K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2016, 16:43   #1
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Syg igen

Hej,

Jeg er lidt i vildrede. I 2009 gik jeg ned med angst, depression og stress. Var sygemeldt 10 mdr hvor jeg var igennem behandling af forskellig karakter. Jeg var så heldigt at have en tålmodig arbejdsplads som ventede på jeg kom tilbage. Stille og rolig arbejdede jeg på mig fra 12 timer til de nuværende 35 timer. Det sket gennem mange år og en masse bump på vejen og nok også afsavn til en del socialt. Jeg er stadig medicineret.

Problemet er at jeg nu er gået ned igen. Har kun været på job sporadisk den sidste md. Holdt en del ferie og barsel og sygedage i håb om det kunne blive bedre. Tilsyneladende skal det mere til så overvejer at blive fuldt eller deltids sygemeldt. Er bange for et langt forløb som sidst. Er det måden at gøre det på? Vil så gerne beholde mit job. Lige pt vil jeg nok kun kunne arbejde en 15 timer om ugen.

Vil ønske jeg kunne få et fleksjob som jeg kunne holde til resten af mit arbejdsliv. Hvis jeg bliver sygemeldt fuldt vil kommunen så se på min tidligere sygdomsperiode igen eller er det helt forfra. Hvad skal der til for at få fleksjob på egen arbejdsplads.? Det er på kontor og jeg passer stort set mig selv stille og roligt . Fysisk arbejde er udelukket da jeg også har fået dum diskusprolaps.

Hvad kan I råde mig til? Lige pt har jeg nok brug for ro. Men er bekymret for fremtiden. Vil gerne en holdbar løsning.

Tak.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 19:32   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
godt spørsmål. du skal snakke med din sagsbehandler om at blive fastholdt i dit job som fleksjob,men desværre er det jo sjællendt så enkelt,du skal sygemeldes,have lægen med, er du statsionær? kan du måske blive mere rask med mere/andet medecin.

såhvis lægen siger du er stationær, kan du kræve/bede kommunen om at blive afprøvet i arbejdes prøvning hvis din arbejdes giver også er med på den.

men sygemeld dig først snak med lægen og hør hvad han siger.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 20:01   #3
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Tak for svar.
Er lidt i tvivl om stationær. Altså jeg har forskellige angst diagnoser og personligheds forstyrrelser. Har prøvet forskelligt medicin hvor det nuværende har været med bedst virkning. Men Altså der er jo meget medicin der kan afprøves? Men ved ik om jeg på skrift har at det er stationær.

I mit nuværende job på de 35 t er der 5 timers pause. Så vil sige den effektive arbejdsstid er 28-30 hvilket jeg
så ikke kan holde til længere.

Et flekskob på 25 timer hvor af de 6 er pauser vil være ønske tænkning.

Min arbejdsevne vil nok være helt anderledes hvis vi antager at jeg skulle i arbejdsprøvning eller til andet job end mit nuværende hvor jeg har i 10 år. Bliver der set på sådan noget hvis alternativet er sygemelding og evt fyring. Håber det giver mening. God aften
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 21:02   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Med hensyn til fastholdelsesflexjob, så skulle det vist være blevet meget svært at få, først skal det kunne dokumenteres at der i 12 måneder er gjort diverse tiltag for at fastholde dig på ordinære vilkår, nedgang i tid, ændring af arbejdsopgaver, ændring af arbejdstider og hvad man ellers kan finde på.
Dengang jeg læste om det i håbet om selv at komme på fastholdelsesflex havde jeg dog svært ved at finde ud af eksakt hvornår nok var nok.
http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/
Men det er da umagen værd at forsøge om det er muligt.

Hvis du har et godt forhold til din chef så tal med ham/hende om det, herefter tror jeg at du bare skal bringe det på bane over for dit jobcenter, fortælle dem at du ikke kan klare dit arbejde mere og risikerer at miste jobbet hvis der ikke sker noget. Hvis de så gør som mit jobcenter så vil de foreslå at sende en medarbejder ud til møde med arbejdsgiver og dig for at finde ud af hvad der kan gøres for at fastholde dig.
Mit jobcenter virkede meget interesseret i at fastholde mig i mit oprindelige job, hos mig var det chefen som ikke ville være med, men om kommunen ville have givet fastholdelses flex fandt jeg jo aldrig ud af.

Med hensyn til flexjob er 19 arbejdstimer lige i overkanten medmindre du ikke arbejder effektivt, da løntilskuddet ikke må udgøre mindre end halvdelen, hvorfor 18,5 plejer at være i overkanten af hvad de tildeler som flexjob, jeg ved dog ikke om reglerne er anderledes for fastholdelsesflexjob.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 21:17   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er helt sikkert en svær og hård kamp,så husk at passe på dig selv i det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 21:56   #6
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
Tak for råd. Synes det er svært. Er 36 år skulle gerne arbejde længe endnu. Men er virkelig også bange for den situation. Har aldrig troet jeg skulle få det så skidt igen.
Nu vil jeg ovenpå og få en tilværelse som jeg kan holde til på sigt. Skal jeg blot tage fat i arbejdsgiver eller kan der ligeså godt tages kommunen med indover med det samme? Ved jo hvad jeg fejler og har været på optrapning af timer gennem mange år.

Det nemmeste vil nok være at gå ned i tid når jeg får det bedre. Men jeg tør ikke at lægge for hårdt ud. Er virkelig
Skræmt over det sker igen.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 22:33   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg vi nok starte med at snakke med min arbejdes giver,så man ved at ens bagland er med, at tage sin fagforening med vil nok også være en super ide.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 22:58   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg tror at du skal passe på med at udskyde det for længe.

Jeg var personligt så bange for at miste mit arbejde at jeg knoklede videre og lukkede øjnene for realiterne.
Al min energi gik med at arbejde og efter arbejde og i weekender og ferier hvilede jeg ud for at kunne klare det.
Til sidst gik det galt og nu har jeg faldt sammen og har mistet meget arbejdsevne ved sammenbruddet.

Du risikerer at ende som mig, der har problemer med bare at klare at gå i bad, pas godt på dig selv og gør ikke samme fejl som jeg gjorde.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 23:04   #9
ydur32
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
ydur32 er ny på vejen
JJSonn: hvad bruger man fagforening til i sådan situationen?

Nørd: Du har helt ret Nørd der er mange vigtigere ting end arbejde. Jeg bliver nødt til at finde en holdbar løsning for dette er alt for opslidende. Er du i fleksjob? Go bedring til dig.
ydur32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2016, 10:33   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ydur32 Se meddelelser
JJSonn: hvad bruger man fagforening til i sådan situationen?
Nørd: Du har helt ret Nørd der er mange vigtigere ting end arbejde. Jeg bliver nødt til at finde en holdbar løsning for dette er alt for opslidende. Er du i fleksjob? Go bedring til dig.
Næ, desværre er jeg ikke nået så langt, jeg er stadigt sygemeldt i opsagt stilling.

Det jeg prøver at skrive til dig er at følg din krops signaler, det gjorde jeg ikke og det gør det ekstra svært for mig nu.
Når kroppen siger fra så følg den for ellers risikerer du at det hævner sig senere.

Det lyder som om du har en bedre chef end jeg havde, udnyt det og se om ikke du kan snuppe genvejen til flex, vi andre kommer formodentligt igennem års kamp for at få flex.

Med hensyn til fagforening, så kan de hjælpe som bisidder til møder og kan også hjælpe med at udfylde indsigelser hvis kommunen eksempelvis vælger at raskmelde dig eller lignende.
Jeg har min fagforening med på sidelinjen i min kommunale sag.

Edit: Måske kan fagforeningen også rådgive dig i hvordan du får gang i processen, nogle fagforeninger har socialrådgivere ansat som kan hjælpe med diverse.

Sidst redigeret af Nørd; 04-12-2016 kl. 11:24. Årsag: Tilføjelse
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension