K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2014, 15:28   #1
Rakbæk
Rahbæk
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2013
Lokation: 4000 Roskilde
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rakbæk er ny på vejen
Ledighedsydelse

Hej . Kort jeg har ikke fået ledighedsydelse
i dag ? Kan kommunen evt bare slutte det uden
vidre , uden jeg får besked eller andet
Fik brev i april at jeg ikke var berettiget længere
til ledighedsydelse pga jeg ikke var aktiv jobsøgende
Trods jeg lige havde afsluttet resurse forløb på 2 gange 15 min pr
Uge . Jeg forstår ikke systemet
Mvh Alex
Rakbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 15:34   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du i april har fået et brev om du ikke får er det jo ikke sådan uden videre har du klaget over det, ellers skal du skynde dig at gøre det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:00   #3
Rakbæk
Rahbæk
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2013
Lokation: 4000 Roskilde
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rakbæk er ny på vejen
Jamen , der sku først indhentes div fra egen læge
Mm , troede ledighedsydelse var for altid ,troede bestemt
da også mand blev indkaldt til samtale og i brevet
stod der ikke noget om at ledighedsydelse vil blive
Stoppet , har i 2012 søgt fp og venter stadig på
Afgørelse fra ankenævnet . Nå jeg må se på mándag
Alt er jo lukket indtil
Rakbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:21   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis du har fået brev om du ikke længere er berettiget til ledighedsydelse er der lig med at du ikke vil få det udbetalt længere.

Når de skriver at du ikke er aktiv jobsøgende, så betyder det at du skal vise dem, hvordan du er aktiv jobsøgende - har du oprette cv på jobnet.dk (det er lovpligtigt for ledige fleksjobbere), er der krav fra jobcenteret om hvor mange stillinger du skal søge m.v.

Selv om du har søgt fp, skal du mens ankestyrelsen behandler din sag, stadig overholde jobcenterets krav til at være aktivt jobsøgende.

Det lyder mærkeligt at du har været på ressourceforløb, for er man det så modtager man ikke ledighedsydelse, men ressourceforløbsydelse

Ja, ledighedsydelse er for altid, men kun så længe man opfylder kravene til det - som fx. At være aktivt jobsøgende og kunne dokumentere at man er det (fx. Gemme kopi af jobansøgninger, locke ind på jobnet m.v)

Der må være en grund til at de ikke mener at du er aktiv jonsøgende?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 18:14   #5
Rakbæk
Rahbæk
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2013
Lokation: 4000 Roskilde
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rakbæk er ny på vejen
Min sagsbehandler sygemelde mig et halvt
år efter jeg fik tilkendt flex og jeg er ikke blevet
raskmeldt af nogen , hverken egen læge , sagsbehandler
Eller kommunes egen interne læge , og så
vidt jeg ved skal man ikke være aktiv jobsøgende
Under sygdom / sygemeldelse . Endvidre
Har jeg afleveret 3 lægeerklæringer på eget
Eternitiv . Ved ikke hvad du mener med udbetaling
Under resursefoløb ? Mvh Alex
Rakbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 18:57   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var selv 100% sygemeldt på ledighedsydelse. Alligevel slulle jeg have et cv på jobnet, samt locke ind der mindst en gang om måneden for at kunne modtage ledighedsydelse.

Det var ikke noget jobcenteret fandt på, men et lovkrav.

Det man kan være sygmeldt fra er fx. Praktik, aktivering m.v ikke jobnet

Hvor aktiv man skal være under sygdom er forskellig fra jobcenter til jobcenter.

Har du papir på at sagsbehandler har sygmeldt dig?

Har du været til møde med rehabiliteringeteamet og her tilbudt et ressourceforløb?

Har du ikke været det, så har du ikke været på ressourceforløb.
Har du været det og fået bevilliget et resourceforløb, så er du ikke længere beretiget til at modtage ledighedsydelse, men istedet ressourceforløbsydelse.

Du er nød til mandag at kontakte sagsbehandler og høre om hvorfor de mener at du ikke er aktiv jobsøgende, når du selv mener at du er sygmeldt af jobcenteret.

Er du sikker på at de har læst de lægeerklæringer du har afleveret og at I er enige om hvad de skal bruges til?

Ved godt det lyder lidt hårdt, det jeg skriver. Men har selv været igennem hele møllen som sygemeldt fleksjobber og det handler at holde styr på al dokumentation/ hvad der sker i ens sag, således at man pludselig ikke står og ikke længere opfylder kravene til ledighedsydelsen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 23:37   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis ens arbejdsevne er yderligere nedsat pga sygdommen, varigt, skal man vurderes igen, feks igennem praktik eller lign.

Hvis restarbejdsevnen, varigt er betydeligt nedsat dvs under de 10-12timer, skal der tilkendes førtidspension.

Anderledes forholder det sig ved kortvarig sygdom, som ingen betydning har for den varige restarbejdsevne.

Dvs at man selvsagt IKKE i denne vurderingsfase, skal være på job-net, fordi kommunen skal vurdere og beskrive den nye restarbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 06:52   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jo, man skal være på jobnet. Det er et lovkrav siden 2013 (tror september) at have et aktiveret CV for at være berettiget til ledighedsydelse.

P.s var sygemeldt i over 18 mdr på ledighedsydelse - både før og efter dette "nye" lov krav om CV på jobnet.

P.p.s erhvervsevne under 10-12 timer giver ikke længere førtidspension, der var i den gamle lov som ophørte pr. 1/1 2013. Nu gives der fleks ned til få timer om ugen (en enkelt har fået på 45 minutter om ugen)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 09:23   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er vel også det eneste der kan stoppe ens ledigheds ydelse, at man ikke er på jobnet
og så hvis ikke gør som der bliver sagt.

under "hvad der bliver sagt" er der jo mange ting. møde op til indkalese, aktivering, søge job, ferie uden lov.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 10:48   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt at fleksjob kan tilkendes helt ned til nu, 40min om ugen, men tilstande skal således kunne bedres.

Og her hvor der er tale om tilkendt fleks, og yderligere forværring, skal dette undersøges, beskrives, og nyt fleksbevis laves, hvorfor man netop IKKE kan være tilmeldt job-net, da fleksbevis jo IKKE mere passer til tidligere bevilliget!

Der er forskel på at ens tilstand, er ændret, VARIGT, ift tilkendelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension