K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2009, 21:14   #1
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hvor meget har speciallæge at skulle have ..

Hvor en stor betydning har hans udmelding mon så?

Har nu været sygemeldt/deltidssygemeldt i snart 2 år pga. stress, angst og mange følgesygedomme. Psykolog og læge har længe sagt fleksjob. Men kommunen vil ikke høre.

Ved sidste samtale med psykriater sagde han, at han ville anbefale fleksjob i eget erhverv. Han kunne ikke anbefale en arbejdsprøvning i andet erhverv da det vil forværre min angst. Men vil kommunen hører efter dette mon.

Har forsøgt at finde afgørelser der ligner min sag. Men det lykkes ikke helt. Er der nogle som har erfaring med at værre uegnet til arbejdsprøvning ?

Vil gerne være klædt godt på til næste møde med kommunen
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 22:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg må ikke arbejdsprøves i noget erhverv, det er ENDELIG slået fast med syv tommer søm! Men det tog godt og vel 1,4 år at få overbevist kommunen om det (jeg søger førtidspension)....

En speciallæge har en hel del at skulle have sagt, men enhver god speciallægeerklæring kan forpurres af en emsig lægekonsulent! Så det er i virkeligheden ofte lægekonsulenten man skal have vundet over på sin side.
Hvis lægekonsulenten kan nikke genkendende til alt det din læge, speciallæge mf skriver, så står man bedre, for ikke at sige, ret godt.

Vores egne læger og speciallæger er ofte bare tunger på vægtskålen, men det er sagsbehandleren og lægekonsulenten der skal konkludere og vurdere alle dine lægepapir.

Men jo flere du har på din side, jo bedre. Og du kan også være heldig at dine pairer lander hos en lægekonsulent der rent faktisk gør sit arbejde! At oversætte dine speciallægeerklæringer til et sprog din sagsbehandler forstår og kan handle udfra.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 21:18   #3
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Tak Helenekr

Hvordan lykkes det dig at overbevise kommunen ?

Efter snart at have være sygemeldt i 2 år trænger jeg til en afklaring. Nu vil jeg så tillade mig for første gang i forløbet at se lidt positivt på det.

Men nu er læge og psykologpapirer 1 år gamle -næsten. Skal jeg selv be om at få nogle nye, da jeg ikke har fået det bedre - tværtimod. Det vil jo være rart med nogle friske oplysninger. Min ressource profil ( som jeg iøvrigt selv har lavet ) er også snart 3/4 år gammel. Men kommunen mener ikke den skal opdateres. Plan over fremtiden er for dem - klar dig selv. I hvert tilfælde indtil den nye udtalelese fra psykriateren. Så jeg skal virkelig være fremme i skoen. Ikke altid let samtidig med at man er syg.

Vil en eventuel udtalelse fra arbejdsgiver om arbejdsevne og skånehensyn kunne bruges i sagen ? Min arbejdsgiver vil hellere end gerne skrive hvad jeg ikke kan længere og hvor mange hensyn der skal tages.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 21:46   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det ville jo vise kommunen, at du er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet, hvis de ikke lytter til din arbejdsgiver.

Det burde jo være at foretrække, hvis du kunne fortsætte... bare med skånehensyn. Det burde jo indgå som en del af arbejdsprøvningen, hvis din arbejdsgiver skriver noget.

Mange bliver jo arbejdsprøvet både i nuværende og andet job, før der tilkendes fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 22:31   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis der kommer en ny speciallægeerklæring fra psykiateren, så bør de i hvertfald opdatere din ressourceprofil med de nye oplysninger - og det kan du gøre krav på bliver gjort!
En hjemmelavet ressourceprofil er heller ikke gangbar nogen steder, så hvis jeg var dig, så ville jeg kræve at få lavet en 'ordenlig' ressourceprofil med seneste nyt der har indvirkning på din arbejdsevne. Og hvis de stiller sig på bagbenene, så kan du Feks sige at du er i gang med at skrive en klage til Borgmesteren over at du selv har måtte lave en ressourceprofil for i det hele taget at have en, og at du ikke kan forstå hvorfor du ikke har en ressourceprofil som alle andre, der opdateres løbende......

Og jo, din arbejdsgiver kan godt skrive til sagsbehandleren ang dine skånebehov. Det kan aldrig skade!!

Du kan også sige til sagsbehandleren at du er ved at være SÅ træt og stresset over din situation, at du er bange for at miste den sidste rest arbejdsevne du har tilbage. Det plejer også at få dem lidt op af stolen!

Jeg har selv kæmpet mht arbejdsprøvningen i det de ikke ville høre hvad jeg sagde, eller læse det som læge, sagsbehandler, psykiater skrev. Sagsbehandleren gemte endda svaret fra lægekonsulenten, som var helt på min side og enige med mine behandlere i, at jeg ikke kunne/måtte arbejdsprøves. Istedet sagde hun bare at lægekonsulenten slet ikke havde svaret, alt imens hun bestilte en psykolog og en anden sagsbehandler der skulle komme hjem til mig og forsøge at lokke mig ud i en arbejdsprøvning - selvom det fremgår af mine lægepapirer, at det kan være med livet som indsats!! (Jeg har det med at blive psykotisk når jeg presses) og har før været ved at miste livet under en arbejdsprøvning i det jeg fik en psykose og løb rundt mellem bilerne på Vesterbrogade - igen fordi kommunen ikke læste mine lægepapir, eller bare slog det hen med 'det går jo nok'.....

Det var først her i April 2009, at jeg fik aktindsigt grundet partshøringen, og kunne se at lægekonsulenten HAVDE svaret forlængst - helt tilbage i August 2008, hvorfor jeg har gået rundt i over 10 måneder og ventet på svar, som sagsbehandlere blev VED med at sige ikke var kommet. Løgn på løgn!!
Hun skyndte sig også at flytte min sag i Januar 2009 - efter at hendes egen psykolog og sagsbehandler skrev til hende, at de simpelthen ikke turde arbejdsprøve mig - hverken nu eller nogensinde, da mine diagnoser er varige, og at de på baggrund af mine speciallægeerklæringer ikke turde tage ansvaret for mig nede på REVA.

Svineri!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
hvor længe kan man forvente at skulle vente... malenemuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 30-06-2011 09:46
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension