K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 20:33   #1
trinetrunten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 0
trinetrunten er ny på vejen
Nye regler om speciallægeerklæring?

Hej

Er måske kommet så langt, at kommunen vil rejse en pensionssag, men jeg mangler "selvfølgelig" lige ny arbejdsprøvning, speciallægeundersøgelse osv.

Min sagsbehandler "prøver at bilde mig ind", at efter gældende, nye regler så skal speciallægeundersøgelsen sendes i udbud, så det bliver den billigste og mindst travle (og derfor sikkert også den dårligste) læge der vinder udbuddet.

Er der nogen her, der ved om det er rigtigt?

Og i så fald i hvilken lov/paragraf e.lign. står det?

Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogetsteds, og jeg har forgæves forsøgt at få min sagsbehandler til at sende mig lovteksten, som omhandler dette.

Jeg tror hende ikke over en dørtærskel før jeg ser det sort på hvidt, for her i kommunen "lyver" sagsbehandlerne nemlig gerne og forsøger at få ALT vendt og drejet til deres fordel.

Håber, at nogen kan svare. På forhånd tak
trinetrunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 22:46   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af trinetrunten Se meddelelser
Hej

Er måske kommet så langt, at kommunen vil rejse en pensionssag, men jeg mangler "selvfølgelig" lige ny arbejdsprøvning, speciallægeundersøgelse osv.

Min sagsbehandler "prøver at bilde mig ind", at efter gældende, nye regler så skal speciallægeundersøgelsen sendes i udbud, så det bliver den billigste og mindst travle (og derfor sikkert også den dårligste) læge der vinder udbuddet.

Er der nogen her, der ved om det er rigtigt?

Og i så fald i hvilken lov/paragraf e.lign. står det?

Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogetsteds, og jeg har forgæves forsøgt at få min sagsbehandler til at sende mig lovteksten, som omhandler dette.

Jeg tror hende ikke over en dørtærskel før jeg ser det sort på hvidt, for her i kommunen "lyver" sagsbehandlerne nemlig gerne og forsøger at få ALT vendt og drejet til deres fordel.

Håber, at nogen kan svare. På forhånd tak

Det er HELT KORREKT det din sagsbehandler siger, det er normal procedure, og blev indført efter en eller anden EU-dom.

Der er ikke noget fordækt eller underligt i det... Det er normal praksis
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 02:19   #3
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Trinetrunten,

har skrevet i din anden tråd.

Det er altså ikke noget nyt, at det bliver sendt i udbud som din SB siger, så det er noget fis, sådan har det været i alle de 10 år jeg har været i systemet.

Som jeg også skrev i din anden tråd, så satte jeg foden ned overfor min SB og sagde, at jeg IKKE ville sendes ud til en af "deres" speciallæger og at jeg nok selv skulle finde en.

Min SB havde ingen indvendinger overhovedet, jeg skulle bare finde en jeg ville ud til og så bare sende navnet på speciallægen. Så det kan altså sagtens lade sig gøre. :-)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring. Indiansummer Alt det andet 0 14-01-2011 12:39
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
I dag - speciallægeerklæring - råd !!! jane At søge førtidspension 14 17-07-2008 13:40
speciallægeerklæring rolle Din historie 8 04-07-2008 20:40
speciallægeerklæring ????? jane At søge førtidspension 15 15-03-2008 01:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension