jeg sende min partshøring og bare lade det være ved det??
jeg er ikke afklaret og ved ik hvad jeg skal stille op....

Sidst redigeret af Webmaster; 12-04-2010 kl. 14:04. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
aloecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 22:12   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger din fagforening?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 10:28   #3
aloecare
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
aloecare er ny på vejen
hej :-)
jeg var medlem af en fagforening men mete at nu skulle jeg jo bare arbejdsprøves osv så valgte det fra af økonomiske årsager....
jeg forventede slet ikke det her af dem der var så søde i jobcentret - ???
aloecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 10:56   #4
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej
har du fået erstatning fra din arb.skade?
Du kan evt. henvende dig til en advokat
jeg håber du kan bruge der.
Hilsen Bonnie
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 11:33   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Har du anket den afgørelse, for der er vist ikke meget andet at gøre og så kan du jo også klage til din borgmester ..... Og nu du er igang, kan du også sende den klage (til borgmesteren) til de andre byrødder!

Phuh, for en situation du er kommet i, og jeg sender dig lige en masse for det kan du vist godt bruge lige nu, selvom det ikke hjælper dig økonomisk

Jeg blev også bare smidt over på kontanthjælp selvom sagsbehandler havde nægtet at lade mig komme i arbejdsprøvning og jeg overhovedet ikke var søgt afklaret i sygedagpengeperioden.

Jeg klagede og søgte en førtidspension efter § 17 og vandt i sidste ende min sag .... så KLAG, KLAG, KLAG
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 12:06   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ved en anmeldt arbejdsskade vil sygedagpengene forsætte indtil der er en afgørelse i sagen... -så forhåbentlig er din arbejdsskade anmeldt?
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 16:37   #7
aloecare
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
aloecare er ny på vejen
hej :-)
tak for jeres svar :-)
ja den er anmeldt og der er truffet afgørelse, men ikke erhvervsevne..den har de sat midlertid indtil jeg er mere afklaret...en arbejdsprøve :-)
Som er meget svær at få åbenbart....
Men ja det blir klage på klage på klage på klage og ank ank ank
tænk hvis der var nogen der gjorde deres job som de skulle så var der mnge der ikke lige stod med fletningerne i den røde...
aloecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 23:49   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
når der er truffet en afgørelse i ask så er det desværre ikke længere en mulighed at forlænge sygedagpengene på det grundlag.. også selvom noget af afgørelsen er midlertidig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 02:08   #9
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg kan ikke helt læse hvornår din sygedagpenge stopper??? Lige efter barslen den 21.3 eller hvad???

Jeg spørger fordi, for at komme under forlængelsesreglen til 39 uger der SKAL man have været på sygedagpenge den 1.4. ellers så gælder reglen ikke for dig..

Men øv for en situation... mærkelig det kan være så svært at blive arbejdsprøvet... til dig
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 10:24   #10
aloecare
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2010
Indlæg: 20
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
aloecare er ny på vejen
Ojkay - ja jeg har jo været på barsel og de er igang med at vurdere sagen om at genoptage men de mener jo ikke jeg falder ind under noget i § 27 da jeg har brugt nr. 2 en gang, men jeg blev sygemeldt grundet graviditet inden de 26 uger var brugt.
jeg fandt dette på arbejdsmarkedsmarkedsstyrelsens hjemmeside

Sygedagpenge
Lov nr. 247 af 23. marts 2010 om ændring af lov om sygedagpenge, lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel, lov om aktiv socialpolitik og lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Loven indeholder bl.a. en udvidelse af forlængelsesreglen ved afklaring af sygemeldtes arbejdsevne, en forbedring af selvstændiges sygedagpenge ved delvist sygefravær og en ophævelse af bestemmelser om indbetaling til Særlig Pensionsopsparing.

Udvidelse af forlængelsesreglen i lovens § 27, stk. 1, nr. 2:
Forlængelsesreglen i lovens § 27, stk. 1, nr. 2, er blevet udvidet, således at sygedagpengeperioden kan forlænges i op til 39 uger, når det anses for nødvendigt for at kunne klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne.

Lovændringen betyder alene en udvidelse af forlængelsesperioden fra op til 26 uger til op til 39 uger. Der sker således ingen ændringer med hensyn til reglens anvendelsesområde eller den hidtidige praksis på området.

Lovændringen træder i kraft den 1. april 2010, og finder anvendelse på personer, der modtager sygedagpenge den 1. april 2010 eller senere.

Heri ligger, at den udvidede forlængelsesregel ikke kan anvendes i den situation, hvor der ikke er en aktuel ret til sygedagpenge den 1. april 2010 eller senere, eksempelvis hvis en tidligere foretaget forlængelse af sygedagpengeperioden udløber med udgangen af marts 2010.

Hvis en person tidligere har fået forlænget sine sygedagpenge i op til 26 uger efter forlængelsesreglen i § 27, stk. 1, nr. 2, og den pågældende den 1. april 2010 eller senere fortsat er i det aktuelle forlængelsesforløb, vil der med lovændringen være mulighed for at udvide forlængelsesperioden med op til 13 uger. Dette forudsætter imidlertid en konkret vurdering i den enkelte sag, herunder en vurdering af, at afklaringen af den sygemeldtes arbejdsevne vil kunne ske inden for de i alt 39 uger.

Det vil også være muligt at anvende den udvidede forlængelsesregel med en opdeling i flere perioder. Har en person således før 1. april 2010 fået forlænget sygedagpengene efter § 27, stk. 1, nr. 2, men eksempelvis efter 14 uger af forlængelsesperioden er overgået til sygedagpenge efter en anden af forlængelsesreglerne, vil der - hvis betingelserne for igen at anvende reglen i § 27, stk. 1, nr. 2 er opfyldt - være mulighed for at forlænge sygedagpengene med op til 25 uger (de resterende 12 uger + de nye 13 uger).
aloecare er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
LOVFORSLAG der vil få balance i sygedagpengeloven margetli Politik og Samfund 22 09-01-2010 13:25
Sygedagpengeloven overvåges af fagbevægelsen zuza Politik og Samfund 1 27-11-2009 00:46
Sygedagpengeloven Vim Alt det andet 6 08-10-2008 13:23
Nyt skattekort...hjææææææælp :0) Silke Alt det andet 8 20-07-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension