K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2013, 23:39   #101
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Suk suk..
Det er CDU jeg venter svar fra...
Håber da ikke jeg får et lignende
Er meget ked af det på dine vegne
Der står ikke i det brev jeg fik fra jobcenter, at der kunne klages over afgørelsen. Men man kan altså klage til Det Social Ankenævn. Hvis kommunen fasholder afgørelse, vil DSA fortsætte sagen, det sætter jeg så min "lid" til.

Nu skal man jo ikke male på væggen. Hvem ved, det kan være CDU kommer med noget positivt.

Jo tak, jeg forsøger at tage det med oprejst pande. Det er bare at det lige skal være et træk i almisserne, når jeg i forvejen skal låne 4 - 5.000 pr. måned for livsvigtig behandling. Naturligvis et argument jeg vil bringe op.

Nu håber jeg bare....please...please....at den advokat jeg har rettet henvendelse til, vil tage min sag.

Jeg håber det bedste for dig
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 23:47   #102
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Der står ikke i det brev jeg fik fra jobcenter, at der kunne klages over afgørelsen. Men man kan altså klage til Det Social Ankenævn. Hvis kommunen fasholder afgørelse, vil DSA fortsætte sagen, det sætter jeg så min "lid" til.

Nu skal man jo ikke male på væggen. Hvem ved, det kan være CDU kommer med noget positivt.

Jo tak, jeg forsøger at tage det med oprejst pande. Det er bare at det lige skal være et træk i almisserne, når jeg i forvejen skal låne 4 - 5.000 pr. måned for livsvigtig behandling. Naturligvis et argument jeg vil bringe op.

Nu håber jeg bare....please...please....at den advokat jeg har rettet henvendelse til, vil tage min sag.

Jeg håber det bedste for dig
I det brev jeg fik, der står jeg har klaget over afgørelsen også... så jeg krydser alt
Tænk at det er nødvendigt at hyre en advokat, for at blive ordentligt behandlet

Jeg krydser også alt for dig og håber det bedste for dig også
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 00:02   #103
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
I det brev jeg fik, der står jeg har klaget over afgørelsen også... så jeg krydser alt
Tænk at det er nødvendigt at hyre en advokat, for at blive ordentligt behandlet

Jeg krydser også alt for dig og håber det bedste for dig også
Endnu en gang takker jeg for dit håb

Det er rystende med den arrogance og foragt systemet udviser over for mennesker i svære situationer.

Ja det er utroligt, at det skal komme dertil, men jeg falder en del uden for "normalen" og så går der principper i det. De holder fast i deres retningslinjer om sagsbehandling og jeg holder fast i retten til at være den jeg er.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2013, 23:56   #104
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Så blev jeg ramt af den sorteste tirsdag i mit liv. Først brev fra K-kassen,

Hej Ole.

Det ses af din sag at du d. 23.5.2013 melde skriftlig afbud til Jobsamtale d. 3.6.2013, hvor du oplyser, at du på grund af svær angst, ikke er i stand til at komme til det pågældende møde.

Du bliver oplyst om, at dit afbud til jobsamtale d. 3.6.2013 ikke kan accepteres, og du oplyses om, at hvis du er forhindret i at møde til jobsamtale den pågældende dag, skal dette meddeles til Københavns Callcenter samme dag som jobsamtalen finder sted. Det ses at du er orienteret om dette på brev af d. 6/6

Det er netop på grund af dine psykiske problemer særligt vigtigt, at du møder til de jobsamtaler ,som jobcenteret indkalder dig til, således at jobcenteret kan følge op på din situation, vurdere hvilken form for hjælp og støtte du har behov for og iværksætte disse foranstaltninger.

At du har indgivet klage har ikke opsættende virkning for at møde til jobsamtalen.

Da du ikke d. 3/6 har meldt afbud til Jobsamtalen, er der truffet afgørelse om at din ydelse nedsættes fra du er udeblevet d. 3/6 til du igen henvender dig på Jobcenteret Nyrupsgade 41 A.

Du skal derfor møde på Jobcenter Nyrupsgade 41A hvis du igen ønsker at modtage kontanthjælp.

Med venlig hilsen

A. Jensen

K-kassen, Ydelsesservice.

Københavns Kommune
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
(8256 4100 * [email protected]


En halv time senere fik jeg besked om, at lægerne har stoppet al behandling af min sidste bror, de kan ikke længere rede ham. Så er man slået i gulvet.

Jeg trækker mig en tid tilbage fra K10 og venter på, at advokaten har været min sag igennem.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 07:23   #105
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Jeg trækker mig en tid tilbage fra K10 og venter på, at advokaten har været min sag igennem.
Jeg ønsker dig det bedste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:29   #106
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg ønsker dig ligeså det bedste, har ikke været herinde i et stykke tid og mener at det kopierede brev også ligner en "generel" indkaldelse som vi syge ofte før har fået. Når man så spørger på kommunen hvorfor, så er det "bare" en generel indkaldelse de skal lave (for at få refusion fra staten).

Men hold da op for en sag ala din. Håber du holder modet oppe og held og lykke med familie mm.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:32   #107
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Så blev jeg ramt af den sorteste tirsdag i mit liv. Først brev fra K-kassen,

Hej Ole.

Det ses af din sag at du d. 23.5.2013 melde skriftlig afbud til Jobsamtale d. 3.6.2013, hvor du oplyser, at du på grund af svær angst, ikke er i stand til at komme til det pågældende møde.

Du bliver oplyst om, at dit afbud til jobsamtale d. 3.6.2013 ikke kan accepteres, og du oplyses om, at hvis du er forhindret i at møde til jobsamtale den pågældende dag, skal dette meddeles til Københavns Callcenter samme dag som jobsamtalen finder sted. Det ses at du er orienteret om dette på brev af d. 6/6

Det er netop på grund af dine psykiske problemer særligt vigtigt, at du møder til de jobsamtaler ,som jobcenteret indkalder dig til, således at jobcenteret kan følge op på din situation, vurdere hvilken form for hjælp og støtte du har behov for og iværksætte disse foranstaltninger.

At du har indgivet klage har ikke opsættende virkning for at møde til jobsamtalen.

Da du ikke d. 3/6 har meldt afbud til Jobsamtalen, er der truffet afgørelse om at din ydelse nedsættes fra du er udeblevet d. 3/6 til du igen henvender dig på Jobcenteret Nyrupsgade 41 A.

Du skal derfor møde på Jobcenter Nyrupsgade 41A hvis du igen ønsker at modtage kontanthjælp.

Med venlig hilsen

A. Jensen

K-kassen, Ydelsesservice.

Københavns Kommune
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
(8256 4100 * [email protected]


En halv time senere fik jeg besked om, at lægerne har stoppet al behandling af min sidste bror, de kan ikke længere rede ham. Så er man slået i gulvet.

Jeg trækker mig en tid tilbage fra K10 og venter på, at advokaten har været min sag igennem.
Øv, sender dig et kæmpe og de varmeste tanker
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 01:38   #108
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Tak Vovse, Enteneller og Yanmik for jeres varme.

Så er der klaget over K-kassens vanvittige afgørelse.

Valby 24. juni 2013

K-kassen
Postboks 413
2500 Valby

Klage over Deres afgørelse af 17. juni 2013

I skriver at det er vigtigt, at jeg kommer til møderne, så I kan vurdere hvordan I kan hjælp. I har haft mere end 20 år til at yde hjælp, uden, I har gjort noget som helst.

I er den direkte årsag til og ansvarlig for, at min sygdom forværres kontinuerligt, er det at hjælpe?

Jeg har ikke råd til en telefon, men I forlanger jeg skal ringe, er det at hjælpe?

Jeg skal selv betale al livsvigtig behandling, er det at hjælpe?

Jeg har siden 2005 ikke kunnet komme til møderne, der er ikke noget nyt i det. At stille krav jeg ikke kan leve op til, er det at hjælpe?

Når I foregiver, at det er så vigtigt for Jer, at finde ud af, hvordan I kan hjælpe mig, hvorfor kommer der så ikke en sagsbehandler til mig, det er sket før. At I stiller jer på bagbenene, er det at hjælpe?

Som argument bruger I, at der ikke står i mine papirer, at jeg ikke er i stand til at møde op. Der står i mine papirer, som kommunen selv har skrevet, at jeg ikke kan forlade mit hjem. Når I ikke forstår, hvad I selv skriver, er det at hjælpe?

I bruger som argument, at man ikke på forhånd kan vide, om man er syg. Jeg har haft sygdommen i over 22 år. På hvilket grundlag forventer I, at min sygdom skulle ændre sig så radikalt, fra den 23. maj 2013, hvor jeg melder afbud, til mødet finder sted den 3. juni 2013. Er det at hjælpe, at fornægte kendsgerningerne?

I skriver, at jeg ikke kan bruge svær neurotisk angst som undskyldning. Det er ikke en undskyldning, men diagnosticeret kendsgerning.

I vurdere at jeg ikke har haft rimelig grund til at melde afbud, hvor har I det fra. I har ikke indhentet nogen udtalelse fra min psykolog, før I traf en afgørelse og mangler derfor et sagligt grundlag for Jeres afgørelse.

I fastlægger et serviceniveau som ligger langt uden for lovens rammer, beregnet for dem, som er raske. I lægge serviceniveauet således, at mange syge ikke har en kinamands chance for at kunne leve op til det, er det at hjælpe?

Det her tegner et entydigt klart billede af, at kommunen ikke har til hensigt at hjælpe mig, men sørge for, vedvarende at snyde mig, for den førtidspension jeg har været berettiget til siden 2005. Der er tilsyneladende ikke det, kommunen vil nedlade sig til at gøre, for at træde på folk, for at spare penge.

Den 22. juni 2013 mistede jeg min sidste bror. Jeg forventer en forklaring, som jeg kan give videre til min mor, på, hvorfor I så aktivt og med så stor nidkærhed bliver ved med at forværre min sygdom og fuldt bevidst drive mig så langt ud, at det kan ende med døden for hendes sidste søn.

Til underretning

Det Sociale Nævn
Statsforvaltning Hovedstaden
Borups Alle 177 Blok D-E
2400 København NV

Landsretssagfører
Mads Krøger Pramming
Thoravej 11
2400 København NV


Med venlig hilsen

Ole
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2013, 09:02   #109
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Super godt skrevet.

Hold os gerne underrettet om hvordan det går.

Held og lykke.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 18:33   #110
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Er spændt på at høre hvad de siger...

Håber de skal forholde sig til hvad de selv skriver....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension