K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 22:16   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Sikke noget at lukke ud.
Der er altså tale om personer, som ellers har haft egen indtægt.

Du ville måske også finde det OK, hvis arbejdsgiverne sagde til gifte kvinder eller mænd, at de ville få 3000 kr. MINDRE i løn - og det bare fordi de var gift.
Det hænger sgu ikke sammen...
Lige præcis.

Jeg kan simpelthen ikke fatte, at flere i denne tråd finder det i orden, at samboende får mindre i pension end samboende/gifte.

Førtidspension er en kompensation for den løn vi ikke kan oppebære, fordi vi er syge/handicappede.
Og på arb.markedet er lønningerne dælme da ikke differentieret i forhold til, om man er enlig eller samboende/gift.

Det kunne s'gi da ellers se godt ud, hvis en arb.giver foretrak, at ansætte gifte og samboende, de ville jo være billigere i løn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:51   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Sikke noget at lukke ud.
Der er altså tale om personer, som ellers har haft egen indtægt.

Du ville måske også finde det OK, hvis arbejdsgiverne sagde til gifte kvinder eller mænd, at de ville få 3000 kr. MINDRE i løn - og det bare fordi de var gift.
Det hænger sgu ikke sammen...
Nu snakker vi offentlig ydelse, og her giver samfundet 3000 kr ekstra til enlige netop fordi at det er dyrere at være alene om alle udgifter.

Der er altså stor forskel på om man er 1 eller 2 om at betale udgifterne, kunne da fint undvære 3000 kr hvis der flyttede en mand ind til mig med en indtægt. Jeg ville da få en bedre familie økonomi ud af det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:55   #13
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg kan slet ikke fatte at, at der findes nogen som påstår, at det er lige så dyrt for to fortidspensionister at bo sammen, som for en enlig førtidspensionist.
Har i menneskerne slet ikke et realitets sans.

Og derfor synes jeg, at udenset om man er gift og bor sammen eller ugift og også bor sammen, så burde man få mindre end enlige pensionister få udbetalt.

Ikke nok med det, så synes jeg også at førtidspension for dem som bor med en som er i arbejde o tjener over en vis grænse, burde være nedsat proportionelt til samleverens indtjening.
Det du ikke kan forstå i din helt egen verden, dine fornemmelser... ja det er så mænn noget så enkelt som at man ikke er selvforsørgende 100% som man ville kunne være hvis man var 100% rask.

Det at man føler sig som........ vedkom.... i en husstandsindtægt er ikke sjovt da man jo gerne ville, hvis man kunne, bidrage med 50/50 som miniimum..

Men som gift FP kan man kun bidrage med minimum og fordi du er FP lige lidt mindre, som plaster på såret.

Er selv FP'er med udbetaling af Tabt erhvervdevne så klager ikke. men forstår ikke at du som IKKE-menneske kan have den holdning-indstillling til menneskerne....Du skriver I mennesker....Altså... hvad er du selv når du skriver I......men dette kommer der som sædvanligt intet svar på fra dig....Du lever i fornemmelsrnes verden
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:03   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Det du ikke kan forstå i din helt egen verden, dine fornemmelser... ja det er så mænn noget så enkelt som at man ikke er selvforsørgende 100% som man ville kunne være hvis man var 100% rask.

Det at man føler sig som........ vedkom.... i en husstandsindtægt er ikke sjovt da man jo gerne ville, hvis man kunne, bidrage med 50/50 som miniimum..

Men som gift FP kan man kun bidrage med minimum og fordi du er FP lige lidt mindre, som plaster på såret.

Er selv FP'er med udbetaling af Tabt erhvervdevne så klager ikke. men forstår ikke at du som IKKE-menneske kan have den holdning-indstillling til menneskerne....Du skriver I mennesker....Altså... hvad er du selv når du skriver I......men dette kommer der som sædvanligt intet svar på fra dig....Du lever i fornemmelsrnes verden
Jeg er meget glad for, at jeg ikke lever i din verden med dine fornemmelser. .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:03   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Sikke noget at lukke ud.
Der er altså tale om personer, som ellers har haft egen indtægt.

Du ville måske også finde det OK, hvis arbejdsgiverne sagde til gifte kvinder eller mænd, at de ville få 3000 kr. MINDRE i løn - og det bare fordi de var gift.
Det hænger sgu ikke sammen...
Synes du også, at dem på SU som bor hjemme hos far og mor, skal have det samme som de studerende som er flyttet hjemme fra og skal klare sig selv?
Det synes jeg ikke, at de skal.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:15   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Det du ikke kan forstå i din helt egen verden, dine fornemmelser... ja det er så mænn noget så enkelt som at man ikke er selvforsørgende 100% som man ville kunne være hvis man var 100% rask.

Det at man føler sig som........ vedkom.... i en husstandsindtægt er ikke sjovt da man jo gerne ville, hvis man kunne, bidrage med 50/50 som miniimum..

Men som gift FP kan man kun bidrage med minimum og fordi du er FP lige lidt mindre, som plaster på såret.

Er selv FP'er med udbetaling af Tabt erhvervdevne så klager ikke. men forstår ikke at du som IKKE-menneske kan have den holdning-indstillling til menneskerne....Du skriver I mennesker....Altså... hvad er du selv når du skriver I......men dette kommer der som sædvanligt intet svar på fra dig....Du lever i fornemmelsrnes verden
Ikke engang dem der arbejder kan bidrage med 50/50 for den ene tjener typisk mere end den anden, og den person bidrager jo med mest.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:16   #17
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Synes du også, at dem på SU som bor hjemme hos far og mor, skal have det samme som de studerende som er flyttet hjemme fra og skal klare sig selv?
Det synes jeg ikke, at de skal.
Og sådan ændrer du som sædvanligt et emne/tråd fra de toprindelige til noget helt andet .. hvor har SU været inde i trådstarrers indlæg???

Elller der er vel igen igen dine fornemmelser vi ALLE skal lære at forstå????
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:28   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Og sådan ændrer du som sædvanligt et emne/tråd fra de toprindelige til noget helt andet .. hvor har SU været inde i trådstarrers indlæg???

Elller der er vel igen igen dine fornemmelser vi ALLE skal lære at forstå????

Hør nu hier, folk bestemmer selv hvordan de vil tolke mine fornemmelser eller det som jeg skriver om og måden jeg gøre det på.
Og jeg kan ikke gøre noget for, at vi to er modpoler, og jeg vil ikke gøre noget ved det.

Du er som du er med dine fornemmelser og din verden. ( i din verden )
I min verden i modsætning til din verden, er der plads til alle verdner og fornemmelser, men jeg tror at det er netop det som du har svært ved at fatte.

Det svarer sig ikke for dig at bruge din energi på mig, fordi det eneste som du få ud af det blive...... ond i din mave. Ikke anet…, desværre
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:32   #19
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
min mave har det nu helt fint

Din verden er nu nok mere parralel i forhold til den verden vi andre lever i.


Vi skal hele tiden høre på dine parallelverden...

du vil gerne starte end debat her http://www.k10.dk/showthread.php?t=21281
et meget følsomt område som de færreste heg fattet NADA om...

Men tage den op vil du ikke, fordi du igen igen tager noget du har læst på internettet for DIN SANDHED sim vi andre mennesker IKKE FATTER EN BØNNE AF.....

Hvor ville jeg ønsker at WEB ville lave et filter således at jeg ikke skulle belemres med din altid negative indlæg.....

Sidst redigeret af keld60; 25-01-2012 kl. 23:40.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 23:38   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
min mave har det nu helt fint

Din verden er nu nok mere parralel i forhold til den verden vi andre lever i.


Vi skal hele tiden høre på dine paralelverden...


Der er ikke nogen som siger, at "I andre" skal høre på min paralelverden.

Men tænk nu en gang..... det der med den min pararelle verden...det må jeg tænke lidt over...
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53
Basta i går aftes. Maj-Britt Dit og Dat 3 21-11-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension