K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 14:18   #1
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
revalidering / forrevalidering

Hej alle

Jeg er forbindelse med studie start til august/september godkendt til revalidering, så alt fint der.

Mit problem ligger i at jeg på delvist eget ønske, er kommet i praktik, vi havde egentlig ikke snakket om ydelsen under denne praktik (foreløbigt 3 måneder), men på den aftale jeg har underskrevet står der så at jeg vil modtage revalideringsydelse, min sagsbehandler råber nu fejl og siger det jo aldrig har været en del af min revalideringsplan og jeg derfor kun er berettiget til min kontanthjælp under praktikken.

Jeg står lidt med et ben i hver lejre så at sige, på den ene side er der kun 4 måneder til jeg skal begynde i skole og jeg er glad for praktikken, efter at jeg ikke har lavet noget i godt 2 år + grundet sygdom.

På den anden side prikker hun til min nervøsitet, da hun ikke vil stå ved det hun har skrevet under på også selv om det er hvad hun omtaler som en fejl.

I mine øjne kunne hun have revideret, min revalideringsplan og givet mig ydelsen jf. § 45.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2-5 og 7, modtager under tilbuddet den ydelse, som personen er berettiget til i henhold til lov om aktiv socialpolitik eller lov om sygedagpenge.

Pengene er selvfølgelig et irritationsmoment, men det er sku endnu mere det, at hun vil løbe fra den kontrakt de selv har lavet ?.

Hvad mener i, er jeg berettiget til min revalideringsydelse under praktikken ?

Jeg er egentlig ikke interesseret i at ødelægge et ellers udemærket samarbejde med kommunen, men bliver sku lidt pissed når de ikke vil stå ved det de skriver under på.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 15:15   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hmmm...

Hvorfor mener du, at du ville kunne få revalideringsydelse ud fra §45 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats?

Jeg vil tro, at denne praktik, såfremt den var del af revalideringsplanen, ville betragtes som forrevalidering, hvorunder man får den ydelse man fik før; altså i dit tilfælde kontanthjælp så vidt jeg forstår dig.

Dog kan det være, at jeg tager fejl.

MEN - du har fået på skrift, at du får revalideringsydelse under denne praktik, hvorfor jeg mener, at du skal forsøge at få den!
Jeg VED ikke om du 100% er berettiget til det når du har fået en plan hvorpå det står sort på hvidt.

Har du fået noget skriftligt omkring at du vil få kontanthjælp i stedet?
I så fald kan du anke den afgørelse med henvisning til den aftale I har indgået.

En anden må kunne komme med præcist svar
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 15:25   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Hej annaqw og tak for svar

Jeg er absolut heller ikke sikker, men da det er lavet som virksomhedspraktik efter lov om aktiv beskæftigelse indsats, var det der jeg kunne få mig selv til at passe ind i de paragraffer man finder vedr. ydelser.

Jeg har jo sort på hvidt jeg er revalideringsberettiget, det så at sige bare praktikken man kan diskutere om er en del af planen, det synes jeg jo lidt hun har gjort det til med sin underskrift.

Min sagsbehandler har efterfølgende sendt en andet stykke papir som hun vil have jeg skal underskrive, jeg har sagt jeg vil tygge lidt på den, da jeg jo egentlig er fint tilfreds med det jeg har skrevet under på i første omgang.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 16:01   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville tage den videre og det ville jeg fordi man sagtens kan få revalideringsydelse under for-reva, der står intet sted at man ikke kan, der står kun at man normalt får KHJ, der til har jeg selv fået revalideringsydelse under for-reva.

En anden grund er at det ikke er DIT problem at din SB´er ved en fejl skriver at du vil modtage revalideringsydelse, det er nu en gang det i har aftalt (hvilket kontrakten jo tydeligt viser) og din SB´er har skrevet under på at det er en del af din plan, så fanger bordet altså, vil SB´er ikke vedkende sig det, ja så må man jo klage, en klage jeg er 95% sikker på du i ankenævnet vil få medhold i... fordi den med bevismatreale går bække veje.
Du har på skrift det har din SB´er ikke, og skriftligt beviser trods alt mere end en påstand

DOG! der er EN undtagelse, hvis din reva-plan ved at få indregnet praktikken i den, får den til at overskride 5 år, så ville jeg ikke forlange bordet fanger, for så risikere du at du slet ikke får din revalidering i det kommunerne ikke må planlægge en reva varende over 5 år. Men rammer du ikke de 5 år på den plan der er lagt så ville jeg ikke vise dem nåde.

Dvs skriv IKKE under på det andet, med mindre du vil vise nåde, en nåde du skal vise velvidende at du IKKE skal regne med at samme nåde bliver betalt tilbage i tilfælde af du fx bliver langtidssys under din reva, eller det viser sig at du ikke kan gennemføre alligevel.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 11:10   #5
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
tak for svar lum

Lidt samme tanker jeg har gået med
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskellen på forrevalidering, revalidering og kontanthjælp. mabast Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-08-2012 20:03
Revalidering Gonzo22 Alt det andet 1 16-03-2011 15:42
Forrevalidering/Ferie Catherine123 Alt det andet 22 30-04-2010 19:33
Forrevalidering/bruttorevalidering!!?? cl8 Alt det andet 10 21-07-2009 01:45
Under forrevalidering. Luckyluka Alt det andet 8 04-08-2008 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension