K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2016, 20:02   #1
Pellepdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Pellepdk er ny på vejen
Ansættelseskontrakt

Jeg har fået mig et fleksjob, jeg er der 20 timer om ugen, 15 timer effektivt. Vi skal have lavet en ansættelseskontrakt, men hvad skal denne indeholde? Overenskomsten er under Horesta

Mvh Pelle
Pellepdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 20:29   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Noget af det vigtigste er at få alle dine skånehensyn med...altså hvis du har nogle...

Herunder den tid du skal arbejde....evt hvilken tid på dagen...forudsat at det hører under dine skånehensyn....at du feks ikke kan arbejde morgen...eller aften osv osv...

En anden ting er hvad du skal gøre hvis du skulle blive syg...hvem skal du ringe til osv osv..

Men det som de fleste fortryder senere....ja det er hvis de ikke får alle deres skånehensyn...herunder hvilken tid...og hvor lang tid...ind i deres ansættelses kontrakt...

Der er mange arbejdsgivere som efter et stykke tid...ja så kræver de mere og mere eller de vil have andre arbejdstider osv osv...

Her er det rart hvis man kan henvise til sin ansættelses kontrakt og slippe for de problemer der kan opstå af de udvidede krav til dig..

Måske andre har bud på hvad der skal med yderligt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 07:52   #3
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Du kan godt være medlem af en fagforening som fleksjobber. De kan hjælpe med kontrakt, løn og hvis der opstår problemer undervejs. Hvis det er under Horesta, er det 3F

https://www.3f.dk/fagforening/fag/fleksjobber
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 08:25   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mange kommuner hjælper ikke med kontrakten, jeg har hjulpet nogen med at skrve et tillæg med ens skånebehov, så de kommer med, det er også vigtigt at ens timer kommer med, hvordan de ligger, så man ikke bliver rykket om tl aften eller wekkendt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 10:34   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Her finder du en meget god anvisning på hvad der skal være i en ansættelseskontrakt.
http://loenguiden.dk/ansaettelse-kontrakt.html

Som fleksjobber skal der så også anføres skånebehov.

Din arbejdstid kan det være godt at få indskrevet. Meget vigtigt hvis du for eksempel først kan møde kl. 10 fordi din morgenmedicin skal nå at virke og det derfor er det der er aftalt. Hvis chefen skifter kan arbejdstids ændres, hvis den ikke er indskrevet i kontrakten.

Også godt at få indskrevet hvor din pension skal indbetales til (som fleksjobber har du ret til at få dine pensionsbidrag indbetalt til en allerede eksisterende arbejdsmarkedspension), og hvilket skattekort arbejdsgiver skal benytte (hoved eller bikort). Den generelle regel er at hovedkortet bruges der hvor udbetalingen er stor nok til at du kan bruge hele dit fradrag. For mange af os er det hos kommunen, så arbejdsgiver skal bruge bikortet.

Sidst redigeret af Akvamarin; 01-07-2016 kl. 10:37.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 10:57   #6
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Angivelse af hvor pension skal indbetales.

Som Akvamarin nævner, er vigtig, især hvis du har mulighed for at beholde dit hidtidige pensionsselskab med diverse forsikringer, som man ikke kan opnå som fleksjobber i et nyt pensionsselskab.



Det er kun ved ansættelse i Kommunerne, at aftalen om indbetaling af ens pension kan blive i ens hidtidige pensionsselskab, en forholdsvis ny aftale i mellen KL og KT.

Ang. skånebehov, (Jeg ved ikke, om det er relevant for din ansættelse)
men for mig er det vigtigt, at der er angivet noget om max./ca. transporttid.

Da jeg er ansat i en kommune og fortiden i XXX-institution. Pågældende institution ligger lige ved en kommunegrænse og såfremt den lukker og jeg får anvist et job i den anden ende af kommunen, vil transporttiden blive for lang for mig.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 11:16   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Man kan læse om det med pensionen her
http://www.kl.dk/Arbejdsgiver--og-lo...nere-id156179/
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension