K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2014, 20:14   #41
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var en professionel service....

Kære Eln.

.... medarbejderen fra Ankestyrelsen gav dig.

Spændende, fordi da deres hotline https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juridisk-hotline med spørgsmål og svar https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...rgsmal-og-svar oprindeligt startede var der også mulighed for borgerne, at få svar på spørgsmål.

Det blev så senere ændret til kun at gælde kommunernes sagsbehandlere.

Men tænk, hvis vi alle kunne debattere et eventuelt tvivlsspørgsmål inden en social sag går i hårdknude.

Jeg foreslår at du skriftlig meddeler din kommune det svar, du har modtaget med kopi til chefen for afdelingen.

Men i dit tilfælde kan problemet vel kun være 1 af 2:

Uvidenhed

Bevidst privat belejligt fortolkning af lovgivningen.

Begge tilfælde uacceptabelt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 22:04   #42
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej Peter,

Det er rigtigt jeg har ringet op og blev stillet videre til dem som kunne svar til mig angående rehabiliteringsteamets indstilling.

Jeg har haft samtaler med en som har fortalt mig om lov ang. Rehab- teamets arbejder, om retsikkerhedsloven og mange andre ang. Min sag.

Jeg blev vejledet om ham hvordan kan jeg komme ind på hjemmeside ast, og vedhæfte den såkaldt indstilling, da han kunne ikke vurdere efter det jeg selv fortalt .

Han skulle faktisk have dokumenter for at udtale sig over at det er eller ikke er en indstilling.

Efter ca 30 min. Efter jeg har vedhæft dokument, ringede han tilbage til mig og har sagt det jeg har skrevet , at det er ikke en indstilling og jeg fik også en såkaldt formular for at se hvordan en indstilling ser ud.

Så hvis du stadigvæk vil spørger om noget så prøve via telefon og ikke mindst via detformulær som er på [email protected] under "borger." Kontakt os"

Jeg fantesere ikke men derimod er man forvirret hvorfor kan man ikke spørge direkte til dem som kender til loven ?

Tak for din hjælp.
M.v.h. Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 14:23   #43
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvordan skal en indstilling se ud?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 15:38   #44
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvordan skal en indstilling se ud?
Sådan lige hurtigt hvad jeg kan huske i hovedet når der er en indstilling sendt til mig.

Hvad instiller rehabiliteringsteamet til (Rubrikker)

Borgeren tilkendes førtidspension (udfyld kun felt A nedenfor)

Borgeren visiteres til fleksjob (udfyld kun felt B nedenfor)

Borgeren visiteres til ressourceforløb (udfyld kun felt C nedenfor)

I stedet for en af ovenstående muligheder indstiller rehabiliteringsteamet, at borgeren: (Udfyld kun felt C nedenfor)

Og så er der så 4 felter hvoraf det "rette" felt bliver udfyldt med de tiltag som de mener der kan gøres i lige nøjagtigt det felt.

sådan lige hurtigt :P
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 15:44   #45
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan se rehabiliterings teamets indstillings skema her : http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...181212doc.ashx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 03:48   #46
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Er det skema brugt i alle kommuner?
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 06:16   #47
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,

Er det skema brugt i alle kommuner?
Tror ikke at det er et lovkrav at bruge lige præsis dette skema, men det er det ministeriet har lavet og har endnu ikke hørt om nogen som ikke brugte det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 06:37   #48
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Det er lige præcis min kommune somvil ikke bruge det i min sag.

Jeg har haft møde med rehabteamet. Efter møde fik jeg såkaldt indstilling:" efter mødet er ikke givet anmodning om at rehabteamet har sag ja eller ej til førtidspension og derfor skal pensionsnævnet træffe afgørelse om hvorvidt x skal have eller ej førtidspension".

Det er kun det sagsbehandler har sendt til mig med titel Rehab indstilling.

Nu skal jeg møde pensionsnævnet men det kan ikke være rigtigt at de træffe afgørelse uden Rehab.indstilling.

Det er modstrid med lov.
Tak.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 11:59   #49
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Der er heller ingen indstilling i mit "skema" (formålet med skrivelsen er beskrevet i øverste afsnit). Jeg fik mit nej mundligt, og samtalen, samt papiret handler udelukkende om arbejdsprøvning, afklaring og skånehensyn. Det er den samme sundhedskordinator, som kommer til at repræsentere hele pensionsnævnet, når jeg skal "møde" dem."Afklares i forhold til arbejdsmarkedet"? Der er ÅRS afklaring på papir.
Nej, de får mit partsindlæg skriftligt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2014, 12:09   #50
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,

Det er lige præcis min kommune somvil ikke bruge det i min sag.

Jeg har haft møde med rehabteamet. Efter møde fik jeg såkaldt indstilling:" efter mødet er ikke givet anmodning om at rehabteamet har sag ja eller ej til førtidspension og derfor skal pensionsnævnet træffe afgørelse om hvorvidt x skal have eller ej førtidspension".

Det er kun det sagsbehandler har sendt til mig med titel Rehab indstilling.

Nu skal jeg møde pensionsnævnet men det kan ikke være rigtigt at de træffe afgørelse uden Rehab.indstilling.

Det er modstrid med lov.
Tak.eln
Det er da altid pensionsnævnet, der træffer afgørelse om fp og ikke rehabteamet, de kan kun indstille.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension