K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2010, 05:49   #131
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser

Og for nogle (læs enlige forældre) så er der faktisk flere penge at hente på kontanthjælp, end på sygedagpenge (og så er der ligesom også noget galt ikke!)den tror jeg ikke på, hvordan skulle det forekomme?

Den er faktisk god nok. Fordi man får forhøjet kontanthjælp som enlig forsøger, samt tilskud til dagpleje/børnehave mv og boligsikring og alt sådan noget.
Andersine, jeg giver dig slet ikke ret, jeg har prøvet at være på kontanthjælp, og jeg er enlig mor til 3, jeg får det samme i boligsikring, om jeg er på sygedagpenge, eller kontanthjælp, og også fri pasning, på begge ydelser, så det gælder atlså ikke alle, og på sygedagpenge. får man altså udbetalt et par tusinde mer' pr. mdr.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 14:21   #132
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du har ret, det gælder ikke for alle, men for nogen gør det.

Men jeg synes generelt, at kontanhjælp er en for lav sats, især efter indførelsen af loft, 450 timers regel mm.
Det holder jo slet ikke ift. de udgifter man har, heller ikke hvis man sidder i en almen lejebolig.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 20:05   #133
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hov Andersine85..

nu læste jeg lige et ord som fik mig til at tænke på noget af det jeg spekulerer mig endnu mere gråhåret af for tiden.
jeg forsørger at komme i kontakt med min sagsbehandler men det har åbenbart lange udsigter.. så måske kan du sige noget om det..

jeg er jo som du nok har opdaget af min klagesang.. langtidssygemeldt og nu på kontanthjælp siden engang i august 08. jeg er ramt af loftet for længe siden og fik nedsat kontanthjælp efter 6 mdr.
jeg er gift med en førtidspensionist efter 2003 ´s regler. jeg har forsørgerpligt over 2 store børn han ikke er far til, og 2 som vi har i fællesskab. den sidste af mine store fylder 18 år i septemper 10. udover det læser jeg jo om den der 450 timers regel.. og jeg har jo ikke kunnet arbejde pga langtidsygemelding, min mand heller ikke pga førtidspension..
Hvad betyder det for mig? stopper min kontanthjælp så efter de 2 år? eller evt når min datter fylder 18 år?
vi herinde har forsøgt at finde regler omkring det uden held. Har du nogen retningslinier vi kan lære noget af.
på forhånd tak for din hjælp..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 18:59   #134
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, en kontanthjælp stopper ikke, med mindre man ikke medvirker, eller med mindre man får en formue.

Men den kan godt blive nedsat, f.eks. ift. loftet som du jo har opdaget, og ifm. 450 timers reglen.
Men lige den er nu heldigvis ikke noget du bliver omfattet af. Det er kun, hvis ens ægtefælle også er på kontanthjælp, så skal den ene af ægtefælle arbejde de der 450 timer (uh kan ikke huske om det er inden for et eller to år), hvis ikke den enes kontanthjælp skal forsvinde... Sådan en, undskyld sproget, møgregel, der rammer alle de forkerte!

Der sker heller ikke noget ifm. din datters 18 års fødselsdag. Dog skal du være opmærksom på, at hvis hun begynder at tjene mange penge og bor hos dig, kan det få betydning ift. formue.

Så ud fra hvad du fortæller, så vil der ikke ske noget med din kontanthjælp!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 19:10   #135
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej andersine, blot i venlig erindring om mit spørgsmål/indlæg nr 109 side 12?

(tallet på indlægget står oppe i højre hjørne )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 19:58   #136
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den er her http://www.k10.dk/showpost.php?p=99784&postcount=112 man kan sætte link på til et enkelt indlæg (som så åbner i en anden rude ) ved at højre klikke på tallet (i dette tilfælde 112) og så trykke på den der hedder kopier link

Så er det lidt lettere at finde det og nemmere og mere overskueligt når det åbner i en anden rude
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 21:37   #137
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja jeg kunne ikke lige gennemskue et spørgsmål i det indlæg

Men vil sige, at socialrådgiverstudiet generelt, ikke lige er min kop te... Man kommer ud som generalister, hvilket i et vist omfang er ok, men i betragtning af, at, hvad, 80%? af mulige arbejdspladser for en socialrådgiver er kommunale, så er det meget lidt det beskæftiger sig mod arbejdsmarkedslovgivningerne...
Så kan faktisk ikke huske fra min egen tid, om det var specielt rettet mod at folk skulle tilbage, for havde kun en dag eller to med arbejdsmarkedet i praksis i kommunen...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:15   #138
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du har læst på seminar, skulle du gerne have gennemgået Forvaltningsloven, og Retsikkerhedsloven, som er bærende elementer i hele lovområdet.

Du burde have lært at tolke lovstof, og deraf kunne lære anden lov uden de store problemer.

Derimod er uddannelsen i komunnen helt anderledes skruet sammen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:52   #139
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
sorry, andersine, mig der skrev forkert.

Side 11 -indlæg nr 109: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12223&page=11

taaak
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 14-04-2010 kl. 23:54.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 23:56   #140
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Altså, en kontanthjælp stopper ikke, med mindre man ikke medvirker, eller med mindre man får en formue.

Men den kan godt blive nedsat, f.eks. ift. loftet som du jo har opdaget, og ifm. 450 timers reglen.
Men lige den er nu heldigvis ikke noget du bliver omfattet af. Det er kun, hvis ens ægtefælle også er på kontanthjælp, så skal den ene af ægtefælle arbejde de der 450 timer (uh kan ikke huske om det er inden for et eller to år), hvis ikke den enes kontanthjælp skal forsvinde... Sådan en, undskyld sproget, møgregel, der rammer alle de forkerte!

Der sker heller ikke noget ifm. din datters 18 års fødselsdag. Dog skal du være opmærksom på, at hvis hun begynder at tjene mange penge og bor hos dig, kan det få betydning ift. formue.

Så ud fra hvad du fortæller, så vil der ikke ske noget med din kontanthjælp!
Tak for det Andersine85..

så kan det jo ikke være det, de sigter efter på min kommune.
selvom jeg tiltror dem hvad som helst.. hæhæ.. og du kan jo se om den rimer på din, men det lyder ikke sådan...hæhæ
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Principafgørelse: overordnet formål og tidsanvendelsesområde af § 27, stk. 1, 2 gunvor Den nyttige viden vi alle har 1 24-07-2011 08:48
Sygedagpenge ..så lidt??? Leduce Alt det andet 15 20-04-2010 23:37
Sådan! Risa Politik og Samfund 7 24-10-2008 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension