K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 09:03   #1
ernasoul
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2010
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
ernasoul er ny på vejen
Førtidspension og arbejde ved siden af

Så er jeg vist endelig endt på rette sted her i K10!
Har lige fået tildelt førtidspension pr 1/4, efter laang tid på sygedagpenge, juuubiiie sikke en fred og ro det gav. Igår blev jeg så nærmest Headhunted af den aftenskole hvori jeg underviste inden jeg blev syg. De vil gerne ha mig til at tage 3 hold til efteråret, jeg sagde ja til at tage 2, da det er hvad jeg, forhåbentlig!!!, kan overkomme. Er kronisk kræftsyg, under medicinering, men håber jeg er frisk nok til at kunne undervise.
Så er ?, kan jeg overhovedet lave sån en aftale uden ens pension kommer under lup? Er der en generel regel landet over mht antal timer/penge man har/tjener på førtidspension? Eller er det op til den enkelte kommune?
Jeg er jo bange for at nogen for ondt af at jeg med nytildelt pension for ondt et vist sted hvis jeg arbejder lidt, men på den anden side kan jeg ikke klare mig uden pension og er glad hvis jeg overhovedet kan overkomme at ha, bare nogle timers arbejde.
ernasoul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 09:51   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Ernasoul,

Du må tjene ca. 63.000 om året ved siden af pensionen, inden de begynder at trække i pensionen. Du må ikke hænge mig op på det nøjagtige tal.

Og det er nok godt at det først er til efteråret. Men der er ingen lov om at man overhovedet ingenting må. Det er lønnens indkomststørrelsen der har noget at sige, og ikke antallet af timer.

Tillykke med pensionen, og dejligt at du stadig gøre vil holde dig lidt igang, det tror jeg er vigtigt i din situation, som jeg beklager.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Er det i orden at arbejde ved siden af førtidspension. anetta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 15-04-2010 08:23
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension