K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2010, 19:29   #1
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Revalidering

Jeg tænker lidt i at læse til noget andet, en uddannelse der tager 3,5 år. Men for at jeg kan det, skal jeg have en læsepen.
Pga. mine smerter kan jeg ikke længere reparere computere osv. Samtidig har jeg kronisk belastningssyndrom. Jeg tror jeg kan arbejde 4 timer om dagen.
Jeg ved ikke om jeg kan holde til at læse, men hvis jeg nu kan - vil de så overhovedet bevillige mig det? Hvis de kan finde noget andet, som f.eks. flexjob jeg godt kan klare.....
Jeg tænker lidt at jeg når jeg ville være færdig med uddannelsen, kunne tage et 25 til 30 timers job og så være fri af dette sygesystem......
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 20:17   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
De vil i hvert fald hellere give dig en uddannelse end et fleksjob - for med revalidering sigter du jo mod selvforsørgelse.
Men hvis de spekulerer på, om det så reelt er selvforsørgelse, så kan det være det kræver en arbejdsprøvning indenfor det felt, som du vil uddanne dig til - hvilket jo også kan være en fordel for sig selv, så du ikke kaster dig ud i noget, der kan blive et unødvendigt nederlag...

Du skal dog være klar over, at du kan risikerer at stille dig selv økonomisk dårligere, hvis du på sigt ikke kan holde til ordinært arbejde, for det er det antal timer du bliver sygemeldt fra, som man får som løn i et fleksjob.

Så du skal være nogenlunde sikker på, at du kan holde til det, også på sigt. Eller i hvert fald sørge for at det står i din sag, at det er pga. helbreddet, at du vælger at arbejde 25-30 timer, og ikke fordi du ikke gider flere timer For så kan man få dispensation.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874

Sidst redigeret af Andersine85; 08-07-2010 kl. 20:20.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 20:42   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Tak Andersine,

Jeg forstår ikke helt det du skriver her:

Citat:
Du skal dog være klar over, at du kan risikerer at stille dig selv økonomisk dårligere, hvis du på sigt ikke kan holde til ordinært arbejde, for det er det antal timer du bliver sygemeldt fra, som man får som løn i et fleksjob.
Altså hvis jeg nu gik ind i det i den tro at jeg kunne klare fuld tid (altså over 30 timer) og det så viser sig at jeg ikke kan klare det, men stadig kun kan klare 18 timer + pauser/sløsetid- vil jeg så ikke stadig have samme mulighed for at blive afprøvet i et flexjob som andre, når den tid kommer? Jeg er jo medlem af en akasse osv...?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:37   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo det ville du godt kunne!

Det er mere ift. din plan om at ville arbejde 25-30 timer om ugen.

Når man har et fleksjob, så får man jo løn for 37 timers arbejde, uanset timetallet man er der.

Men ikke hvis man havde færre timer end 37 timer i det sidste job man havde, før man får fleksjob, for så får man for det antal timer, som man senest arbejdede.
Det er fordi, at man ikke skal overkompenseres, og hvis man f.eks. selv i tidernes morgen har valgt en arbejdsuge på 20 timer, af dovenskab, familiehensyn eller andet, jamen så får man ikke pludselig en fuldtidsløn, bare fordi man får fleksjob, så får man løn for 20 timer.

Med mindre man altså kan dokumenterer, at man har haft færre timer grundet sit helbred.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:48   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jo det ville du godt kunne!

Det er mere ift. din plan om at ville arbejde 25-30 timer om ugen.

Når man har et fleksjob, så får man jo løn for 37 timers arbejde, uanset timetallet man er der.

Men ikke hvis man havde færre timer end 37 timer i det sidste job man havde, før man får fleksjob, for så får man for det antal timer, som man senest arbejdede.
Det er fordi, at man ikke skal overkompenseres, og hvis man f.eks. selv i tidernes morgen har valgt en arbejdsuge på 20 timer, af dovenskab, familiehensyn eller andet, jamen så får man ikke pludselig en fuldtidsløn, bare fordi man får fleksjob, så får man løn for 20 timer.

Med mindre man altså kan dokumenterer, at man har haft færre timer grundet sit helbred.
Tak Andersine. Jeg gik ned i tid lige før jeg blev fyret pga. finanskrisen. Så jeg nåede at arbejde 30 timer om ugen i 2 mdr, før jeg blev fritstillet.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 17:40   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det KAN betyde, at du så i tilfælde af en fleksjobbevilling kun har ret til 30 timers løn, men jeg mener det er noget med, at man ser på gennemsnits arbejdstiden 4 måneder før sygemeldingen, så måske den går alligevel - der skal du have fat i nogle økonomimennesker på kommunen til at svare på det, for det er ikke min stærke side
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 18:37   #7
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det KAN betyde, at du så i tilfælde af en fleksjobbevilling kun har ret til 30 timers løn, men jeg mener det er noget med, at man ser på gennemsnits arbejdstiden 4 måneder før sygemeldingen, så måske den går alligevel - der skal du have fat i nogle økonomimennesker på kommunen til at svare på det, for det er ikke min stærke side
Tak alligevel og tak fordi du giver dig tid til at svare
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension