K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2008, 22:59   #11
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
jeg betaler ikke til A-kasse men til fleksydelse. men jeg er også 58 år
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 23:47   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kjersti Se meddelelser
Nu skal jeg lige høre... betaler i både til a-kasse og fagforening... når i er godkendt til flexjob..????
For det er da og smide penge ud af vinduet..

Kjersti nej det gør de ikke, det er bare alle fagforeninger der er så dyre he he

Jeg kender også det faglige hus og har også været i dialog med dem da jeg ikke syntes at HK gjorde nok i min sag og må sige at de på mig virker lige så pålidelige og professionelle som HK ...

Jeg har en venide der kom i klemme med kommune da de ikke kunne skaffe hende fleksjob og derfor mente at hun ikke var til en pension men når hun ikke kunne få fleksjob , ja så ville de da sætte hende på kontanthjælp , hun har haft stor glæde af det faglige hus...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Ang både at betale til a-kasse og fagforening -
Hvis man er fleksjobvisiteret siges det jo at der ikke er grund til at betale til efterlønsordningen - men: hvad nu hvis man får en væsentlig forbedring af sin arbejdsevne (ny medicin, ny teknik, ny lægeviden eller behandling af CHF ) - og derfor ville kunne arbejde på ordinære vilkår, bliver man så frataget sin fleksjobordning og i så fald, så ville man jo ikke være i stand til at komme på efterløn eller fleksydelse??? Hvad gør man så?
Vim du går jo nu og betaler til fleksydelsen så mon ikke hvis miraklet indtræffer så vil du få overført det beløb (lige som du fik med efterlønnen til fleksydelsen ) altså tilbage til efterlønnen....

jeg er ikke sikker og kan ikke lige på stående fod skrive nogen love om det, men det siger min logik mig da ... (finder nogen at spørge om det hvis ikke der kommer andre og svare med en § ) for godt spørgsmål
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 07:26   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Hejdien
HK har deres regel. Læs i den link, som jeg har indsat i tidligere svar. Jeg fik selv rettet HK, og de gav mig nedsat kontigent. Det var vist kun om HK, der er spurgt efter...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 19:06   #14
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Curls.
Jeg forstår nok ikke helt det som som står i styk 1.6

Citat:
1.6 Flexjob, ledighedsydelse og flexydelse
Medlemmer der er visiteret til et flexjob, skal indplaceres i den kontingentkategori efter det timeantal de får suppleret op til fra det offentlige:

• Suppleret op til mere end 30 timer AH Heltid
Gruppe AH omfatter: Medlemmer med over 30 timers ugentlig beskæftigelse.
• Suppleret op til 15 – 30 timer BI
• Suppleret op til under 15 timer BW

Disse kontingentkategorier skal anvendes, uanset om medlemmet får udbetalt ledighedsydelse eller er i flexjob.
Medlemmer, der får flexydelse - i stedet for efterløn - skal placeres i kontingentgruppe HJ. Grunden til, at medlemmet ikke kan blive stående i grupperne AH, BI eller BW er, at de ikke er erhvervsaktive.
Er det fordi du er på nedsat tid at du betaler mindre i kontigent.

Som jeg læser afsnittet, så skal man betale fuld kontigent hvis man får udbetalt fuld løn (selvom arbejdspladsen lønkompenceres med 2/3 af lønnen). Det er også det jeg har fået oplyst hos HK. Men jeg er meget interesseret i at høre om det praktiseres anderledes.

Jeg er ikke selv meldem af HK, men en lille fagforening inden for sundhedskartellet. Der har spørgsmålet om nedsat kontigent til flexjobbere været diskuteret. Men hovedbestyrelsen afviste forslaget. Derfor er det interessant at høre hvordan det forholder sig i andre fagforbund.

Jeg kan forstå at det faglige hus er væsentlig billigere. Og det kunne jo være fristende at skifte fagforbund. Jeg vælger dog nok at blive hvor jeg er. Men det skyldes at man som ansat i sundhedsvæsenet kan gøres personlig økonomisk ansvarlig for begåede fejl. Gennem mit fagforbund er jeg således forsikret mod økonomisk ruin, hvis uheldet skulle være ude.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2008, 20:08   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Velcro.

Nej, som der står: ...efter det timeantal de får suppleret op til fra det offentlige.. Altså handler det om timer og ikke om fuld løn.

Det vil sige... Hvis du arbejder 20 timer om ugen og virksomheden får supp. op til 37 timer = 17 timer supp. timer.

Derefter placerer man så de 17 timer i skemaet, dvs. BI
Som der står: AH står for heltid.
17 timer er ikke heltid, men på nedsat tid.

Forstår du det?

Jeg betaler ca. 255 kr. pr. md.

Sidst redigeret af curls; 14-10-2008 kl. 20:10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 09:18   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Curls.
Tak for dit uddybende svar. Det var så bare ikke det jeg fik oplyst hos HK, men det virker som om du også måtte kæmpe lidt for at få nedsat kontingent.

Jeg var selvfølgeligt interesseret i at høre hvordan andre fagforbund forholder sig, for det kan jo smitte af til ens eget. I hverfald et godt argument at bruge i diskussionen, at andre forbund fører en anden politik for flexjobbere.

Tak.


Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 15:21   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
ja, måtte kæmpe, syntes da, at de læste denne regel helt forkert. Jeg fik min vilje... hehe... Det er hos HK i København, som gav op...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 18:33   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg var hos HK køge og der var ingen tvivl de oplyste det selv...

Jeg har også været på et af de lynenede intelligente kurser hvor man lære at skrive cv osv og her var der en gæst fra både 3f og Hk og også her blev vi oplyst at HK havde halvt kontigent , men 3F hævde at det havde de ikke men de var meget bedre
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2008, 09:43   #19
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
HEj

Lige for at rive lidt op i denne tråd.

Det er da nødvendigt at få folk på banen og melde ud hvad de gir i kontingent på fleks.

For hvorfor skal man betale halv kontingent ved HK men ikke ved 3F, hvad er det man får for de penge, lyder jo til mange ikke får ret meget hjælp og det er da trist.

Kunne lige se at ved
HK ? kr. pr måned
3F. 428 kr. pr måned
Foa. 259 kr. pr måned
Lederne 173 kr. pr måned
Det faglige hus 60 kr. pr måned

Kan det da passe at der skal være sådan forskell for det samme og hvad er det lige vi får for de flere penge jeg feks. skal betale ved 3F.

Håber der er flere der vil komme med flere priser eller om der er nogen der gir en anden pris end de oplyste.

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 20:29   #20
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
sikke alle dem der glædeligt giver en bunke penge for ingenting
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob og Fagforening MxDK Spørgsmål ang fleksjob 19 25-06-2014 16:52
fagforening mrlart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-02-2012 08:57
fagforening JWI Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-10-2009 16:17
IT Flexjob + fagforening ThomasR Spørgsmål ang fleksjob 2 02-06-2009 14:05
Fagforening mimse Dit og Dat 8 20-01-2009 10:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension