K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2015, 04:53   #1
qwer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
qwer er ny på vejen
Køb af bil

Hej.

Først:
Tak for et godt forum, med en masse søde og hjælpsomme, erfarne og begavede mennesker.

Dernæst:
Kort info om mig:
Jeg er bistandsklient, med en organ-sygdom som er veldokumenteret, men som desværre ikke berettiger til sygedagpenge (et klassisk "er faldet imellem 2 stole" eksempel").

Mit problem:
Jeg bor på landet, et godt stykke fra vej med offentligt transport. Jeg er derfor afhængig af en bil som fungerer.
Men min gamle bil kan jeg ikke få igennem syn mere, og jeg er derfor nødt til at købe en anden.
Jeg har fået anbefalet en bil som er en tand dyrere end de 9.999 kr. som er øvre grænse for værdien af en bil, som en bistandshjælp-modtager må eje.
Jeg har allerede fået tilbudt bilen på en afdragsordning, og en i min familie vil hjælpe med at sætte den i stand for mig (noget med gearkassen).

Men hvilke problemer bør jeg være opmærksom på, i forbindelse med:
  1. Bistandskontoret: Skal jeg orientere min sagsbehandler om købet af bilen?
  2. Skattevæsnet: Tager de kontakt til mit Bistandskontor, hvis jeg køber den anden bil? Også selvom at sælger skriver på slutsedlen, at bilen er i stykker, og derfor er mindre værd end skattevæsenets offentlige vurdering?

På forhånd rigtigt mange tak: Fru Flis.
qwer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 07:49   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Skat sender automatisk de oplysninger til bistandskontoret, så de vil få oplyst hvilken bil du har købt, altså kun hvilken model der er tale om.

Du vil dernæst få et brev fra bistandskontoret om at din ydelse er tilbageholdt indtil du evt. har dokumenteret at bilen er mindre værd end 10.000

Så du skal være på forkant.

Det de kræver er en vurdering af bilen, og det du giver er måske ikke det du kan sælge den for hos en forhandler. Så du skal have en skriftlig vurdering fra en forhandler på hvad de vil give for bilen - og er det mere end 10.000, kan du overveje om det er en anden der skal købe bilen, og du så står som bruger af bilen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 08:22   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville snakke med sagsbehandler, og få bekræftiget at de enten vil hjælpe dig med bil(transport), eller garentere at det er ok, at du køber bil pga helbred!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 08:27   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Noget med gearkassen kan både være billigt og dyrt - meget dyrt.

Ved du hvad der præcist er galt med gearkassen ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2015, 17:46   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville helt klart også være på forkant og kontakte kommunen for at høre om det er okay...

Du vil jo have en rigtig god begrundelse for at købe den bil....da du ellers vil få svært ved at komme til de forskellige ting og tiltag...ting og tiltag som de gerne vil have du møder op til...

Sørg for at få et skriftligt okay...så du ikke får problemer senere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 14:16   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det burde ikke være et problem, bilen er på afdragsordning, så plusbeløbet (over de 10.000 kr) er jo indtil videre kun fiktivt.

Men som alle andre skriver, få godkendelsen på skrift.

Og pøj pøj med bilen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2015, 15:07   #7
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
At bilen er på afdragsordning betyder ikke at den må have en støre værdi end de 10.000 kr. Det er bilens vurderingsværdi i kroner og øre der gælder sammenlignet med andre biler feks. på bilbassen.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension