K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2017, 16:36   #1
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
Teenager

Min søn vil så gerne spille computer og tjene penge. Han er en stor computer spiller, og fortæller mig at når han live streamer er der mulighed for at han kan modtage penge fra sine følgere.

De kan abonnere på ham og betale 30 kr, jeg har virkelig ikke forstand på det. Men jeg har gennem gået reglerne med ham, og læst det med småt sammen med ham for at finde ud af det.

Jeg kan godt forstå han syntes det lyder fantastisk, jeg regner med det måske kan gi ham en lille 100kr seddel. Men hvad ved jeg, vi bliver nødt til at starte et sted.

Mit dilemma ligger i at de ville have mine skatte oplysninger der skal jo betales skat af indtjening, så jeg måtte sige nej til ham der gik min grænse. Han blev dybt ulykkelig men som jeg forklarede ham så er jeg fleksjobber jeg går på arbejde og får løn og så laver man udregning efter hvad jeg tjener og resten af min løn får jeg jo fra kommunen.

Men kan det nu også være rigtigt:

1. En ung på 14 må da have mulighed for at få sit eget skattekort.

2. Og hvad med børnetilskud og ekstraordinærtilskud (hans far min samlever er pensionist)

3. Ud over sit spil snakker han også om et fritidsjob, men hvor meget må han tjene før det kommer til at gå ud over min økonom?

Jeg får ikke bolig sikring, så det er kun Fleksløntilskud og børnetilskud og det ekstraordinær, der bekymre mig.
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2017, 17:11   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"The Twitch Services are not available to persons under the age of 13. If you are between the ages of 13 and 18 (or between 13 and the age of legal majority in your country of residence), you may only use the Twitch Services under the supervision of a parent or legal guardian who agrees to be bound by these Terms of Service."

Jeg tænker at det må være derfor, de vil have dine skatteoplysninger?
https://www.twitch.tv/p/legal/terms-of-service/

MEN hvis din søn tjener penge, så er det din søns indkomst, og det vil derfor ikke påvirke dit flekslønstilskud.
Når du ikke får boligstøtte, kan hans indtægt ikke påvirke den.
Alm børne unge ydelse bør hans indtægt heller ikke påvirke.
Ang ekstra tilskud fordi hans far er pensionist:
"Tilskuddets størrelse afhænger også af din indkomst. Hvis din indkomst overstiger beløbsgrænsen for, hvornår dit pensionstillæg bortfalder, bliver dit børnetilskud sat ned. Tilskuddet nedsættes med et beløb, der svarer til 3 pct. af den indkomst, der ligger ud over beløbsgrænsen."
Dvs den afhænger af pensionistens indkomst, ikke barnets indkomst.
https://www.borger.dk/familie-og-boe...kud-pensionist


Twitch delen, jeg kiggede lige lidt rundt på nettet, og jeg kan heller ikke rigtigt finde mere om det.
Jeg skal ikke kunne sige om forældrene i de andre tilfælde, bare ikke har det problem?
Men husk at twitch jo ikke er dansk, og derfor kan der være andre regler, end ved normalt fritidsjob i Danmark.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2017, 19:04   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis din søn tjener penge, er det ham der skal betale skat. Så skriv til dem og spørg ind til hvilke oplysninger de skal have og af hvilken grund.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2017, 19:05   #4
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
så vidt jeg kan se skal man betale skat som i det Land man bor i.
Der for tænker jeg han må da kunne få sit eget skattekort og bruge det.
Jeg vil gerne skrive under som værge på alt det andet, men jeg vil ikke give mine skatte oplysninger.
Kan han få sit eget skatte kort?
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2017, 19:15   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Skal du selv oprette et frikort, skal du logge på TastSelv. Hvis du er under 15 år, skal du bruge en TastSelv-kode (bestil TastSelv-kode)."
http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234738

Så hvis den ikke beder om dine skatteoplysninger, bør han vel kunne taste sine egne ind
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension