K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 14:04   #1
guldbjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
guldbjerg er ny på vejen
Question Førtidspension

Hej
jeg er kommet i den "heldige" situation, at kommunen efter 6 år endelig har opgivet at afprøve mig mere og indstille mig til Pension.

nu sidder jeg så og har fået et fint brev om at man indstiller mig til denne og at jeg skal parthøres på fredag (imorgen) . det er fint nok.
men jeg bliver bare en smule, jaaa hvad bliver jeg .. usikker på om hvad jeg skal gøre i denne procces.
der står i brevet at jeg kan bede om at fortræde for bevillingsnævnet. Er det noget der er bedst at gøre for ens sag at gør eller kan man gøre det hvis den er i hårdknude. ville pt ikke ane hvad jeg skulle sige til dem.
er der noget som jeg skal gøre ved denne partshøring, som jeg burde vide på forhånd eller .. ja jeg ved ikke hvad jeg søger, er bare umådelig usikker på den høring i morgen, for tænk hvis det er mig selv der ødelægger min change. fordi jeg siger det forkerte eller sådan
vil gerne høre om nogle af jer erfarende ved noget om, at der er faldgrupper eller sådan noget i det her.
jeg kan sige at det kom som en overraskelse, fordi kommunen inden jul, holdt på at jeg skulle videre til andre undersøgelser osv. og man ville have lægekonsulenten til at konkludere på det inden de ville snakke videre med mig. og så ringer de og siger de indstiller mig til pension !!! så jeg er spændt på at se hvad den lægekonsulent har konkluderet, når nu de vender 180 grader .
jeg har som sagt brugt 6 år på at nå her til. det startede med at jeg fik en (ikkeanerkendt) arbejdtsskade, hvor jeg overanstrengte nakke,skulder og arme(piskesmeldsligende symptomer) udviklede så HMS og Fibromyalgi i løbet af det første år og har siden været i et smertehelvede af dimensioner. jeg har måtte finde mig i lidt af hvert fra kommunens side, lige fra jobkonsulenter der truer for at opnå resultater i form af 37 timers indsats af mig. til mortionscentre, projekter for kvinder med ondt i livet osv.. endelig står man ved skildevejen.. og selvfølgelig tror jeg på at der er noget fordækt, jeg har ikke været vant til andet i min tid som syg. så det kan godt være at jeg ser spøgelser, men skriv endelig med jeres meningen
KH
guldbjerg
guldbjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 15:51   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af guldbjerg Se meddelelser
Hej
jeg er kommet i den "heldige" situation, at kommunen efter 6 år endelig har opgivet at afprøve mig mere og indstille mig til Pension.

nu sidder jeg så og har fået et fint brev om at man indstiller mig til denne og at jeg skal parthøres på fredag (imorgen) . det er fint nok.

men jeg bliver bare en smule, jaaa hvad bliver jeg .. usikker på om hvad jeg skal gøre i denne procces.

der står i brevet at jeg kan bede om at fortræde for bevillingsnævnet. Er det noget der er bedst at gøre for ens sag at gør eller kan man gøre det hvis den er i hårdknude. ville pt ikke ane hvad jeg skulle sige til dem.

er der noget som jeg skal gøre ved denne partshøring, som jeg burde vide på forhånd eller .. ja jeg ved ikke hvad jeg søger, er bare umådelig usikker på den høring i morgen, for tænk hvis det er mig selv der ødelægger min change. fordi jeg siger det forkerte eller sådan

vil gerne høre om nogle af jer erfarende ved noget om, at der er faldgrupper eller sådan noget i det her.

jeg kan sige at det kom som en overraskelse, fordi kommunen inden jul, holdt på at jeg skulle videre til andre undersøgelser osv. og man ville have lægekonsulenten til at konkludere på det inden de ville snakke videre med mig. og så ringer de og siger de indstiller mig til pension !!! så jeg er spændt på at se hvad den lægekonsulent har konkluderet, når nu de vender 180 grader .

jeg har som sagt brugt 6 år på at nå her til. det startede med at jeg fik en (ikkeanerkendt) arbejdtsskade, hvor jeg overanstrengte nakke,skulder og arme(piskesmeldsligende symptomer) udviklede så HMS og Fibromyalgi i løbet af det første år og har siden været i et smertehelvede af dimensioner.

jeg har måtte finde mig i lidt af hvert fra kommunens side, lige fra jobkonsulenter der truer for at opnå resultater i form af 37 timers indsats af mig. til mortionscentre, projekter for kvinder med ondt i livet osv.. endelig står man ved skildevejen.. og selvfølgelig tror jeg på at der er noget fordækt, jeg har ikke været vant til andet i min tid som syg. så det kan godt være at jeg ser spøgelser, men skriv endelig med jeres meningen

KH
guldbjerg
Hej Guldbjerg,

Det lyder godt at du indstilles til pension, jeg blev selv indstillet i foråret 2011 og det jo fint ud alt sammen i indstillingen i al fald. Det er der vigtigt er hvordan dine papirer i øvrigt ser ud. Har du fået akt indsigt i din sag, så du ved hvad kommunen sidder med af papirer og giver videre til pensionsnævnet?

Du kan ligeledes søge aktindsigt i lægekonsulentens udtalelser og vurderinger, hvis du ikke har fået dette, du skal bare skrive det specifikt i anmodningen.

Mht. indstillingen der skal du blot sikre dig at du er enig i det de skriver, at møde op ved pensionsnævnet er nok ikke nødvendigt for dig medmindre du føler at du har noget at tilføje til din sag. Såfremt indstillingen var negativ ville man nok møde op.

Ellers har jeg ikke så meget at sige, andre kommer nok til, men held og lykke med det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 16:01   #3
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej

Jeg tror ikke der er nogle "faldgruber" i det - det er vist standard når man bliver indstillet til pension.

Har de fået på skrift hvordag SB har indstillet dig. Hvis det hun/han skriver og du er ening kan jeg ikke se der er nogen grund til at møde op.

Jeg gjorde det ikke selv - og min pension gik igennem.

Held og lykke med det.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 16:25   #4
guldbjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
guldbjerg er ny på vejen
har fået agtindsigt flere gange og er opdatere bortse fra lægekonsulentens afgørelse her, men regner med at kunne få indsigt i morgen hos min sagtbehandler men i ved man har bare skulle beskytte sin bag i så mange år, at det her føles for "nemt" men jeg har jo heller ikke fået den endnu men jeg har et par skrivelser om at der anbefales en pension i mine papire, senest fra deres egen arbejdtsprøvningsudvalg. så jeg krydser fingere for at den går igennem, uden jeg skal igennem anke osv. takker
guldbjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 16:59   #5
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af guldbjerg Se meddelelser
Hej
jeg er kommet i den "heldige" situation, at kommunen efter 6 år endelig har opgivet at afprøve mig mere og indstille mig til Pension.

nu sidder jeg så og har fået et fint brev om at man indstiller mig til denne og at jeg skal parthøres på fredag (imorgen) . det er fint nok.
men jeg bliver bare en smule, jaaa hvad bliver jeg .. usikker på om hvad jeg skal gøre i denne procces.
der står i brevet at jeg kan bede om at fortræde for bevillingsnævnet. Er det noget der er bedst at gøre for ens sag at gør eller kan man gøre det hvis den er i hårdknude. ville pt ikke ane hvad jeg skulle sige til dem.
Hej Guldberg!
Inden jeg blev visiteret til FTP den 01.05.11, ringede jeg til min sagsbehandler og spurgte, om det ville være en gevinst for min sag, at jeg fremmødte for pensionssteamet, inden afgørelse.
Kun hvis jeg havde yderligere at tilføje til sagens akter, og ville kun forhale afgørelsen, sagde SB. Det havde jeg ikke og den gik alligevel igennem.
Venlig hilsen Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:13   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@ Guldbjerg .. jeg takkede også pænt nej tak til den invitation om at få "foretræde" for det der pensionsråd..
Og min pension gik igennem på 4 dage .. den gik igennem den dag hvor jeg var inviteret til det møde...

Håber at din går ligeså let igennem..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:40   #7
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej Guldbjerg

Jeg mødte heller ikke op til sådan et møde og blev tilkendt fp samme dag som mødet foregik

Fik at vide af en bekendt (sagsbehandler)at det generalt er en dårlig ide at deltage i disse møder med mindre man har noget at tilføje ud over det skrevne.

Good luck
__________________
Førtidspensionist d.1-2-2012
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 18:01   #8
guldbjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
guldbjerg er ny på vejen
det var også min umidelbare opfattelse at jeg ikke skal med til det møde men blev bare i tvivl om, om det var en god ting at gøre alligevel. men som sagt jeg aner heller ikke hvad jeg skulle sige ud over det der står i min sag.
men jeg håber da at den gå igennem, især når det er en § 18 de søger den på. så vidt jeg kan læse så søges den som § 18 når der er dokumenteret eller helt åbenbart at ens arbejdtsevne ikke kan forbedres ved aktivering, revalidering eller behandlingsmæssig foranstaltninger. så jeg håber da at det så også betyder at man mener jeg opfylder det
guldbjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension