K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 09:22   #1
Lotte1977
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Lokation: Odense
Alder: 46
Indlæg: 10
Styrke: 13
Lotte1977 er ny på vejen
Question Skånejob??

Jeg skrev i går et indlæg om, hvordan man fortæller sin omverden at man er psykisk syg og på Ftp, ensomhed, lavt selvværd ect.
Mange at jer der svarede mig, nævnte frivilligt arbejde og skånejob som en mulighed.
Men hvordan får man et skånejob og hvad tjener man? Kan man få et skånejob indefor hospitalsverdenen, hvor man eks. sidder i receptionen eller er man forvist til at sidde og "samle klemmer"?
Vil jo gerne lave der interesserer mig og giver mit liv mening, hvis jeg beslutter mig for at prøve at arbejde

Kh Lotte
Lotte1977 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 09:51   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte1977 Se meddelelser
Jeg skrev i går et indlæg om, hvordan man fortæller sin omverden at man er psykisk syg og på Ftp, ensomhed, lavt selvværd ect.
Mange at jer der svarede mig, nævnte frivilligt arbejde og skånejob som en mulighed.
Men hvordan får man et skånejob og hvad tjener man? Kan man få et skånejob indefor hospitalsverdenen, hvor man eks. sidder i receptionen eller er man forvist til at sidde og "samle klemmer"?
Vil jo gerne lave der interesserer mig og giver mit liv mening, hvis jeg beslutter mig for at prøve at arbejde

Kh Lotte
jeg ved det ikke men vil følge din tråd..

men tror man kan få det undersøgt ved din tilknyttede sagsbehandler. som vi har i pensions afd hos kommunen..

mit problem er jeg intet hjælp kan få overhovedet til bolig osv. og har ind i mellem folk som ringer fordi de ønsker mig ansat i det tidligere job jeg havde. men holder mig tilbage da jeg er uviden inde for det område. og ved jeg ikke kan holde til flere timer hver dag..

og jeg kan udemærket følge dig i at tage noget med løn i stedet for frivilligt. for er selv modstander af frivilligt job. da jeg mener at hvis der ikke var nogen som tog det, ville det blive med løn..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 10:10   #3
Lotte1977
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Lokation: Odense
Alder: 46
Indlæg: 10
Styrke: 13
Lotte1977 er ny på vejen
Jeg er ikke modstander af frivilligt arbejde, men da jeg er alene med to børn er min økonomi meget stram, så selv en lille "håndsrækning" vil være på sin plads;o)
Lotte1977 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 11:15   #4
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Skånejob var navnet før, idag er navnet Løntilskud til førtidspensionister.

Både din sagsbehandler og dig selv kan være medvirkende til, at finde det pågældende job. Din sagsbehandler skal hjælpe dig med, de ekstra omkostninger som arbejdet udførsel kunne have for dig, at du kan klare at udføre det. Det kan være alt fra speciel belysning, speciel stol, arbejdstøj o.lign. som vil gøre arbejdet lettere for dig at udfører.

Læs mere på borger.dk eller på link til den udsendte folder 4. udgave):

http://www.clh.dk/fileadmin/template...obmloentag.pdf

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 11:21   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Frivilligt arbejde kan jo være mange ting.

Genbrugsbutikker er oftest betjent af frivillige, og jeg tror ikke, at der ville blive ansat ordinær arb.kraft disse butikker hvis der manglede frivillige, det er jo organisationer, der ikke har penge til den slags.

Bestyrelsesarbejde er også frivilligt, det kan f.eks. være i afdelingsbestyrelsen der hvor man bor.

F.eks. er det mig, der står for udlejning af beboerlokalet her i afdelingen.
Det er mig beboerne ringer/mailer til hvis de vil reservere lokalet, jeg går så hen i lokalet en halv time før end beboeren kommer og henter nøglen, der tæller jeg service op og tjekker, at alt er som det skal være, så kommer beboeren og betaler og får nøglerne udleveret.

En halv time før beboeren skal aflevere nøglerne går jeg igen hen i lokalet, tæller igen service op (for at tjekke om alt er der), så kommer beboeren og afleverer nøglerne samt får sit depositum udbetalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:16   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Frivillig kan man være indenfor mange ting..

Alm. idræt, handikap idræt, krisecenter, kræftens bekæmpelse, beboerbestyrelser osv...

Fordelen der, er at det er let at få taget hensyn til de behov man nu har, og man kan selv stille krav til hvor meget tid man vil bruge på det... man er sammen med andre frivillige, ingen får løn - og man kan bare stoppe hvis man ikke vil mere.

Og så hjælper man andre...

Der er også mange organisationer der laver sommerlejre og udflugter for udsatte børn, familier eller børn med psykiske eller fysiske handikap.
Mange af de hjælpere er selv voksne med en diagnose, der måske netop forstår de her børn...

Der kan man hjælpe, og samtidig have egne børn med..

Men ja, er økonomien stram, vil det hjælpe med en løn...

Lønnen i skånejob er ikke stor - men alt hjælper jo.

Man kan bede om hjælp i kommunen til at finde et job, eller man kan selv finde det.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:29   #7
Lotte1977
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2011
Lokation: Odense
Alder: 46
Indlæg: 10
Styrke: 13
Lotte1977 er ny på vejen
Kunne være rigtig spændende at arbejde på et krisecenter evt. hos mødrehjælpen, men hvilke opgaver tro du man vil kunne få? Er jo ikke interesseret i at gå og vaske kopper og skure toiletter...
Lotte1977 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:57   #8
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
Jeg har været i skånejob i en sfo i 6 måneder, hvor jeg så fik en lavere løn i de 6 måneder! Kommunen giver et tilskud på omkring 36 kr i timen maksimalt.
Efter dette skånejob, fik jeg at vide fra Lyngby-Taarbæk kommune at de ikke længere hjalp med at "skaffe" skånejobs, men stadig ydet tilskud til det.

Så du har det i baghånden, hvis du vil arbejde indenfor sygevæsnet, at din arbejdsskiver kan få de 36 kr i timen refunderet af kommunen

.....Ps efter mine 6 måneder blev jeg tilbudt en vikar stilling i SFO'en og er nu vikar i min 8 måned
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 13:10   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte1977 Se meddelelser
Kunne være rigtig spændende at arbejde på et krisecenter evt. hos mødrehjælpen, men hvilke opgaver tro du man vil kunne få? Er jo ikke interesseret i at gå og vaske kopper og skure toiletter...
De frivillige er der mest for at kvinderne i krise kan føle sig trygge.. at der er nogen til at snakke med, om det de har været igennem, og at der er nogen til at åbne døren - det må beboerne nemlig ikke selv, hvis det ringer på.

Eller i børnegruppen, at være med til at arrangere ture til bowling eller cirkus, for at give positive oplevelser til dem, der måske sidder midt i en hård tid.

Når man er frivillig, er man netop på lige fod med de andre frivillige - man er ikke mere dem der bare er førtidspensionister og ikke kan så meget som de andre...

Man yder netop en frivillig indsats til glæde for andre, og bliver respekteret for det.

Og det er jo det med respekten man godt kan føle glipper nogen steder...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 13:51   #10
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg var frivillig på et kvindekrisecenter i 6 år i 90'erne, og udover den indsats, jeg kunne gøre for de kvinder som var der, var det utroligt givende for mig selv. Jeg havde haft en mild depression og startede som frivillig i udgangen af depressionen, og jeg er overbevist om, at arbejdet der hjalp mig det sidste stykke. Og så mødte jeg rigtigt mange dejlige mennesker, både blandt brugere, ansatte og frivillige. Det var en rigtig god tid!

Kontakt de centre, som ligger i nærheden af, hvor du bor og spørg, hvad der er af muligheder for at være med i arbejdet!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skånejob Stueplanten Alt det andet 7 30-03-2010 14:19
Skånejob? AnjaSZ Alt det andet 5 23-03-2010 18:29
Skånejob Tusnelda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2010 22:21
Skånejob anicegirl Dit og Dat 5 14-07-2009 11:51
Ang. Skånejob microsign Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension