K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2018, 20:13   #71
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Det med skive det er allerde i den lokale tv station

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/tw...ering-forarger

De har brugt det med flytningerne en stykke tid
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2018, 21:40   #72
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.674
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunen vil socialt bedrageri til livs: Ansætter to nye kontrollanter

https://amtsavisen.dk/randers/Kommun...artikel/373691

Vi har mulighed for at få adgang til stort set alle økonomiske oplysninger. Skatteoplysninger, kontoudtog, regnskaber og så videre. Herudover kan vi i nogle tilfælde også finde på at benytte os af internettet og de sociale medier til at finde ud af, om en borger nu også har helt rent mel i posen, forklarer Bo Møller Johansen, som sammen med Helle W. Kjeldsen udgør den nye enhed, som er fysisk placeret i jobcenterets arbejdsmarkedsafdeling.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 10:55   #73
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
det understreger med AL tydelighed !!! hvor vigtigt det er at du i dit sygeforløb har tæt kontakt til din egen praktiserende læge for dennes ord må dog være de vigtigste....................men det er jo de rene gestapo metoder føj
Lige præcis.

Jeg kan bare forestille mig, at det kan være et problem i disse tider, hvor mange praksis'er laves om til lægehuse, hvor man ikke kan vide på forhånd hvilken læge man får i telefonen.

Så har man mulighed for at skrive via nettet, men her har lægerne ofte nogle dage til at svare.

Jeg selv brugte ofte, at ringe til min læge i telefontiden om morgenen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 20:34   #74
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Skive mener ikke de gør noget fejl
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/ko...-sygemeldinger
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 22:23   #75
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Eksperter: Skivemodel for syge ledige kan være ulovlig

Det kan være en ulovlig praksis, når Skive Kommune nu vil have alle kontanthjælpsmodtagere til at møde personligt op hos en sygeplejerske om morgenen, hvis de vil melde sig syge.

Det vurderer to eksperter i socialret

Når selv JP skriver om disse sociale forhold, så må det stå slemt til på området

https://jyllands-posten.dk/indland/E...vaere-ulovlig/
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2018, 23:58   #76
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan jo håbe at der er en fra Skive der lægger sig syg....ringer ind til sagsbehandler og nægter at få sygeplejeske på besøg i hjemmet...

Hvis der så komme en sanktion...ja så skal Ankestyrelsen tage stilling til dette...i fald der klages...

Det kunne jo være spændende at se om hvor vidt dette er lovligt...

Uanset...så er det både etisk og moralsk så langt ude som noget kan være...at være efter kontanthjælpsmodtagere på den måde..

Måske folk snart har fået nok???
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 14:33   #77
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Åh ved ikke helt om det er relevant her men ellers rettes /slettes det bare

Da tv midt vest skrev om det med sygeplejerske /flytninger var der en kommune der syndes det var en rigtig god ide og ville kopier det

Læse/så godt artikel der og studse bed mærke i det men blev lagt væk til jeg havde mere overskud til det

Gad vide om flere kommuner kan komme på den "gode" ide
Har fundet det de skriver her
https://www.tvmidtvest.dk/artikel/sy...ndt-flygtninge

https://www.tvmidtvest.dk/nyheder/08...oplay=1#player

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/sk...r-i-sprogtimer
Vælger og lægge link til begge artikler ind og den 3min klip ind kan ikke lige overskue om det er det samme der bare går igen

https://www.tvmidtvest.dk/artikel/ny...-vaere-ulovlig

Er ikke helt på toppen i dag
men de sidst fra tv midt vest en lektor skriver hvis skive gør det på en måde er der på kanten af loven i må selv lige få det læst rigtig det undskyld

Åh glemte og skrive det her er helt ny fra omkring kl 12 tv midt vest har lagt op

Webmaster du lægger det her sammen så det ikke fylder for meget
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 17:12   #78
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for links @Kroner....og du behøver altså ikke undskylde herinde...vi er mange der har det som dig...med at tingene ikke altid kører for os...

Ang Skive....så håber jeg virkelig at Skiveborgere nægter dette tiltag...

Er det så slemt at man ikke kan møde op i sit tilbud...ja så meld jer syge...og ring til sagsbehandleren og sig at i ikke kan møde op...

Personligt ville jeg aldrig lade en eller anden tilfældig sygeplejerske i en kommune lægge hånd på mig...

Ønsker kommunen at få en lægeerklæring...så må de sg betale for den...og det ved ens egen læge...

Hende Dorthe Hamrum....arbejdsmarkedschef i Skive...hun er da rigtig god til newspeak...

Det er for at vise respekt over for borgerne...helt ærligt...den er der da ikke nogen der hopper på...

Nej det er for at mistænkeliggøre borgerne i Skive....for det er nok ikke rigtigt når i melder jer syge...

Få det stoppet med det samme...lad ikke kommunen behandle jer på den måde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2018, 19:25   #79
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nå så trækkes der alligevel lidt i land https://www.avisen.dk/skive-kommune-...ge_480794.aspx

Lige pludselig er det omtalte brev der er sendt ud....slet ikke gældende...

Lad os følge om nu tiltaget med den sygeplejerske bliver vedtaget permanent...og hvis det gør...så skal der da laves oprør over det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2018, 10:44   #80
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Tak webmaster
For hjælpen med det hele

Har en af de dumme dumme dag for 6dag i træk
Jeg kan ikke høre radio men kommer sommetider til det når andre vil.
trækker mig væk men "støjen"er der alligevel
Men i dag spidser jeg pludselig øre

I radio midt og vest dr regional radio
Fra cirka 8 05 til en sted omkring 820 var skive fungerede borgmester om det med sygeplejerske og de skulle have det ind til alle
men starte med noget andet
Beklager det er plukvis jeg høre og det tager så mange kræfter så har ikke mulighed til og finde det på nette og lægge ind her

Kan heller ikke få alt ind i hovedet der bliver sagt
skriver det bare hvis nogle kunne bruge det
(så lidt godt kom der måske alligevel ud af en dum dag. )
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension