K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2008, 09:27   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej jane

der sker ikke noget ved at ringe til pensionsteamet og høre om de har modtaget noget.

men du skulle få et brev normalt at de har modtaget og at de vil starte ansøgningen om førtidspension.
og så regner man 3 mrd frem

det med ressouce-profilen ville jeg da mene at den skulle have været sendt hjem til dig så du kunne se om du ville godkende den og skrive den under
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 10:37   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo du skal selvfølgelig have din ressourceprofil hjem til partshøring....

Du skal kigge den igennem og selv komme med de rettelser du mener der skal være der....

De kan jo sagtens ha lavet fejl i den...

Hun kan ikke bare ringe til dig og spørge dig om du har rettelser til noget du ikke har læst igennem og sige det videre....for hvordan skulle du kunne komme med rettelser til noget du ikke har læst...


Du skal have en dato for hvornår din sag er overgået til behandling af førtidspension....ring evt til pensionsnævnet hvis du ikke kan få den dato af din sagsbehandler....

PS.
Du kan ikke få nogen dato før du ved at ressourceprofilen er helt færdig...for den skal de have før de går igang...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 10:43   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, når pensionsnævnet får din sag, så skriver de også til dig med dagsdato og siger at sagen er på et foreliggende stade. Men de kan jo ikke skrive før end de har sagen!

Det er godt hvis du kan få kopien af den opdaterede ressourceprofil i tilfælde af at udfaldet IKKE bliver som du vil have det og/eller hvis du senere skal til partshøring og føler du har nogle kommentarer og/eller hvis du skal ud i en anke.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg PRØVE at slappe af og lade sagen køre sin gang. De skal nok henvende sig hvis de synes der er 'mangler' og du får også mulighed for at komme med kommentarer og input senere i forløbet. Hvis altså pensionsnævnet synes der er 'kød nok på sagen' til en evt førtidspension.

Jeg lider også af angst, OCD, depressioner, psykoser med hallucinationer mm. Jeg ved godt det er svært at stå udenfor indflydelse, og at man hele tiden finder på nye ting man liiiige synes skulle med i sagen, og at man konstant går i panik over at 'noget' måske står usagt eller om andre nu har forstået budskabet. Frygteligt!!!

Kun dejligt du har lyst til at skrive videre i din gamle tråd og holde os opdateret.

Rigtig mange herfra.

Og få nu fat i ressourceprofilen!!! Den er vigtig!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 13:26   #14
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hej alle !!

Tusinde tak for jeres svar. Jeg vil skrive til "heksen" og sige at jeg gerne vil have en kopi af den opdateret R-profil. Og så ellers prøve at slå koldt vand i blodet.

Grunden til at jeg skrev det med at jeg ikke havde hørt noget første gang var fordi -
I foråret da jeg havde min R-profil hjemme for at komme med min rettelser, og efter jeg havde sendt den tilbage - Sagde sagsbehandlerne at den nu skulle til pensionsnævnet - og der gik 2 md uden at jeg fik besked om at pensionsnævnet havde modtaget min sag - efter de 2 md - skrev jeg selv igen til min sagsbehandler - og der fik jeg så af vide at den havde været på et møde og at - "De" ville have denne speciallægeerklæring. Da hun ringet mig op i sidste uge - sagde hun at når hun havde skrevet det med speciallægeerklæringe ind + lægekonsulenten ind - ville den gå vider til pensionsnævnet. Har ikke på noget tidspunkt fået noget brev om at min sag er overgået til pensionsnævnet eller en dato for starten for sådanne en sag !!!
Knuz jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2008, 13:40   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men nu når du ringer til 'heksen', så bedrer du om ressourceprofilen, og spørger om du kan få noget dokumentation for hvornår sagen er overgået til pensionsnævnet. Sig du føler dig udenfor, og du ikke aner hvor i sagen du reelt er! Det SKAL de oplyse dig om!
Sig det tære på din psyke og forværre din tilstand med alle de løse ender.

Det skal nok gå, og går det ikke, jamen så går det alligevel. Hmmm....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring SuperMary Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-04-2012 11:10
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring X 3 Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 11 08-11-2009 17:38
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Speciallægeerklæring Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-05-2007 00:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension