K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 03:41   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen jeg skal jo heller ikke bruge mere - 20 mg/ml kan jeg overhoved ikke dampe! Jeg kan højest klare 10 mg, og ligger bedst på 6 mg, så der kan de ikke få ram på mig.

Det jeg mener er, at vi da bare kan handle det over grænserne NU - der er ingen forskel, det skal jo bare ske inden 2016, det er jo ikke fordi det lukker ned i morgen. Vores nabolande sælger det også på Fredag, og i Polen har de den højeste styrke, så en liter af den, kan holde ekstremt længe.
Der er tid nok til at få fyldt i fryseren til en 10 årig periode, så ingen grund til akut panik.
Og nethandlerne forsætter også en rum tid endnu.
Og mht det ulovlige, så handler jeg ulovligt hver gang jeg går ned i den fysiske butik og køber nikotin, og sælger det videre, hvis jeg ikke kan lide smagen - og når jeg handler med private der sælger deres egne blandinger, og det fortsætter jeg også med. Jeg skal jo have aftalt med nogen, at de kan blande mine produkter (med mindre jeg når at lære at gøre det selv, inden gate Closes), og der vil jeg nok også sælge til de nærmeste - og købe lidt af dem, hvis de har en anden smag. Så den slags salg kommer de aldrig til livs, den vil overleve og altid foregå.

Den form for ulovlig handel, vil fortætte de næste mange mange år på kryds og tværs af grænserne. Der vil ALTID være nogen der kender nogen, som kan skaffe det hele. Og der vil ALTID være kunder til de ulovlige salg - jeg er en af dem!!

Så selvom ''nogen'' lovgiver og siger, at nu må væsken kun indeholde 20mg/ml, så er det fuldstændig utopi at tro, at så retter alle lande og folk ind, så der ikke længere findes højere styrker, eller større mængder. Det er lige præcis DER det begynder at udvikle sig for alvor......folk hader forbud! Og med den bestilling jeg netop har sendt af sted (den første i rækken af mange!), så bliver jeg i fremtiden en vaske ægte hardcore dealer af rygevæsker med op til 34 mg nikotin, leveret i decilitermål

Overvejer ligefrem at købe en kummefryser, hahahahahaha
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 03:44   #22
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen jeg vil da håbe at i har ret men jeg tror det desværre ikke når det kommer til udstyr...

For hvis i har ret....ja så er alt det her jo bare en kæmpe stor cirkus forstilling som intet betyder ud over de 20 mg pr ml...
Du glemmer det vigtigste, prisen på de 10ml 20mg/ml... den bliver nok ikke under prisen på en pakke cigaretter...

Det handler jo om penge...

Citat:
Det vil være det eneste som de faktisk vil kunne føre ud i livet....hvis det i siger om udstyret passer...at det ikke vil blive rørt...
Jeg kan ikke rigtigt se hvordan de vil forbyde batterier/mod's.
Tankene/mizere, joh, det kunne de måske nok, men det bliver svært at håndhæve, i sidste instans kan man jo lave dem selv/få nogen til det/købe en RBA, den skal kun ha' ny tråd og mesh, begge dele bruges jo andre steder...

Citat:
For det er jo de færreste der damper på de der cig-a-likes...så de børnesikringer osv ja de kommer ikke til at ramme den store mængde af dampere...
Gad egenligt nok vide hvor mange der damper på dem, der reklameres jo hæftigt for dem, så nogle må der jo sælges...

Citat:
Men den sikring der sidder på den 10 ml beholder eller hvad man skal kalde den....ja hvad med den...
Pas, vi må nok vente og se hvad de finder på...

Citat:
Den skal sikres imod at den kan åbnes så den kan bruges til påfyldning af de store tanke...ja det har de debatteret undervejs...kan dog ikke se at det direkte står i det endelige forslag...
Tja, alt kan vel åbnes, om ikke andet så med en boremaskine...

Det er måske også hele ideen, det kan ikke lade sig gøre/vil være urentabelt at lave, så dør e-cigen jo som planlagt, og EU kan sige, "det er ikke vores skyld"....

Citat:
Men det er meningen at man ikke skal kunne åbne den...og hvordan vil i så kunne få væsken over i jeres store tanke hvis de stadig kan købes...
Det er svært at svare på, når vi ikke ved hvordan det kommer til at se ud i praksis...

Med lidt held vil en beholder godkendt i eet EU land kunne sælges i samtlige EU lande... så kunne man forestille sig at lande som i dag har en stor e-cig industri, f.eks. Polen, ville være mere lempelige med godkendelserne...

Citat:
SÅ det er det samlede billede jeg ikke kan få til at passe og her er jeg på linie med alle der ved noget om det her...
Jeg kan heller ikke få det til at hænge sammen...

Citat:
Men vær evigt forvisset om jeg hellere end gerne vil tage fejl...så det er ikke for at bare være stædig eller andet at jeg har mine tvivl...
Det ved jeg, og jeg forstår (og deler) din skepsis, selv om jeg ikke bliver direkte berørt (har væske til flere år, og laver selv mine coils) så er jeg sur på vegne af alle de rygere der ikke får chancen for at kvitte tobakken...

Citat:
BTW så handler jeg ganske lovligt som det er nu....for alt det jeg køber er lovligt at købe og sælge i EU...
Ja

Citat:
Jeg køber aldrig væske i DK butikker...
De eneste væsker jeg køber i DK (net)butikker er VG/PG (0mg) og aroma...



Citat:
Det er jo hele meningen at netop nikotin plaster og det møj netop ikke skal ind i loven...det har de da sørget for...ved at lobby arbejde og kolde kontanter...
Det er nu inde under (lægemiddel)loven, og godkendt som lægemiddel, og har, ganske rigtigt, kostet en del kolde kontanter, og tjent endnu flere hjem...

Citat:
Så ud fra deres dalende slagstal for deres produkter...ja så er det netop dem der har skyndet sådan på loven og sørget for at få den så stram som de overhovedet han kunne få...

Sådan at de igen kan sælge deres nikotin plaster og møj...
Det bliver ikke til mig de sælger noget, kommer det der til, er jeg (forhåbentligt) stædig og sur nok til at kvitte nikotinen helt...

Planen har nu opså hele tiden været at langsomt trappe ned i styrke, for til sidst at stoppe helt, jeg tror faktisk også at det er lettere at kvitte dampen, end det ville have været at kvitte smøgerne...

Indtil videre er jeg da gået fra 24 ned til 6 mg/ml...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 04:19   #23
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen jeg skal jo heller ikke bruge mere - 20 mg/ml kan jeg overhoved ikke dampe! Jeg kan højest klare 10 mg, og ligger bedst på 6 mg, så der kan de ikke få ram på mig.
Husk lige at prisen bliver en helt anden end vi er vant til... sikkert på den forkerte side af 40 Kr for 10 ml...
Væsken skal jo godkendes, dvs. du får nogle få smagsvarianter at vælge imellem, "tobak" "jordbær" der sikker smager mere at kemi end jordbær...
Citat:
Det jeg mener er, at vi da bare kan handle det over grænserne NU - der er ingen forskel, det skal jo bare ske inden 2016, det er jo ikke fordi det lukker ned i morgen. Vores nabolande sælger det også på Fredag,
Ja, lige nu kan vi handle alt det vi vil, men du skal nok ikke forvente at kunne det til 2016, der bliver lukket langt før...

Citat:
og i Polen har de den højeste styrke, så en liter af den, kan holde ekstremt længe.
Polen har svjv. kun op til 36 mg/ml, det højeste jeg har kunnet finde inden for EU er 100 mg i Rumænien.

Citat:
Der er tid nok til at få fyldt i fryseren til en 10 årig periode, så ingen grund til akut panik.
Jeg har ingen panik, fryseren er, om ikke fyldt så godt forsynet

Men man skal nok ikke vente til sidst i 2015, husk på resten af EU hamstrer jo også...

Citat:
Og nethandlerne forsætter også en rum tid endnu.
Ja, nu får vi se hvor længe, men sansynligvis resten af året...

Citat:
Og mht det ulovlige, så handler jeg ulovligt hver gang jeg går ned i den fysiske butik og køber nikotin, og sælger det videre, hvis jeg ikke kan lide smagen - og når jeg handler med private der sælger deres egne blandinger, og det fortsætter jeg også med. Jeg skal jo have aftalt med nogen, at de kan blande mine produkter (med mindre jeg når at lære at gøre det selv, inden gate Closes), og der vil jeg nok også sælge til de nærmeste - og købe lidt af dem, hvis de har en anden smag. Så den slags salg kommer de aldrig til livs, den vil overleve og altid foregå.
Jeg tror faktisk ikke du bryder loven ved at købe, kun ved at sælge...

Citat:
Den form for ulovlig handel, vil fortætte de næste mange mange år på kryds og tværs af grænserne. Der vil ALTID være nogen der kender nogen, som kan skaffe det hele. Og der vil ALTID være kunder til de ulovlige salg - jeg er en af dem!!
Ja, men ikke til de lave priser vi kender i dag, ikke i de mængder til selvblandere, der køber halve eller hele liter basevæsker...

Du får nogle væsker der er blandet af personer du ikke kender, under mere eller mindre hygieniske forhold, du aner ikke om den styrke de oplyser passer, der er kort sagt ikke styr på noget som helst...

Husk igen på at dem du køber af nu, køber helt lovlig og billigt nu, til den tid kan de heller ikke købe lovlig og billigt...

Citat:
Overvejer ligefrem at købe en kummefryser, hahahahahaha
Lyder som en god ide.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 04:36   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frubipolar Se meddelelser
@ helenekr
Hvis du så ikke er på det sorte markede, er du så at finde i spjældet?? Du må gerne besøge mig, for jeg er sikker på at jeg ender der.... For storsmuling af dampvæsker....

Nej pjat.
Men de der abekatter der sidder i EU, kunne da lige så godt stemme om hvilken is de vil ha'...

Kender vi nogen der kender nogen, så de også lige kan få listet tyggegummi og plastre med nicotin ind i EU loven???
Hvis nu lille Lars på 7 år, finder noget tyggegummi i fars jakkelomme og putter det i munden og tygger det, vil de så også gøre nicorette og nicotinell forbudt, hvis det var et nicotin tyggegummi??
NEJ, fordi det er jo et hendeligt uheld....
Eller hvis lille Lars' far tygger nicotin tyggegummi, vil lille Lars, som ser op til sin far, så ikke også begynde på at tygge nicotin tyggegummi, fordi det er DET mærke far tygger??

Eller er jeg bare for langt ude nu???
Nope, du er på ingen måder langt ude - det er de nøgne kendsgerninger du der opridser!!

Og specielt tyggegummiet, for uhaha, børn elsker det jo....og det er både med frugtsmag, lakrids og spearmint og der er INGEN advarsler på pakken, men det behøver der heller ikke at være, for det er jo noget andet

Og rygevæske må KUN være på 20 mg, men deres lede plaster må gerne være på 25 mg og endda sættes direkte på huden
DET er sgu underligt - troede man døde på stedet hvis man fik det på huden, men det gælder bare ikke DERES produkter..

Og hvorfor fortæller de ikke, hvor mange mennesker der er afhængige af deres tyggegummi??? Min frisør har nu tygget nikotintyggegummi i over 6 år, min svigerdattes mormor, har tygget det i snart 4 år - og ingen af dem kan holde op.....

Der er heller ikke meget information om, at deres plastre og tyggegummi er sat i forbindelse med fosterskader, så som læbe/gane spalte, misformede kønsdele, klumpfod osv.......den information er stort set slettet fra internettet!!!

Næ du, de kan lave lovgivninger alt det de vil og råbe 20mg/ml, og jeg vil FRYDE mig hver gang jeg hælder en ordentlig snaps op i tanken og hvile ved tanken om, at jeg kan dampe hvad jeg vil, sælge det jeg vil, og gøre det jeg vil!!!
Det rager mig en høstblomst!

@jh
Nej man gør ikke noget ulovligt når man køber det af andre, men man står jo lidt som ''hæleren er lige så god som stjæleren'' da man køber af en der begår noget ulovligt......

Sidst redigeret af Ninja; 27-02-2014 kl. 04:44.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 12:28   #25
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Der vil selvfølgelig komme nye oplysninger frem, har også svært ved at overskue det...
http://www.dagens.dk/sundhed/eu-forbyder-e-cigaretter
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 16:44   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej der er mange delte meninger når man kigger rundt omkring, nogen drager én konklusion, og andre en hel anden......

Min forhandler viste mig lige nogle billeder af ampuller som forventes at komme i 2.5 ml udgave, og som vil blive solgt i blisterpakker a 4 stk (i alt 10 ml). De vil kunne købes fra 0 mg op til de 20 mg - selv 0 mg skal i ampul selvom den er ufarlig Dette forklarede han med, at ellers kan man ikke dampe en cig-a-like da ampullen ER tanksystemet
Det er åbenbart kineserne der allerede har lavet sættet, og i Kina vil prisen ligge på omkring 7 kr for 4 ampuller, men min forhandler turde ikke sige hvad et sådan produkt ville koste i danske hænder, men GÆTTEDE på 25 kr pr ampul (dvs 100 kr for en pakke med 10 ml)
- Kina er så udenfor tiltaget og må fortsat købe og sælge alt det de vil. De har blot kommet med et forslag til, hvordan en fremtidig EU e-cigaret KAN komme til at se ud.....
Dog mente han, at der ville være flere EU lande, som fortsat vil kunne sælge på tværs af grænserne, og at man der igennem, ville kunne finde billigere alternativer til ampulløsningen...

Da jeg gik fra forhandleren, tænkte jeg faktisk på at holde helt op med at dampe - jeg NÆGTER simpelthen at ryge igen, og selvom fryseren nu bliver pakket til randen med ulovligheder, så er det ikke længere med en følelse af at det er nemt og hyggeligt.
Jeg vil hellere holde op, end at lægge så meget som 1 kr i den danske statskasse til deres forpulede smøger, endsige rygestopprodukter.
Men spørgsmålet melder sig jo - KAN jeg holde op
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 17:24   #27
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min forhandler viste mig lige nogle billeder af ampuller som forventes at komme i 2.5 ml udgave, og som vil blive solgt i blisterpakker a 4 stk (i alt 10 ml). De vil kunne købes fra 0 mg op til de 20 mg - selv 0 mg skal i ampul selvom den er ufarlig Dette forklarede han med, at ellers kan man ikke dampe en cig-a-like da ampullen ER tanksystemet
Det er åbenbart kineserne der allerede har lavet sættet, og i Kina vil prisen ligge på omkring 7 kr for 4 ampuller, men min forhandler turde ikke sige hvad et sådan produkt ville koste i danske hænder, men GÆTTEDE på 25 kr pr ampul (dvs 100 kr for en pakke med 10 ml)
- Kina er så udenfor tiltaget og må fortsat købe og sælge alt det de vil. De har blot kommet med et forslag til, hvordan en fremtidig EU e-cigaret KAN komme til at se ud.....
Dog mente han, at der ville være flere EU lande, som fortsat vil kunne sælge på tværs af grænserne, og at man der igennem, ville kunne finde billigere alternativer til ampulløsningen...
Ja, det passer desværre nok meget godt med hvad der kommer til at ske
Også med prisen...

Citat:
Da jeg gik fra forhandleren, tænkte jeg faktisk på at holde helt op med at dampe - jeg NÆGTER simpelthen at ryge igen, og selvom fryseren nu bliver pakket til randen med ulovligheder, så er det ikke længere med en følelse af at det er nemt og hyggeligt.
Det er ikke ulovligheder at fylde fryseren med nikotin nu.

Nikotinen i din fryser bliver heller ikke ulovlig efter loven træder i kraft, du må bare ikke sælge af den...

Citat:
Jeg vil hellere holde op, end at lægge så meget som 1 kr i den danske statskasse til deres forpulede smøger, endsige rygestopprodukter.
Men spørgsmålet melder sig jo - KAN jeg holde op
Præcis sådan har jeg det også, de får ikke en krone af mig...
Slet slet ikke rygestopprodukter, så hellere smøger, men allerhelst ingenting...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 18:01   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved sgu ikke om det ikke er ulovligt jh - hvis de begynder at kører med et regelsæt om, at der kun må være 20mg/ml i et ampulsystem - så virker det lidt suspekt, at man samtidig gerne må rende rundt med væsker med fx 36 mg i almene doseringsflasker på fx 30 ml, helt uden om ampulsystemet, når blot det er til eget brug? Så ryger hele kontrollen jo, som netop er noget de lægger særlig vægt på....
Jeg håber ved gud du har ret, men det lyder næsten for godt til at være sandt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 18:18   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er skam rigtig nok...det du køber her inden kan de ikke knalde dig på...

Det er først efter det er trådt i kraft at DE ikke må sælge det....der er intet nævnt om køberne...

Hvis det var sådan at de kunne knalde en baglæns...ja så ville det da først blive mærkeligt...nye regler for biler...ja så må man ikke køre eller beholde sin gamle bil...

Nej sådan er systemet dog alligevel ikke skruet sammen...

Så det er bare at fylde sin fryser og så regne ud hvor lang tid man har og så langsomt trappe ned sådan at det passer med et totalt stop den dag man ikke har mere...

Dette er selvfølgelig forudsat at det hele bliver så forskruet som vi tror det bliver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 19:49   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nejnej, jeg ved godt man ikke kan straffes bagud

Jeg tænker mere i retning af, at kontrollen jo ryger, for der er jo ikke én der ved om jeg har haft min nikotin liggende på frost i 10 år, eller om jeg har købt en ny dunk på det sorte marked dagen før....

Hvis jeg i weekenden køber 40 liter 60 mg, så kan jeg jo nærmest dampe de næste 30 år - og hvis alle så køber 20 liter, 60 liter, 100 liter - eller vold hamstre og køber tonsvis - så kommer der jo et kæmpe marked, fuldstændig uden for kontrol. Sideløbende kan man garanteret stadig købe de høje styrker, da der altid er nogen der kender nogen, der kan skaffe det hele. Og man kan jo bare sige, at det købte man for 20 år siden, da det var lovligt....

Jeg begynder altså at kunne se store muligheder (læs: smuthuller!), så måske bliver det alligevel slet ikke så slemt som vi tror

Ham forhandleren sagde i dag, at hans partner var ''nede'' og (indtil videre!) hente 750 LITER! nikotin på 60 mg, direkte fra laboratoriet, som kommer op til DK i weekenden. Og de er nok ikke de eneste med kæmpe projekter......så jeg forudser, at der på et tidspunkt bliver udsolgt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension