K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2011, 16:04   #1
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Det er jo lige til at blive hidsig over:-(

Kære alle brugere af K10,

Hvor er det godt det her forum findes så jeg kan få svar på mange af mine spørgsmål, andre gange kan man hjælpe. Herligt
Lige nu har jeg et problem jeg har hårdt brug for hjælp til - snarere et spørgsmål...Jeg har haft en sag kørende i laaaaang tid. Har ventet, ventet og ventet og anket og ventet lidt mere på at kommune skulle finde frem til ny afgørelse. For snart længe siden fik jeg svar på at de havde modtaget min anke over afgørelse på afslag (sygedagpenge). Der er gået mere end de normerede 4 ugers behandlingstid. Sidste uge meddeler sagsbehandler at han måske ville give svar mandag eller tirsdag i denne her uge. Der kom ikke noget. Så ville det komme onsdag. Idag er han blevet ringet op. Han er ikke at træffe, men kontoret gætter på at afgørelsen kommer i løbet af fredag

Jeg er lige ved at skrige...

Jeg er godt klar over alle regler i RLT §3 stk. 2, og jeg ved jeg kan klage til statsforvaltningens tilsyn, men helt ærlig. Hvorfor kan kommunerne ikke pålægges bøder når de ikke overholder frister? Præcis som borgerne bliver det, straffet bliver vi i en rasende fart og i samme sekund vi ikke overholder den første tidsfrist.


Jeg håber nogle kan komme med ideer for hvad man kan stille op?

Jeg skal måske tilføje at jeg har klaget over sagsbehandlingen til borgmesteren, ministeren og er nu ved at skrive til ombudsmanden.

Ønsker en god dag (..og trænger i til noget at grine højt af, så læs indlæg på Dagpengeland)
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:38   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville vælge at kontakte jobcenterchefen pr BREV! (skriv uden bevis kan du ikke klage)

Virker det ikke er det borgemesters tur, virket det heller ikke, er det tid at kontakte BAN, altså simpelthen sende sagen til dem (det du har liggende) og bede dem se på det, de vil så sende sagen tilbage til kommunen og bede dem tage sig sammen, der er en lille chance for at BAN, nøjes med at bede kommunen sende relevante sagsakter, men så skal du have formuleret dig korrekt i dine hidtidige forsøg på at få den afgørelse.

Når du skriver til først jobcenterchefen giver du en tidsfrist på en uges tid 14 dage, og gør opmærksom på at du vil kontakte borgemesteren når tiden er udløbet, såfremt der ikke er kommet en afgørelse.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 17:59   #3
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Kære LUM,

Tak for dit gode svar - det var præcis sådan jeg prøvede sidste gang min sag landede i BAN. Jeg fik også jobcenterchefen til at se på det - dét der her er problemet, tænker jeg, ér at Jobcenteret sådan set skal checke sig selv (chefen skal ihvertfald), og mon nogen offentlig leder vil nå frem til den konklussion at der er lavet "ged" i den? Jeg har ihvertfald til gode at høre bare een historie, hvor en borger har fået at vide de havde ret - af Jobcenterchefen!
Sidste gang gik jeg også til Borgmesteren, da jeg ikke lykkedes med Jobcenterchefen. Da borgmesteren kom med "en politisk snik snak", og i øvrigt bad Jobcenter-direktøren sende mig et brev, hvori der stod at "nu gad de ikke svare mig mere", så sendte jeg det hele til Inger Støjsynder. Det fik jeg simpelthen bare SÅ meget ud af! (læs:ikke en skid).

Øv, sorry hvor bliver man i dårligt humør...
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 21:07   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har et par gange fået brev fra jobcenterchefen med beklagelser og besked om, at min klage er taget tilefterretning.

Den ene gang havde jeg klaget over, at da jeg stod ved skranken og afleverede en ansøgning om pension i henhold til §17 kom min sb ud og fortalte mig, at jeg ikke kunne søge en §17 når hun havde sat gang i en §18.

En borger kan når som helst søge en §17.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 02:54   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Så tag hele kommunalbestyrelsen med på en cc mail, når du sender til borgmester, og beskriv at du har sendt til hele kommunalbestyrelsen fordi du ikke kan acceptere at få samme reaktion som sidst, og beskriv selvfølgelig det brev *ss*

Menistrene er IKKE sagsbehandlere de er ikke forpligtede til at tage enkeltsager, og de gør klogt i at lade være, ellers ville vi alle jo bare sende til ministeren og denne vil så ikke kunne udføre det arbejde ministeren er der efter. Så nej det nytter intet at bede dem om at se på en konkret sag, man får ofte mere ud af at stille generelle spørgsmål
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 10:18   #6
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
LUM, god idé:-) Jeg vil tage dit forslag til efterretning...Takker for gode forslag.

Ønsker alle en super dag her på K10
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man kan blive ved Ricky M. Politik og Samfund 2 06-12-2011 19:40
Shit jeg er så hidsig, nogen gode råd. Sandie75 Alt det andet 22 30-05-2010 22:01
Jeg var lige ved at blive kørt ned idag. Enteneller Politik og Samfund 14 29-04-2010 16:46
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12
er der en advokat herinde man må stille et spørgsmål lige nu og få svar lige nu ? pjuske Alt det andet 2 08-04-2009 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension