K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2012, 11:25   #1
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Erfaring med privat sagsbehandlere

Hej Brugere på k 10.
Jeg er igang med, at ansøge om førtidspension § 17 på forliggende grundlag.I den forbindelse har jeg haft en privat sagsbehandler til, at rådgive mig og tage kontakten til kommunen.Desværre virker det ikke særligt effektivt.
Jeg ville høre jer andre, om I havde erfaringer med private sagsbehandlere evt.
Hvilken som er effektiv?
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 11:40   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når du selv søger pension, så kan en privat sagsbehandler ikke gøre noget
da det er på det forliggende grundlag, alså det som ligger i din sag

har selv fået en, men i gennem psykiatrien
som har holdt møde omkring min sag og har fået et rigtig godt samarbejde
venter på en 4 ugers arbejdsprøvning og så hedder det nok pension efterfølgende
der skal min egen sagsbehandler være med til at lave opfølgning af min sag.

er det din privat sagsbehandler, der har anbefalet en §17
den eneste grund til en §17 er hvis ens sag peger 1000 procent på pension
eller kommunen sylter ens sag

ellers vil jeg ikke anbefale en §17
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 12:31   #3
nuller
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
nuller er ny på vejen
Min kommune har i den grad syltet min sag, så det må være derfor.
nuller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 09:27   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Det er sådan i dag, at kommunerne kan vælge om det er en hjælper (læs privat sb) der må kontakte dem på vegne af dig eller de kun ønsker kontakt med dig.

Hvis din kommune vælger borgeren, ja, så er det sådan det er

Samtidig er det sådan at det altid er dig der skal henvende dig hvis du søger en §17 - du skal jo have rp opdateret osv -

jeg skulle til møde med min sb da de havde afslået at sende min sag videre som en §18 - i tasken havde jeg en §17 x 2 der var færdig formuleret, da hun sagde at jeg nu kunne vælge imellem at blive sendt i arbejde på kommunen, så de ikke behøver betale mig løn, eller indgive en §17 - gav jeg hende papirene til underskrift. Vi ordnede rp straks og det var så det.

Jeg fik i første omgang afslag på §17 men ved klagen gav dig sig, så den ikke kom over nævnet - selvsamme pensionsteam der gav afslag - gav mig nu ftp.

Skal nævnes at alle mine muligheder var udtømte, min medicinering optimal, alle prøvninger i hus og alle læger enige om at jeg ikke havde mere at give af.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2012, 22:50   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Det er sådan i dag, at kommunerne kan vælge om det er en hjælper (læs privat sb) der må kontakte dem på vegne af dig eller de kun ønsker kontakt med dig.
Det er jeg ikke sikker på, at du har ret i.

Hvis man, som borger, har en partsrepræsentant, så skal kommunen respektere dette.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20693

"Bisidder, partsrepræsentant og værge

36. En borger, der ønsker det, har efter forvaltningslovens § 8 ret til, at lade sig repræsentere eller bistå af andre, når forvaltningen behandler sagen. Det er borgeren, der vælger, hvem han eller hun ønsker som bisidder. Borgeren bør gøres opmærksom på denne mulighed. (Der henvises til punkt 83 om bisidder ved sagsoplysning og til punkt 454-456 og i øvrigt til Justitsministeriets vejledning om forvaltningsloven, punkt 38-44 om partsrepræsentation.)
"


https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127

"§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 10:33   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hmmm da jeg selv har oplevet dette, ved jeg det.

De valgte at enten gik det gennem min sb eller gennem mig,
og i min kommune er det sådan at de vælger borgeren, man må gerne have bisidder og hjælp osv., men alt kommunikation går kun 1 vej nemlig til borgeren
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 11:45   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hmmm da jeg selv har oplevet dette, ved jeg det.

De valgte at enten gik det gennem min sb eller gennem mig,
og i min kommune er det sådan at de vælger borgeren, man må gerne have bisidder og hjælp osv., men alt kommunikation går kun 1 vej nemlig til borgeren
Er det noget du har klaget over, og evt. hvortil?

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127

"§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 12:44   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...enig med Vovse!

Vejen Kommune har ikke overholdt lovgivningen (jvf. Vovses citater af lovgivningen)!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 13:19   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hmmm - min private sb sagde at sådan var lovgivningen nu :-)

Og nej det var altså en af de ting jeg ikke klagede over, man skal vælge sine kampe og der var rigeligt at klage over

Jeg klager ikke mere har jo fået min ro
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2012, 14:14   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hmmm - min private sb sagde at sådan var lovgivningen nu :-)
Det er ikke sådan jeg forstår følgende:
"36. En borger, der ønsker det, har efter forvaltningslovens § 8 ret til, at lade sig repræsentere eller bistå af andre, når forvaltningen behandler sagen."

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127

Jeg er helt enig i, at man skal vælge sine kampe med omhu, men dermed er de ting, man ikke klagede over, jo ikke automatisk korrekte.

Min sb påstod f.eks., at jeg ikke kunne søge en 17 når hun havde sat gang i en §18.
Uanset om man klager eller ej, så er påstanden ikke korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Privat smerteklinik i Herlev ERFARING??? Nessa12 Alt det andet 3 09-08-2017 10:17
syv-sagsbehandlere MTVRV1 Politik og Samfund 5 23-04-2012 09:51
sagsbehandlere øbo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 28-09-2011 17:26
sagsbehandlere Mrs. S Alt det andet 9 25-06-2011 12:14
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension