K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 16:28   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahaha Busardo har evig ret, hvor er det dog latterligt når man gør sig sammenligningen på lovligt og ikke lovligt

Jeg har en kammerat som hverken kan sidde ved rygere eller dampere, men han løber glad rundt om søerne i indre København, hvor luften er grå af smog
Og for at toppe dobbeltmoralen, så har han brændeovn i sommerhuset og har altid mindst gang i 4 stearinlys, og tæsker Europa tyndt i fly, grundet sit job
Hans biler er så til gengæld miljøvenlige LOL.

Så da jeg så videoen kom jeg til at tænke på ham!
Han er typen der netop står ukritisk og suger den store model, men skaber sig fuldstændig tosset hvis han ser en smøg eller e-cigaret

- jeg har så e-cigaretten, men har så ikke bil og benytter mig ikke af bus, brændeovn, stearinlys mm. Vi er alle sammen underlagt nogle forhold som måske ikke helt matcher vores inderste overbevisning, men det er en del af livet. Der skal være plads til alle. Har netop været hos damefrisøren og har fået ordnet hår (og er blevet noget så fin....og kemikalie BLOND!!)
Tror den blondering var værre end 40 smøger, kæderøget!!

Jeg følger altid rygeloven, men når jeg er udenfor, så damper jeg hvor det passer mig. Og har jeg lyst til at dampe indendørs, så spørger jeg ALTID om det er i orden - jeg trækker ikke bare grejet op og damper
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 16:57   #12
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Er du da vild Helene sådan en afblegning sker med kemikalier som indeholder ammoniak Ps. der fås også midler til afblegning som er allergi venlig og uden ammoniak.

men sådan er livet nu engang, nogle gange gør vi ting som vi ikke tænker over, eller ting

som vi bare får lyst til selv om vi ved det ikke er godt for helbredet eller ens omgivelser,

skulle jeg få det dårligt når min nabo slår græs, eller saver brænde til hans brændeovn som jeg ved forurener mere end mit naturgas....nej aldrig i livet.
__________________

Sidst redigeret af mand; 08-04-2014 kl. 17:00.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 22:28   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Utroligt ammoniak så ikke også er ulovligt - børn kan jo komme til at spise det!!

Orv, en øko blondering, det lyder spændende!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 23:15   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja skal man følge deres måde...dem der sammenligner damp med røg....ja så skal vi da også have forbudt legetøjs pistoler osv...

Spin udtaler at e-cigaretter afgiver det samme eller ting i den dur som alm cigaretter.....dette passer så absolut ikke....

Der er lavet adskillige undersøgelser som siger det modsatte....nemlig at de afgiver næsten ingenting....og at der ikke er noget der hedder passiv damp.....

Så det kan slet ikke sammenlignes....og hævder man at det kan bør man måske komme med nogle argumenter for hvorfor man mener dette...

Jeg lægger lige et par link til at understøtte mine påstande...

Her er lidt let læsning forudsat at man kan engelsk... http://www.ecigarette-research.com/w...misinformation

Endnu lidt lettere læsning http://ecigarettereviewed.com/electr...d-hand-smoking

Vil man fordybe sig lidt så kan man gøre det her http://clearstream.flavourart.it/sit...CSA_ItaEng.pdf

Vil man se et kæmpe studie med ca 120.000 mennesker som har forløbet over 39 år.....om passiv rygning ja så kan man se det her http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...7/?tool=pubmed

Jeg ved godt at den sidste slet ikke drejer sig om e-cigaretter men synes lige jeg ville tage den med så man måske kan få et andet syn på passiv rygning....for det er måske slet ikke så slemt som alle vil have os til at tro...

Men alt i alt ja så er det undersøgt at man ikke bliver udsat for noget som kan skade en når man står i nærheden af en der damper på en e-cigaret....

Så lige på det punkt kan man ikke sammenligne røg med damp....

Det eneste som røg og damp har tilfælles ja det er udseendet af det når det bliver pustet ud....det ligner hinanden....men det har intet tilfælles....ud over dette...

EDIT...

Ang ting der er farlige i hjemmet http://m.digitaltrends.com/opinion/e...-times/#!Dgx5I
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 23:45   #15
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
Jeg kan forestille mig at langt de fleste dampere er tidligere rygere, omvendt så læste jeg et sted at en undersøgelse havde vist at succesfuldt rygestop med ecigaretter var på nogenlunde samme niveau som ved brug af nikotinplastre, 7-8 procent så vidt jeg husker.
En del af de undersøgelser er lavet med (direkte eller indirekte)støtte fra medicinalindustrien, det er jo dem det laver bl.a. nikotinplastre, tyggegummi osv. og som har oplevet en meget stor nedgang i salget, netop p.g.a. e-cigaretten...

Problemet med mange af de undersøgelser lavet af bl.a. Kræftens bevarelse, er at man, i deres øjne, stadig tæller med som ryger, når man kun damper... dvs. de 7-8 % der er holdt op, ved hjælp af e-cigaretten, i den undersøgelse, nu hverken ryger eller damper...

Dem der er holdt helt op med at ryge, men stadig damper, dem tæller de med som rygere...

Det er jo en smart måde at få det resultat man gerne vil have...

Min og mange andres erfaring er at e-cigraretten er langt mere effektiv som rygestop, end noget som helst andet...

Den er motiverende på så mange måder, det ligner rygning, både i udseende, røg/damp, i "ritualet" suge noget ind, indhalere og puste ud, den er naturligvis ikke sund, men langt langt sundere end rygning, og sidst men absolut ikke mindst, det er langt langt billigere end plastre, tyggegummi osv...

Citat:
Jeg synes ikke at brugere af ecigaretter er rygere, men jeg synes at det er en god beslutning at der ikke må dampes hvor der ikke må ryges, fordi jeg er af den overbevisning at dampen indeholder skadelige stoffer som jeg helst gerne vil undgå at udsættes for hvis muligt. Selv om røg og damp ikke er det samme, så bærer de begge muligheden for at sprede giftige kemikalier/partikler over større afstande end f.eks. et plaster gør. For mig er det den forskel som er af betydning.
Og jeg vil helst værre fri for at indhalere nikotin og andre stoffer, bare fordi jeg f.eks. vil læse avisen på biblioteket og damp ikke "må" sammenlignes med røg. Og det er for mig ikke kun målrettet mod brugere af ecigaretter, jeg er også stor tilhænger af at f.eks. butikker ikke forpester deres ansatte og nære omgivelser med at sprede skadelige kemikalier som rammer alle forbipasserende som i tilfældet med Abercrombie & Fitch hvor de luftbårne partikler samlet kaldes parfume.
Jeg er for så vidt enig med dig langt hen ad vejen, der hvor kæden hopper af for mig er når vi taler udendørs, offentlige ansatte der kører i egen bil i arbejdstiden, osv...

Tager vi DSB, er det helt ok at man ikke må dampe i toget, men at forbyde det (udendørs) på stationen er for langt ude... jo jo selvfølgelig kunne man jo være uheldig at indånde en 1/10 af det en damper udånder, men det er ikke værre end at indånde den damp der kommer fra en gryde kogende kartofler... (kartofler indeholder også nikotin, ligesom alle andre planter af natskyggefamilien, bla. tomater og grøn pebber)...
Citat:
Jeg har da også mine laster, men det betyder ikke at jeg har ret til at "dele" det med alle andre.
Hverken dine, mine eller andres laster kan undgå at påvirke andre, enten helbredsmæssigt og/eller økonomisk...

Citat:
Lidt ligesom med biler, ja de forurener hele tiden, men det begrænses alligevel ved f.eks. reglerne om tomgang osv.
Bilerne er det mindste problem, busser, (Diesel)tog, brændeovne og fly er langt langt værre...

Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
E-cigaretten er omfattet af rygeloven, så jeg kan slet ikke se det skulle genere dig hvid du holder dig fra disse steder hvor der må ryges og dampes....
E-cigaretten er ikke omfattet af rygeloven...

Den er godt nok forbudt i mange/alle offentlige bygninger, men hvor man kan få en bøde for at ryge, kan man ikke få bøde for at dampe, de kan bortvise dig, men ikke straffe, da der ikke er nogen lovhjemmel til det...

Resturanter, værtshuse, arbejdsgivere osv. kan helt selv bestemme om de vil tillade damp uanset kvardratmeter, det kan de ikke med tobaksrygning...

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hahaha Busardo har evig ret, hvor er det dog latterligt når man gør sig sammenligningen på lovligt og ikke lovligt
Ja, han er helt fin, ham Busardo...

Men men, hvis vi havde en "legal vape 4000" så gik der ikke 5 min før den blev forbudt...

Citat:
Jeg har en kammerat som hverken kan sidde ved rygere eller dampere, men han løber glad rundt om søerne i indre København, hvor luften er grå af smog
Og for at toppe dobbeltmoralen, så har han brændeovn i sommerhuset og har altid mindst gang i 4 stearinlys, og tæsker Europa tyndt i fly, grundet sit job
Hans biler er så til gengæld miljøvenlige LOL.
Jo, jo, med det han sviner med er jo "vigtigt" (for ham altså)
Citat:
Jeg følger altid rygeloven, men når jeg er udenfor, så damper jeg hvor det passer mig. Og har jeg lyst til at dampe indendørs, så spørger jeg ALTID om det er i orden - jeg trækker ikke bare grejet op og damper
Det er også sådan jeg gør, jeg kunne vente med at ryge, så kan jeg også vente med at dampe... eller gå udenfor...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 00:50   #16
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Jeg har desværre ikke tid til et længere svar lige nu. Jeg vil dog lige kort bide på "Webmaster"s opmuntring og henvise til bl.a. dette link: http://healthland.time.com/2013/12/1...ond-hand-risk/

Og som "jh" rigtigt nok skriver, så manipuleres der ofte med forskning og undersøgelser, og det gælder som oftest begge veje. Hvis man f.eks. er skarp til matematik og så læser Per Finks "dokumentation", ja så fatter man slet ikke at han slipper afsted med det. Jeg er klar over at der i dette tilfælde findes undersøgelser der støtter begge synspunkter, men jeg har ikke læst nogle af dem direkte selv, jeg har bare læst hvad andre refererer til i dem. Jeg vil dog læse op på det så snart jeg lige får tid.

I mellemtiden, er der nogle der har set dokumentaren "House of numbers"? Jeg vil sige så meget at den rystede mig i min grundvold mht. i hvilket omfang sociale/politiske/økonomiske interesser indvirker på sundhedssystemet og hvilke (fejlagtige?)"sandheder" der fra myndigheder udbredes om sygdomme, her HIV og AIDS. Jeg vil klart anbefale den, den er meget interessant og så kan den endda findes på youtube.

Jeg vender lige tilbage når jeg har bedre tid
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 15:00   #17
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
Jeg har desværre ikke tid til et længere svar lige nu. Jeg vil dog lige kort bide på "Webmaster"s opmuntring og henvise til bl.a. dette link: http://healthland.time.com/2013/12/1...ond-hand-risk/
Ifølge det link kan passive dampere blive udsat for nikotin, men ingen af de andre stoffer ved tobaksrygning...

Det vil være meget svært at benægte at der vil være en smule nikotin i den damp/luft vi puster ud... selvfølgelig er der det...

Vi kan så glæde os over at mængden, ifølge dit link, er 10 gang lavere ved damp, end ved rygning, og at nikotin ikke er kræftfremkaldene...

Een cigaret må ved lov maximalt afgive 1mg nikotin, hvor af rygeren optager langt det meste, hvis dit link har ret, vil dampning, svarrende til rygning af een cigaret, jo udsætte omgivelserne for 10 gange mindre, dvs 0,1mg, hvor af damperen optager det meste, (hvor meget ved jeg ikke, har læst mellem 50 og 80 %)
Lad os bare sætte det lavt, 60 % så vil der være 0,04mg tilbage til passive dampere i lokalet, og for at få alle 0,04mg vil denne skulle indånde alt den luft som damperen udånder...

Jeg vil vove den påstand at nikotin ved passiv damp (og rygning for den sags skyld) ikke er noget reelt problem...

Ved rygning er det især tjæren der er skadelig, ved damp er det mulige problem aromaen...

Det er iøvrigt tjæren der farver væggene gule, og ikke nikotinen...

Jeg har dampet indendørs i snart 2 år (da jeg røg foregik det altid udendørs) der er intet at se på væggene, absolut intet

Grunden til at der er så meget fokus på netop nikotin, er 1) at det er det som rygere/dampere er afhængige af

2) og nok mere vigtigt, det er det eneste som i praksis kan forbydes/afgiftpålægges...

Citat:
Og som "jh" rigtigt nok skriver, så manipuleres der ofte med forskning og undersøgelser, og det gælder som oftest begge veje. Hvis man f.eks. er skarp til matematik og så læser Per Finks "dokumentation", ja så fatter man slet ikke at han slipper afsted med det. Jeg er klar over at der i dette tilfælde findes undersøgelser der støtter begge synspunkter, men jeg har ikke læst nogle af dem direkte selv, jeg har bare læst hvad andre refererer til i dem. Jeg vil dog læse op på det så snart jeg lige får tid.
Uha, bare navnet "Per Fink" don't get me started...

I mine øjne er det præcis det samme medicinalindustrien slipper afsted med, i forhold til damp, de føler, med rette, deres guldæg truet, deres plastre, tyggegummi osv. virker jo ikke, koster en formue...

Hvor imod e-cigaretten har langt større success rate, er langt billigere...
Citat:
I mellemtiden, er der nogle der har set dokumentaren "House of numbers"? Jeg vil sige så meget at den rystede mig i min grundvold mht. i hvilket omfang sociale/politiske/økonomiske interesser indvirker på sundhedssystemet og hvilke (fejlagtige?)"sandheder" der fra myndigheder udbredes om sygdomme, her HIV og AIDS. Jeg vil klart anbefale den, den er meget interessant og så kan den endda findes på youtube.
Jeg har ikke set den, og er bange for at mit nikotinforbrug vil stige, hvis jeg ser den

Citat:
Jeg vender lige tilbage når jeg har bedre tid
Super, altid rart med lidt saglig debat
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 16:04   #18
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvis du har sarte nerver og ikke mener at fluerne har "meldt sig frivilligt", som nævnt i videoen skal du ikke se denne you tube.

Man kan i hvertfald udlede at fluer bedre tåler damp end røg.


http://pink-mule.com/info/dampfluer-...er-eksperiment

Og så lige en dokumentation om hvad løgne der kommer frem, og ja selv fra kræftens bekæmpelse.

http://pink-mule.com/info/misinformation-om-damp-
__________________

Sidst redigeret af mand; 09-04-2014 kl. 16:10.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 18:02   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spin Se meddelelser
Jeg har desværre ikke tid til et længere svar lige nu. Jeg vil dog lige kort bide på "Webmaster"s opmuntring og henvise til bl.a. dette link: http://healthland.time.com/2013/12/1...ond-hand-risk/

Og som "jh" rigtigt nok skriver, så manipuleres der ofte med forskning og undersøgelser, og det gælder som oftest begge veje. Hvis man f.eks. er skarp til matematik og så læser Per Finks "dokumentation", ja så fatter man slet ikke at han slipper afsted med det. Jeg er klar over at der i dette tilfælde findes undersøgelser der støtter begge synspunkter, men jeg har ikke læst nogle af dem direkte selv, jeg har bare læst hvad andre refererer til i dem. Jeg vil dog læse op på det så snart jeg lige får tid.

I mellemtiden, er der nogle der har set dokumentaren "House of numbers"? Jeg vil sige så meget at den rystede mig i min grundvold mht. i hvilket omfang sociale/politiske/økonomiske interesser indvirker på sundhedssystemet og hvilke (fejlagtige?)"sandheder" der fra myndigheder udbredes om sygdomme, her HIV og AIDS. Jeg vil klart anbefale den, den er meget interessant og så kan den endda findes på youtube.

Jeg vender lige tilbage når jeg har bedre tid
Tja nu er hemmelige undersøgelser ikke så seriøse vil jeg mene...som den du henviser til...

For mig fremstår den artikel som en journalist der ikke har sat sig ind i det stof hun skriver om..

Det er rigtigt at man altid vil kunne finde nogen der skriver noget der svare godt overens med det man selv tror på...

Men hvis man skal kunne stole på en undersøgelse...ja så må man som minimum kunne forlange at det er en åben undersøgelse hvor man kan se hvordan man har lavet undersøgelsen..

Jeg har tidligere i denne tråd lagt nogle ret interessante links http://www.k10.dk/showpost.php?p=303889&postcount=14

Det ene af dem http://www.ecigarette-research.com/w...misinformation

Dette viser rigtig godt hvad det er der sker....

En masse mennesker...både i kræftens bekæmpelse, sundhedsstyrelsen og andre.....henviser hele tiden til denne tyske undersøgelse....og de postulere alle sammen at der er formaldehyd i dampen...for det siger undersøgelsen...

Men det passer jo ikke som den græske læge Dr Farsalinos tydeligt viser....

Jow der var formaldehyd i luften...men den kom ikke fra dampen....den kommer fra os mennesker når vi ånder....dette ses tydeligt på de grafer der findes i det sidste link her...

Læg mærke til stigningen inden der bliver dampet og stigningen imellem...

Det som alle de mennesker også måske bevidst "glemmer" at fortælle folk når de raser derudaf som antirygere tit gør....

Ja det er at de mængder der er i luften....som kommer fra os mennesker....rygere, dampere og ikke mindst ikke rygere og ikke dampere....ja de mængder er så små og de er langt mindre end det som anses som værende sikkert...

Nu blev der snakket om passiv damp...og at man som passiv damper kan indånde nikotin....

Nu er det et minimum af nikotin der spredes i dampen....og som JH skriver...så er det det eneste som spredes....ingen af de andre stoffer spredes i dampen...

Vi er nede i noget der hedder 0.01 % der spredes...

Det spredes vel at bemærke meget kortvarigt da dampen hurtigt opløses...set i forhold til alm røg...som kan "hænge" i luften i lang tid...

Så der spredes mindre nikotin i damp fra en ecig kontra hvis du koger kartofler...

Nogle gange er det ikke nok at vide hvad der er for stoffer i ting....det er lige så vigtigt at vide hvor meget af de stoffer der er...

Når det er sagt...ja så har jeg såmænd ikke noget imod at der kommer forbud visse steder...vel at mærke indendørs...

For det ser ud til at menneske kroppen er lidt forunderlig....for der findes faktisk mennesker som lider af nikotin allergi....som kan slå ud over det hele...hvis personen ser damp....

Dette selvom personen damper 0 mg væske...og at der altså ikke er noget nikotin i luften...

Det er måske det samme der sker som det der sker ang placebo effekt...

Det er ret vildt hvad ens øjne kan se og opfange og effektivere....til trods for at de forhold der bør være til stede for det kan ske....ja de er der ikke...

Men men i alt så vil man kunne erfare at der ikke sker noget ved at stå i nærheden af en som damper..

Nikotin er ikke meget anderledes end koffein...for ens krop...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension