K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2012, 22:38   #91
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, desværre ikke.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=5678

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:07   #92
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Så tror jeg at jeg vil åbne sådan en bod med sådan noget rådgivning.

Sidst redigeret af §ABC; 07-02-2012 kl. 23:08. Årsag: stavefejl
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 23:18   #93
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Har ikke læst hele tråden, men synes da bare at ansatte i det offentlige burde have en eller anden form for autorisation, for at måtte påtage sig det store ansvar som borgerkontakt er.

Indenfor andre dag arbejder vi jo også under ansvar af vores autorisation, som simpelthen bliver frataget os hvis vi ikke levere et forsvarligt stykke arbejde.
Et dårligt udført arbejde truer autorisationen, hvilket får folk tiltag holde sig på måtte, når det gælder ordentlig behandling af andre mennesker.
Fint emne, du tænkte på, synes jeg.

Der findes skam autorisation i kommunerne. F.eks. særlige myndighedsopgaver i kommunerne (arbejde med afgørelser ud fra paragraffer osv.osv.), så får medarbejderne en særlig autorisation til at udføre opgaven (funktion i stillingen).

Jeg siger det, fordi jeg selv har sådan en autorisation.

Der føres stikkontroller i kommunerne. Og f.eks. revisionen holder øje med, om tingene bliver gjort korrekt eller ej. På nogle områder kan der f.eks. være tale om, at hvis der er opdaget så mange fejl på et område - så kan der ske en refusion til staten - fordi man ikke har udført opgaverne korrekt.... Og her kan der sagtens ske det, at en medarbejder kan fratages sin autorisation, hvis man i grov grad har udført mange opgaver helt forkert....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 01:24   #94
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Nu snakker jeg om autorisationer som er offentligt kendt!
Sundheds autorisationer, gør du noget fagligt forkert eller overskrider grænserne for din autorisation, så bliver du nævnt med navn fødselsdag og autorisations nr. på sundhedsstyrelsens hjemmeside, til skræk og advarsel.

Borgeren der henvender sig til kommunen har jo ikke en kinamands chance for at vide hvad kommunens personale fifler med af uregelmæssigheder
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 09:51   #95
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi må ikke blande begreberne sammen.....

da denne tråd handler om den juridiske autorisation, som intet har med lokale kommunale autorisationer, at gøre.

Det er den statsautorisation, hvor den enkelte står til ansvar over for lovgivningen. Hvor konsekvensen kunne være en administrativ irettesættelse eller bøde. I sidste ende straffesag.

Da titlen "socialrådgiver" ikke er en beskyttet titel er det ikke let, og mange vil yde modstand imod en autorisation til socialrådgivere.

Men i samme øjeblik Dronning Margrethe den 2den har underskrevet en given lov, vedtaget af Folketinget, bliver den nye lov sendt til...............?

Tænk over HVEM i de 98 kommuner der, som de første modtager, de nye love.

Eksempelvis dette vigtige brev om en lovskærpelse:

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

som så kan holdes op mod disse faktuelle og beviselige lovbrud:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner


Det kunne jeg tænke mig at I svare på!

Der må nødvendigvis være mindst 98 ansatte i de 98 kommuner der modtager ovenstående brev.
Hvem er det?

Borgmesteren? NEJ
Kirkegårdstjeneren? NEJ
Socialrådgiveren? NEJ

De oplysninger der er beskrevet, hvilke tiltag bliver der igangsat?
Bliver brevet, med de vigtige lovskærpelser, gemt i en skuffe?

HVEM modtager nye love, fra Folketinget?

HVEM har ANSVARET for at POLITIKERNE i kommunerne bliver informeret om disse nye love?

Hvis IKKE politikerne bliver korrekt informeret kaldes det ROCKWOOLLAGET hvor vigtige oplysninger ikke havner på rette bord.

Her er det vigtigt at forstå at borgeren, en spastiker uden sprog men lige så klog som os andre, kun har kontakt med det offentlige gennem........ SOCIALRÅDGIVEREN!

Derfor skal kontaktpersonen med det offentlige i sagens natur være autoriseret som garanti at lovgivningen overholdes. Alene at RETSSIKKERHEDSLOVEN blev vedtaget 1998 har jo IKKE givet nogen garanti for at ens sociale sag bliver vurderet efter lovgivningen. Hertil findes der for mange beviser for at det ikke er tilfældet.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-02-2012 kl. 11:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 12:31   #96
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Desværre ingen svar på mit spørgsmål...

Men så må vi jo spørge.

Til


Statsministeriet og/eller Justitsministeriet lovkontoret.

Folketingets Oplysning har videresendt mig til Jer, grundet nedestående spørgsmål. Der handler om en ældre vedtaget lov, Retssikkerhedslovens §3 stk.2, af Folketinget tilbage i 1998, hvor en senere lovskærpelse af april 2010 desværre ikke overholdes.

Det har jeg gennem 7 år nu forsøgt at forstå baggrunden for, uden held. Derfor ønsker jeg svar på nedestående spørgsmål.

Med venlig hilsen

Peter Hansen



<----- Oprindelig email ----->

Fra: Folketingets Oplysning [[email protected]]
Sendt: 10/2/2012 14:03
Til: phhmw
Emne: SV: Vedtaget love sendes til ?


Kære Peter Hansen

Tak for din e-mail.

Folketinget sender de vedtagne lovforslag til statsministeren, som sørger for dronningens underskrift.

Du må spørge Statsministeriet eller Justitsministeriets lovkontor, hvordan nye love sendes ud til kommunerne. Statsministeriet kan kontaktes på telefon nr. 3392 3300 eller e-mail [email protected] og Justitsministeriet på telefon nr. 7226 8400 eller e-mail [email protected].


Med venlig hilsen

XXX XXX
Bibliotekar
Folketingets Oplysning


Fra: phhmw
Sendt: 10. februar 2012 09:39
Til: Folketingets Oplysning
Emne: Vedtaget love sendes til ?

Kære Folketingets Oplysning.

Når en lov bliver vedtaget og afsluttet via 3 die behandling og underskrivelse af Dronning Margrethe den 2den, hvem sendes de nye love til?

Eksempelvis denne http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
hvor man kan læse at den sendes til samtlige 98 kommuner.

Hvem er specifik modtager af nye love, hvor kommunerne blive involveret? S.U.

Er det embedsmandsledelsen, forvaltningschefer, kommunaldirektører eller politikerne i kommunerne? S.U.

Bliver alle love direkte sendt ud, fra Folketinget, til berørte, eller er parterne pligtig til selv at holde sig underrettet om der kommer nye love der skal overholdes? S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 20:16   #97
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
da denne tråd handler om den juridiske autorisation, som intet har med lokale kommunale autorisationer, at gøre.

Det er den statsautorisation, hvor den enkelte står til ansvar over for lovgivningen. Hvor konsekvensen kunne være en administrativ irettesættelse eller bøde. I sidste ende straffesag.

Da titlen "socialrådgiver" ikke er en beskyttet titel er det ikke let, og mange vil yde modstand imod en autorisation til socialrådgivere.

Men i samme øjeblik Dronning Margrethe den 2den har underskrevet en given lov, vedtaget af Folketinget, bliver den nye lov sendt til...............?

Tænk over HVEM i de 98 kommuner der, som de første modtager, de nye love.

Eksempelvis dette vigtige brev om en lovskærpelse:

http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf

som så kan holdes op mod disse faktuelle og beviselige lovbrud:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner


Det kunne jeg tænke mig at I svare på!

Der må nødvendigvis være mindst 98 ansatte i de 98 kommuner der modtager ovenstående brev.
Hvem er det?

Borgmesteren? NEJ
Kirkegårdstjeneren? NEJ
Socialrådgiveren? NEJ

De oplysninger der er beskrevet, hvilke tiltag bliver der igangsat?
Bliver brevet, med de vigtige lovskærpelser, gemt i en skuffe?

HVEM modtager nye love, fra Folketinget?

HVEM har ANSVARET for at POLITIKERNE i kommunerne bliver informeret om disse nye love?

Hvis IKKE politikerne bliver korrekt informeret kaldes det ROCKWOOLLAGET hvor vigtige oplysninger ikke havner på rette bord.

Her er det vigtigt at forstå at borgeren, en spastiker uden sprog men lige så klog som os andre, kun har kontakt med det offentlige gennem........ SOCIALRÅDGIVEREN!

Derfor skal kontaktpersonen med det offentlige i sagens natur være autoriseret som garanti at lovgivningen overholdes. Alene at RETSSIKKERHEDSLOVEN blev vedtaget 1998 har jo IKKE givet nogen garanti for at ens sociale sag bliver vurderet efter lovgivningen. Hertil findes der for mange beviser for at det ikke er tilfældet.

Hilsen Peter
Peter...
Du må forstå at der også er en postekspedition i kommunen, det er dem der modtager disse breve om vigtige sager... og lovændringer
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 20:23   #98
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Men så må vi jo spørge.

Til


Statsministeriet og/eller Justitsministeriet lovkontoret.

Folketingets Oplysning har videresendt mig til Jer, grundet nedestående spørgsmål. Der handler om en ældre vedtaget lov, Retssikkerhedslovens §3 stk.2, af Folketinget tilbage i 1998, hvor en senere lovskærpelse af april 2010 desværre ikke overholdes.

Det har jeg gennem 7 år nu forsøgt at forstå baggrunden for, uden held. Derfor ønsker jeg svar på nedestående spørgsmål.

Med venlig hilsen

Peter Hansen



<----- Oprindelig email ----->

Fra: Folketingets Oplysning [[email protected]]
Sendt: 10/2/2012 14:03
Til: phhmw
Emne: SV: Vedtaget love sendes til ?


Kære Peter Hansen

Tak for din e-mail.

Folketinget sender de vedtagne lovforslag til statsministeren, som sørger for dronningens underskrift.

Du må spørge Statsministeriet eller Justitsministeriets lovkontor, hvordan nye love sendes ud til kommunerne. Statsministeriet kan kontaktes på telefon nr. 3392 3300 eller e-mail [email protected] og Justitsministeriet på telefon nr. 7226 8400 eller e-mail [email protected].


Med venlig hilsen

XXX XXX
Bibliotekar
Folketingets Oplysning


Fra: phhmw
Sendt: 10. februar 2012 09:39
Til: Folketingets Oplysning
Emne: Vedtaget love sendes til ?

Kære Folketingets Oplysning.

Når en lov bliver vedtaget og afsluttet via 3 die behandling og underskrivelse af Dronning Margrethe den 2den, hvem sendes de nye love til?

Eksempelvis denne http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
hvor man kan læse at den sendes til samtlige 98 kommuner.

Hvem er specifik modtager af nye love, hvor kommunerne blive involveret? S.U.

Er det embedsmandsledelsen, forvaltningschefer, kommunaldirektører eller politikerne i kommunerne? S.U.

Bliver alle love direkte sendt ud, fra Folketinget, til berørte, eller er parterne pligtig til selv at holde sig underrettet om der kommer nye love der skal overholdes? S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen
Peter...
Jeg tror du har fundet fejlen, der findes i ministerierne ikke nogen liste til at udsende disse breve efter...
Jeg vil gætte på at brevene bruges til at lægge ned og suge vandet ud af Pia Kærsaards og andre polittikeres støvler, når de møder driv våde op på arbejdet og der ikke er flere aviser tilbage til det formål !

Men iøvrigt, så har enhver borger pligt til selv at holde sig ajour med lovgivningen, mons tro det ikke også skulle gælde kommuner
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 13:18   #99
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej kære Peter .... Det er ikke sådan at jeg er uenig med dig; men så BURDE ALLE, der har med sagsbehandling af mennesker der er afhængige af en sagsbehandlers/socialrådgivers lovlige eller ulovlige behandling være juridsk bundet af en autorisation!

Jeg har jo selv været offer for ulovlig sagsbehandling, og kender udmærket følelsen af magtesløshed ..... hvordan må det så ikke være for børn, psykisk sårbare mennesker eller svært handicappede, for bare at nævne nogen?

Når loven er vedtaget og underskrevet af Dronningen og gælder fra en given dato for ikrafttrædelse, så er der ikke, mig bekendt, en undskyldning for at overtræde loven. Jeg bliver gjort ansvarlig uanset om jeg kender loven eller ej! Sådan bør det også være når det gælder den kommunale sagsbehandling.

Og ja, det burde være ulovligt at sætte inkompetente medarbejdere til at varetage noget så vigtigt som børns, syge voksnes osv's sagsbehandling i de respektive kommuner

De varmeste hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 09:24   #100
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bettina Post

jeg kunne ikke tillade mig at opfører mig på denne måde da jeg var statsautoriseret.

Læs disse selvbestaltede regler af dine medlemmer:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22220

Men det kan skyldes at dine medlemmer lytter til Erik Fabrin KL.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21912

Men det er vel ikke undskyldning for selv at tænke og sætte sig nogle krav i sin omgang med sine klienter.

Lad os se lidt ANSVAR og få statsautoriserede socialrådgivere.

Hilsen Peter

PS Kære Hyanna
Vi er enig. Sådan er det også med mange fag herunder eksempelvis fysioterapeuter som har modtaget en reminder, da man jo godt er klar over at den kommunale holdtræning IKKE er optimal. Hvor der er fremhævet at den enkelte fysioterapeut har ansvar hvis ikke den enkelte borger modtager en sundhedsfaglig behandling. Men skal reagerer hvis der pga økonomi ikke gives den korrekte behandling.

Men det vigtigste med denne tråd er, at ANSVAR for sine handlinger, kommer til debat.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-03-2012 kl. 09:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension