K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2010, 12:41   #1
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
Stop af sygedagpenge - skal jeg søge FP idag?

Hej til jer alle

først en stor tak til denne side og hvilket held at jeg har fundet den jer

Min historie kort:

Gik ned med stress og hvar været sygemeldt med en depression/angst i 1½ år. Fik forlænget 26 uger for at afklare mig - men de er nu gået og blev meddelt at sygedagpengene nu stoppede og at jeg var henvist til at søge kontanthjælp!.

Min mand og jer - jeg har gennem længere tid læst med her på siden - hjalp med med at blive partshørt - det havde de ikke oplyst mig om, og jeg har ikke fået svar på denne høring endnu - altså den endelige afgørelse.

Afleverede den 19/3. Har den 18, 19 og 25/3 forsøgt at få nogen svar både personligt, skriftligt(mail) og pr. telefon, men har ikke kunnet få kontakt til min sagbehandler!

Dagpengene slutter idag - og er nu i tvivl! Skal jeg søge førtidspension senest idag for at bibeholde sygedagpenge? Er der ikke noget med at hvis man søger dette kan de ikke stoppe dem mens den behandles?

Kan man søge betinget af at man ikke får forlænget sygedagpengene? Altså hvis de ikke mener jeg kan komme tilbage indenfor de 52 uger som min læge og jeg ellers forventer (§27, stk.3) jamen så skal jeg vel også afklares mht førtidspension? Trækker de afgørelsen for at komme ud over datoen idag?

Har det stadig meget dårligt og har svær ved at overkomme noget som helst. Denne behandlig fra kommunen stresser mig endnu mere, vores økonomi er nærmest kørt helt ned, og nu frygter vi at må flytte fra vores hus hvis jeg står uden nogen som helst form for indtægt efter idag!

Vedlægger mit partshøringssvar som min mand skrev - med hjælp fra jer alle her. Men nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre - håber nogen kan hjælpe eller komme med et råd

Knus Betty

PARTSHØRINGSSVAR:

Bilag 3

Indsigelse mod sygedagpengestop 18/3-2010

Jeg vil hermed gerne gøre indsigelse mod det mig meddelte forestående sygedagpengestop, som jeg mener er foretaget på et mangelfuldt og dermed forkert grundlag.

Som det fremgår af retssikkerhedslovens §7.a. SKAL der indhentes oplysninger fra borgeren, egen læge, den faglige organisation m.fl., for at afgøre hvilke foranstaltninger, der skal sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophør af en nuværende job-afklarende foranstaltning.

Til min store forundring er der end ikke indhentet oplysninger fra min egen læge. Dette har jeg så hermed selv gjort. Som det fremgår af min egen Læge X´s henvisning (bilag 1) er jeg i såvel samtale- som medicinsk behandling hos hende, ligesom jeg venter på at komme i behandling hos psykiater Y.

Jeg mener derfor ikke at I kan stoppe sygedagpengene (SDP), da jeg falder ind under SDP-lovens §27, st. 3, der netop foreskriver at SDP. SKAL forlænges, når man enten er under eller venter på lægelig behandling . Dette forudsat at man forventeligt kan genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
X nævner ligeledes i bilag 1, at det NETOP er realistisk at jeg vil være arbejdsdygtig indenfor 12 mrd med fortsat behandling!.

Samtidig fremgår det af beslutningsgrundlaget for SDP-stoppet, som jeg har fået aktindsigt i, at det er den forældede lovparagraf 563 af 9. juni 2006 om sygedagpenge, som danner grundlag for mit SDP-stop og som jeg har fået tilsendt af jer!.

Det er viser i bedste fald en manglende indsigt/viden fra jeres side, hvilket er dybt, dybt bekymrende – da jeg vælger at tro der ikke er tale om en bevist vildledende handling fra jeres side!.

Den reviderede lov nr. 480 af 12 juni 2009, indskriver i punkt 16. et nyt §27, stk. 4 afsnit, hvori det fremgår, at hvis den sygemeldte ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er afklaret om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således forlænges dagpengene i op til 26 uger!.

I bilag 2 – Referat fra opfølgningsmøde fra afklaringsstedet V den 2/3-2010, hvilket indeholder den seneste udtalelse fra mit øjeblikkelige afklarende tilbud, som I heller ikke – meget kritisabelt – har ladet indgå som beslutningsgrundlag for SDP-stoppet, fremgår det at jeg ikke er færdigafklaret på V, men først skal i et behandlingsforløb på Daghus Z (igen §27, stk. 3) inden jeg efterfølgende kan færdigafklares på V.

Ud fra dette mener jeg også at falde ind under den REVIDEREDE §27, stk. 4 som ikke har indgået i jeres beslutningsgrundlag – jvnf. Aktindsigt.
Det skal måske også nævnes, at jeg indtil et behandlingsforløb på daghus Z – fortsat indgår og har plads i intensiv opfølgning på V.

Special-læge erklæringen fra Psykiater K, finder jeg desuden ganske useriøs. Ved det første møde en sen fredag eftermiddag, undlod K at præsentere sig med hånd overfor undertegnede samt min mand, på trods af fremstrakt hånd fra vores side. Han meddelte derefter at dette foregik udenfor hans sædvanlige arbejdstid og han forventede at der skulle en 2-3 samtaler til før han kunne komme med en indstilling. Den første samtale tog mindre end en time – og da jeg aflyste og prøvede at flytte det andet møde pga. sygdom var han først ikke til at få fat i – svarede ikke på lagte beskeder og da det endelig lykkedes at få fat i ham – mente han pludselig ikke det var nødvendigt med yderligere samtaler, men kom med en indstilling som jeg efterfølgende må se som ubrugelig og useriøs, fejlbehæftet og med et indtryk af stort hastværk.

Jeg finder på baggrund af ovenstående, hele forløbet omkring mit SDP-stop for stærkt kritisabelt og mener at det hviler på et forkert og mangelfuldt grundlag. Denne partshøring er også først kommet i stand efter at jeg selv har bedt om den!. Jeg anmoder derfor om en øjeblikkelig genoptagning af SDP-udbetaling, så vi sammen kan arbejde seriøst hen imod, at få mig godt tilbage på arbejdsmarkedet, noget jeg håber I også ønsker?.

Mvh

Betty
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 12:53   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min kræfter er ved at være opbrugt.

Men velkommen her på siden

Men du skriver
så vi sammen kan arbejde seriøst hen imod, at få mig godt tilbage på arbejdsmarkedet, noget jeg håber I også ønsker?.
hvorfor vil du så søge pension?
ved godt du så kan få dine sygepenge i de næste 3 måneder. Men hvis det ikke er pension du ønsker, kan det måske skade din videre sagsbehandling.
så det havde jeg ikke gjort.

der skal nok komme nogle flere med gode råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 14:04   #3
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
Hej

Ja - vil jo egentligt helst tilbage og ønsker også en forlængelse/fortsættelse af sygedagpenge.

Men frygter afslag - hvad gør jeg så?

Og hvis afslaget bunder i at de ikke tror jeg kan komme tilbage indefor et år - peger det vel også i retning af FP?

De har ikke kunnet afklare mig itv. pga. min øjeblikkelige (som har varet længe og ikke er blevet væsentligt bedre) dårlige forfatning

og uden penge vælter det hele - så derfor så jeg ansøgning om FP som en øjeblikkelig redning for os - da jeg læser herinde at mens den behandles skal de så fortsætte med sygedagpenge? men skal jeg søge senest idag så?

kan godt se dit argument om at det måske skader min sag
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 14:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis dine sygedagpenge stopper i dag så tror jeg faktisk at du skulle have søgt pension i går for at få den forlængelse men det kan vel ikke skade at prøve , men må indrømme at jeg ved ikke om du kan nå det.

Og man kan ikke sige at hvis ikke kommunen mener at du kan komme tilbage så vil det være pension så kan det lige så godt være revalidering, eller en fleks ..

Hvis din læge har skrevet at h*n mener at du kan komme tilbage til ordinære job inden de 52 uger ja så vil jeg mene at du har en meget dårlig pensions sag og alene af den grund vil du kunne få afslag på en pension, men du har ret i at det kan være en stakket frist men det er også det hele , kommunen kan for den sags skyld tage din sag lige efter påske og give dig afslag og så er det der de stopper dine sygedagpenge ...

Så det er ikke noget længervarende ...

Jeg ville håbe på den partshøring du har skrevet og ellers på at du får medhold af ankenævnet ...
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 14:31   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
De må ikke stoppe dine sygedagpenge, før de har givet dig den endelige skriftlige afgørelse. (forlang den skriftlig, hvis de ikke vil skrive)
De skal først afgøre din sag EFTER partshøringen. De SKAL se på dine kommentarer og tage stilling til dem.

Synes det du skriver i partshøring med bilag osv. er rigtig godt.

De må ikke bruge den gamle lov... Sikke nogle fjolser...hehe
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 15:17   #6
Betty
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Betty er ny på vejen
tak for jeres hurtige svar

og ja - det var jo efter at have læst med herinde at min mand så at det faktisk var de gamle paragraffer de henviste til!.

det er da bare vildt dårligt og uproffessionelt. Tænk de sidder og arbejder med det hver dag - og så skal man selv gøre dem opmærksom på sådan noget?!

tror jeg afventer afgørelsen nu og håber på det bedste.

men synes bare det er vildt de ikke svarer mig eller bare skriver at de har modtaget min henvendelse. har spurgt om hvad jeg skal gøre mht kontanthjælp her fra den 1. men de ignorerer alle henvendelser?

var selv oppe på kommunen og få underskrift på aflevering af partshøring og bad der om at komme til at aflevere den til sagsbehandleren - men fik at vide hun ikke havde tid - men nok skulle svare på min mail.... det har hun så ikke gjort...

ingen svar på mail fra den 18 - 25 og igen idag! Er det normalt?

nå - men det er godt nok træls at også påsken skal gå med spekulationer - aner virkelig ikke hvad jeg/vi skal gøre snart

tænk hvad man og mange andre her skal igennem - samtidig med at man slet ikke har det godt og mangler overskud til bare at klare sig igennem dagen (
Betty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 16:41   #7
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det eneste du ihvertfald ikke må påregne, det er "at noget er normalt".... denne norm tror jeg ikke liiige de ligger inde med ved de respektive kommuner.

Nææææ. du kan kun stole på dig selv, og hvad du selv læser dig til i diverse sager, (meget sjældent er 2 ens forløb endt ens).... lyder komplet tåbeligt , ved det godt, men det er facts.!!!!!!...

og HUSK !!!! som alle andre råder dig til, intet mundtligt... alt skal foregå på papir.

håber du finder løsningen på problemet

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 16:44   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk at vedlægge dokumentationer (mails/datoer mm) der bekrafter dit ihærdige forsøg på at få fat på sagsbehandleren inden sygedagpengestoppet!!!

Og jo, det er frygteligt hvis man pludselig mister en indtægt, det er desværre en historie der ofte er at læse på disse sider...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 16:47   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ace DK

det giver jeg dig helt ret i
loven er helt den samme for alle syge.
men har endnu ikke set en sag som er kørt helt ens.
især min egen er blevet rigtig speciel og kan ikke se nogen som bare ligner min.
men er heldig og får stadig sygepenge og har snart 2 års jubilæum
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2010, 16:53   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, hva skal vi så lave til dit jubilæum....er det noget med netfest osv? hehe
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Skal jeg søge ftp på §17 idag ? Henri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 04-10-2010 21:38
Stop af sygedagpenge skal sløjfes. Camille Nyt om loven 2 01-02-2009 00:37
hvornår skal man søge for at få forlænget sine sygedagpenge. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-09-2008 09:54
Kommunen skal inden stop af sygedagpenge: Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 27-02-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension