K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2012, 21:47   #1
Morten170
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Morten170 er ny på vejen
Flexjobberes erfaringer med jobfomidling

Kære K10

Jeg er journaliststuderende ved Sydansk Universitet og er i gang med en opgave om de nye akutjob. På www.jobnet.dk kan jeg se, at både Københavns og Odense kommune har opslået stillingen "beskæftigelseskonsulent" som akutjob. Jeg ville derfor gerne høre en af jer, der selv har været i kontakt med jobcentrene, hvad i mener om, at der kan blive ansat beskæftigelseskonsulenter, der selv har været langtidsledige.
Private meddelelser foretrækkes.
Jeg håber meget i kan hjælpe :-)
Morten170 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 22:18   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Undskyld Morten170, men det er altså ikke nødvendigt, at oprette 4 tråde med det samme spørgsmål.

Jeg har kontaktet Webmaster i håb om, at få slettet 3 af trådene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 12-11-2012 kl. 22:23.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 22:27   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er bestemt ikke pænt at spamme forummet...de 3 andre indlæg er blevet slettet og så lader vi denne stå åben...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 23:47   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Min umiddelbare tanke er at en langtidsledig måske er god til at sætte sig ind i problemerne, fordi vedkommende selv har været ledighedscirkusset igennem.. og har noget personlig erfaring at trække på...

Hvor en der ikke selv har prøvet at være ledig i ret lang tid, måske har sværere ved at sætte sig ind i de problemer der følger med.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 00:06   #5
Morten170
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Morten170 er ny på vejen
Hej igen :-)

Det var bestemt ikke min mening at spamme forum til. Jeg er ny her inde og vidste ikke lige, hvor jeg skulle poste. Jeg beklager meget besværet og ser frem til at høre fra jer :-)

Mvh

Morten
Morten170 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 03:24   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Umiddelbart kan jeg også forstille mig at de måske bedre vil kunne sætte sig ind i folks problemer....

Men uanset hvad...så kan det jo næsten ikke blive dårligere med beskæftigelseskonsulenter....man ansætter jo hvem som helst...

Man behøver ingen erfaring med at arbejde med folk eller erfaring med lovgivning osv...

Så næsten uanset hvad man gør...så kan det kun komme til at gå bedre vil jeg tro...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 09:28   #7
Morten170
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Morten170 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Umiddelbart kan jeg også forstille mig at de måske bedre vil kunne sætte sig ind i folks problemer....

Men uanset hvad...så kan det jo næsten ikke blive dårligere med beskæftigelseskonsulenter....man ansætter jo hvem som helst...

Man behøver ingen erfaring med at arbejde med folk eller erfaring med lovgivning osv...

Så næsten uanset hvad man gør...så kan det kun komme til at gå bedre vil jeg tro...
Interessant. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at tale med en, der har dårlige erfaringer med jobkonsulenterne. Og i den forbindelse høre om holdningen til at tidligere langtidsledige nu skal hjælpe. Om holdningen er positiv eller negativ betyder ikke noget for mig. Jeg vil bare gerne høre jeres reaktion.
Morten170 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 10:11   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Uhmm...

Brugerne herinde har jo helbredsproblemer, hvorfor leddighed jo ikke er det største problem, men deres helbred.
de færreste herinde, kommer tilbage til ordinært arbejde.

derudover ryger de fleste sygedagpenge efter allerede 1 år, hvor alm.dagpenge varer i 2 år.

det er efter min mening 2 forskellige problematikker.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 10:38   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm hvad er langtids ledige,er det lige dem der er ved at ryge ud af dagpengesystemet til jannuar.

For så siger jeg hvor herrebevars,hvorfor skal der forskælds behandles.

Samtidig kan jeg se fordelen ved at sætte ind der hvor folk ikke er for langt fra arbejdesmarket,da jeg ser det lidt som hul i hovedet at smide penge efter dem der ikke har været på arbejdsmarket i årevis.

Og hvis folk er dygtige til selv at finde job inden for 6 måneder efter kassen er lukket,så skulle man måske sætte ind efter den tid for dem det ikke lykkes for.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 12:07   #10
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Popaie - der er 16.000 ledige fleksjobbere der venter på arbejde , jeg er en af dem. Så jo mange har det problem udover sygdom.
Og der kommer mange flere med den nye reform - jeg læste i forbindelse med den nye finanslov at der bliver gjort tiltag til at yderligere 13.500 kan bevilliges fleksjob.

Morten 170
At ansætte ledige jobkonsulenter hænger vel sammen med den bonus på 25.000,- der medfølger til kommunen.
Samtidig kender den ledige arbejdsgangene, terminologien og der skal ikke bruges tid på at en ny medarbejder skal sendes på uddannelse til jobbet.

Årsagen til langtidsledige jobkonsulenter kan jo være mange - tænk blot på alle de private virksomheder der arbejdede for kommunerne tidligere i de gode år , hvor folk blev skovlet afsted i hold til anden aktør . Selvfølgelig er der også nogle der ikke har været gode nok til at få folk i arbejde, og derfor er ledige.

Struktuen for jobkonsulenter har også ændret sig, i dag er det kommunens jobcentre der skal stå for opgaven. Der må derfor sidde en del jobkonsulenter ude omkring der tidligere har været ansat i fagforeningerne som trods alt har nogle arbejdserfaringer.

Ledighedskøen er vokset og vokset og behovet for flere medarbejdere i jobindsatsen er helt sikkert nødvendig.- også selvom det er langtidsledige jobkonsulenter.

Desværre hører man jo fortællinger om at det ikke er den største faglighed der ligger til grund for en ansættelse på området som jobkonsulent.
Korte kurser i kommuneregi er tilsyneladende nok til at kunne styre folk succesfuldt tilbage til arbejde .

Men hvad hulen kan man gøre , Det er kommunen der bestemmer om personer uden de helt rigtige kompetancer bliver ansat , samtidig med at denne ordning med jobkonsulenter er langt billigere end tidligere hvor socialrådgivere var med ind over ledigheden.
Desuden bliver de ledige ikke spurgt om deres holdning til emnet.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer... samp Alt det andet 6 23-08-2012 14:28
Erfaringer søges. BSR Alt det andet 66 02-03-2012 09:31
Borgerådgiver erfaringer ? archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 27-01-2012 19:17
§34, kontanthjælpsloftet - erfaringer? Whattodo Alt det andet 26 06-10-2008 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension