K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 22:22   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mtv. som Håber skriver har BAN i deres hjemvisning påpeget at kommunen skal indhente en special læge erklæring. Jeg kunne formode at denne er en psykiatrisk special LE og det er ikke sikkert at Håbers egen psykiater skal skrive denne !!

Jeg syntes at vi skal se lys forude. Håber, hvis du har præferencer for at det er din egen psykiater der laver denne erklæring, så er jeg sikker på, at du kan anmode kommunen herom. Det har dog ikke så meget med en status rapport at gøre, men mere en uddybende rapport om dit liv og levned. Status kommer efter flg.

Håber jeg håber at du kan kommentere din egen tråd nu du er på, du må da være glad for din hjemvisning om ikke andet, jeg havde grædt grønt tror jeg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 02-12-2011 kl. 22:33.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:32   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er så her min kæde hopper helt af
hvordan kan en psykiater på et par timer bedømme en og hele ens fremtid
det er efter min mening bare et for tyndt grundlag


4 forskellige psykiater har skrevet i min sag
den sidste havde så samlet alle min lægepapir
både fra psykiater og mine fysiske læger

samt jeg er under distriktspsykiatrien, som følger mig tæt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:36   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja det er så her min kæde hopper helt af
hvordan kan en psykiater på et par timer bedømme en og hele ens fremtid
det er efter min mening bare et for tyndt grundlag


4 forskellige psykiater har skrevet i min sag
den sidste havde så samlet alle min lægepapir
både fra psykiater og mine fysiske læger

samt jeg er under distriktspsykiatrien, som følger mig tæt
Tjaaa, Mvt, det er nu en gang sådan, at reglerne er. Man får lavet en special læge erklæring i forhold til den tid det for special lægen tager at lave denne. Herefter kan man kommentere (det har jeg prøvet med en af dem!) men ellers bliver den bare sendt til kommunen.

I en af mine undersøgelser, der røg psykiateren frem og tilbage i mellem sine bog rækker og slog op og gjorde ved, jeg syntes nu at hun var i hærdig nok.

Hvordan ville du ellers have det skulle foregå via indlæggelse eller hvad ? Det orker man jo ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:40   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej at man skulle gå til psykiater og psykolog et stykke tid
min psykisk diagnose er ændret i forløbet
for det kan jo udmærket tænkes at den kommunen vælger og sende en til
er helt uenig og siger man ikke har en bestemt sygdom

samt ADHD er faktisk en mode diagnose, lige som fibromyalgi
det skal laves på et ordenligt grundlag

som du kan se anerkender frederikssund kommune foreksempel ikke disse to

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-12-2011 kl. 22:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 22:47   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"Håber" meget at du kan komme til at få indflydelse på hvad Mette Frederiksen tænker i 2012 omkring omlægning af hele systemet fra sdp. til ftp. Du har ret mtv, det er en kort lunte med afklaring ved speciallæger.

Det er nok bare fordi jeg har fået en aha - oplevelse de par gange jeg har være ved en psyk. og få lavet en spe. LE. Klart det kunne gøres bedre, men i systemet ligeså, så er tid penge.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:12   #16
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg er mildt sagt ikke særlig optimistisk og kan ikke se, hvordan kommunen med nogen rimelighed skal kunne bede en psykiater om at sige noget om, hvordan fremtiden så ud for 10mdr siden!

Vi er først for nyligt igennem 7mdrs arbejde kommet frem til, hvad mine vanskeligheder nok skyldes, men det var jo information han ikke med rimelig sikkerhed kan sige han ville have haft eller være kommet frem til for 10mdr siden, plus at jeg generelt har fået det en del værre i løbet af de 10mdr og der derfor ikke er nogen rimelighed i at bede ham skelne mellem hvad der er forværring, og hvad der allerede var der for 10mdr siden.

Det gør for mig at se sådan speciallægeerklæring med tilbagevirkende kraft totalt ubrugelig!

For mig er denne hjemsendelse ikke fantastisk - det er imo en stadfæstelse af kommunens afgørelse, bare trukket ekstremt i langdrag, fordi jeg nu først har ventet 10mdr og jeg(med det kendskab jeg har til kommunen) slet ikke er i tvivl om, at de kommer frem til samme afgørelse en gang til og så kører møllen med klage igen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:20   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Som Enteneller synes jeg også, at man skal se lys på det.

Det er jo vigtigt, at jobcentret har stillet de rigtige spørgsmål og får svar på dem - de har manglet nogle svar i sagen, for at den kan blive tilskrækkeligt oplyst. Man skal ikke lige tænke på, hvordan situationen var f.eks. for 10 mdr. siden. Når du f.eks. bliver kaldt til undersøgelse hos psykiateren snart, så besvarer de jo på det som dit helbred er nu - og ikke for 10 mdr. siden...

De har pligt til at følge de anvisninger, der står i "hjemvisningen". Hvis de alligevel ikke gør det til deres nye afgørelse, så må du påpege det der har stået i den 1. afgørelse fra nævnet... En hjemvisning er bedre end fastholdelse af afgørelsen fra nævnet. Så indtil videre har du ligesom "vundet" over kommunen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:37   #18
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Man skal ikke lige tænke på, hvordan situationen var f.eks. for 10 mdr. siden. Når du f.eks. bliver kaldt til undersøgelse hos psykiateren snart, så besvarer de jo på det som dit helbred er nu - og ikke for 10 mdr. siden...
Men når BAN direkte skriver: Kommunen skal indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring til belysning af diagnose, behandlingsmuligheder og prognose ved varighedsbegrænsingens indtræden.

Så skal psykiateren vel netop svare på, hvordan mit helbred var for 10mdr siden og ikke hvordan det er nu, ikke?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 23:44   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Men når BAN direkte skriver: Kommunen skal indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring til belysning af diagnose, behandlingsmuligheder og prognose ved varighedsbegrænsingens indtræden.

Så skal psykiateren vel netop svare på, hvordan mit helbred var for 10mdr siden og ikke hvordan det er nu, ikke?
De skriver det sikkert sådan fordi det var netop det, de skulle have gjort, dengang lige inden varighedsbegrænsningen nærmede sig......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 09:33   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Men når BAN direkte skriver: Kommunen skal indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring til belysning af diagnose, behandlingsmuligheder og prognose ved varighedsbegrænsingens indtræden.

Så skal psykiateren vel netop svare på, hvordan mit helbred var for 10mdr siden og ikke hvordan det er nu, ikke?
Det vil naturligvis være svært for psykiateren med sikkerhed, at kunne svare på hvordan det ville have stået til med dig for 10 mdr. siden. Det der skal klarlægges er om kommunen ved varighedsbegrænsningens udløb, kunne have sendt dig i arbejdsprøvning eller afklare dig videre mod en ftp. f.eks. således at du kunne komme under en af punkterne i §27 stk. 1.

Psykiateren skal altså sandsynliggøre om din lidelse på daværende tidspunkt ville have være stationær (hvad siger din egen psykiater her?) og hvad dine behandlingsmuligheder ville have været samt prognose for fremtiden. Havde der været behandlingsmuligheder på daværende tidspunkt er jeg ikke sikker på om en forlængelse kunne have fundet sted. Jeg er jo snart mere inde i ftp. genren, men jeg tror at ved sdp. der skal ens lidelse(r) være stationær(e) (og nogen gange siger Ricky det modsatte??), men lad os nu se.

Måske kunne din egen psykiater stå for at lave speciallægeerklæringen han kendte dig vel også dengang ? Du kunne jo høre kommunen ad.

Håber ikke mit svar blev alt for forvirrende.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage over stop af revalideringsydelse-hjemvist østerbro Alt det andet 3 14-12-2015 15:52
Gældende eller nye FP-regler_BAN har hjemvist FPsag til genvurdering hos Kommunen knuden Politik og Samfund 2 11-03-2012 21:16
Min sag er blevet hjemvist stinni Alt det andet 11 14-02-2011 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension