K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2013, 16:42   #1
Mottec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
Mottec er ny på vejen
Min psykiater søgte på vegne af mig om en førtidspension ved #18. Den belv afvist før jul 2012 da de ikke mente at alle arbejdsmuligheder var afprøvet, herunder en arbejdsprøvning. På det tidspunkt valgte jeg ikke at klage. Jeg blev så sendt to måneder ud og arbejde 10 timer om ugen. Det viste sig, at det ikke var en arbejdsprøvning men bare praktik. Nu vil de have at jeg skal arbejde samme sted i 3 måneder for at se om jeg kan arbejde flere timer,før en pension kna komme på tale som dog kan tage op til 5 år at behandle efter de nye regler. Nu er det sådan, at jeg har en diagnose som paranoid skizofren og har læst at folk med alvorlige sindslidelser ikke skal igennem resourceforløb og arbejdsprøvninger. Hvordan søger jeg med denne viden om pension igen.

Min psykiater ansøgte om førtidspension ved #18. Den blev afslået før jul 2012 med den begrundelse at alle muligheder for at forbedre arbejdsevne,dvs en arbejdsprøvning, ikke var afprøvede. Jeg blev så sat til noget praktik i 2 måneder i ti timer om ugen. Nu skal jeg så igen i praktik tre måneder hvor de vil forsøge at sætte timeantallet op med henblik på senere ansættelse et andet sted. Nu er det sådan at jeg har en diagnose der hedder paranoid skizofreni. Jeg har læst, at mennesker med en alvorlig sindslidelse er fritaget for resourceforløb og arbejdsprøvninger da det er nyttesløst at oparbejde arbejdsevnen. Hvordan søger jeg førtidspension på ny.

Sidst redigeret af Webmaster; 29-03-2013 kl. 22:25. Årsag: 2 indlæg næsten ens lagt sammen til et indlæg
Mottec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2013, 22:24   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Som udgangspunkt er det ikke diagnosen, men arbejdsevnen, der afgør om du er berettiget til førtidspension. Sagt på anden måde kan du ikke regne med, at din diagnose i sig selv giver dig ret til pension - ingen mennesker med den samme diagnose er ens.
Derfor slipper du næppe for en arbejdsprøvning medmindre din læge i dine papirer skriver, at en sådan vil være direkte skadelig for dig.

Hvis det er søgt en § 18 (vel af din sagsbehandler?) så har du jo mulighed for selv at søge en § 17 på det foreliggende, men umiddelbart vil jeg tro, at afgørelsen bliver den samme medmindre der er kommet væsentligt nyt i din sag.

Du har dog ret i, at ressourceforløb ikke er for dem, hvor det er oplagt nyttesløst, men her skal der være noget i dine lægepapirer, der viser, at det er oplagt nyttesløst
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension. Ansøgning Adi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 21-02-2011 12:55
ansøgning af førtidspension nettenuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-08-2010 16:30
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
Ansøgning på førtidspension? popiae At søge førtidspension 54 19-05-2009 20:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension