K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2012, 13:46   #1
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
sygemeldt fra fleksjob

Jeg er sygemeldt fra mit fleksjob på ubestemt tid.

Jeg kan ikke honorere kravene i mit fleksjob, da det bl.a. indebærer arbejdsdage på 7 timer, samt arbejde efter kl. 14, hvor min hjerne og krop er helt opbrugte.

Jeg har selvfølgelig jobkonsulent med ind over, og han er enig i, at jobbet er for krævende.

Da jeg samtidigt er meget meget glad for mit job, vil jeg selvfølgelig ikke bare sige det op, men min leder er ikke interesseret i, at jeg får andre vilkår/skånehensyn. Der har været forsøgt med en periode på 21,5 time, hvilket var markant bedre for mig, men min leder vil have mig op på mindst 23 timer, og jeg skal arbejde til kl. 15 tre dage/uge. Jeg har intet liv udover jobbet, hvis jeg går med til dette. Har tidligere arbejde sådan og forsøgte igen i denne uge og kunne ingenting efter tirsdag.

Jobbet er oprindeligt på 25 timer og der gives 2/3 tilskud.

Jeg er meget frustreret og ked af det.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad der kan ske fremover?

Er der nogle bestemte procedurer, der skal følges?

Risikerer jeg at blive afskediget med det samme eller? Og har jeg stadigt mit halve års opsigelse?

Jeg håber ikke det kommer så vidt, men det lader desværre ikke til, at min leder vil strække sig yderligere.

Håber på svar fra nogen der selv har prøvet noget lignende..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:39   #2
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hej

jeg er selv ny i alt det her så kan ikke hjælpe men jeg studser over 2/3 tilskud får arbgiver det når du arbejder 25 timer? Troede det var hvis man arbejder mindre?

synes bestemt det lyder som om det kunne være værd at arbejde for at blive der hvis du på nogen måde kan tale med din leder.

Kan du møde senere evt eller hjælper det dig ikke?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:51   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hej

jeg er selv ny i alt det her så kan ikke hjælpe men jeg studser over 2/3 tilskud får arbgiver det når du arbejder 25 timer? Troede det var hvis man arbejder mindre?

synes bestemt det lyder som om det kunne være værd at arbejde for at blive der hvis du på nogen måde kan tale med din leder.

Kan du møde senere evt eller hjælper det dig ikke?
Modsat Olsen22, syntes jeg ikke at du skal honorere din leders krav, hvad er han også for én at kræve at du er der så mange timer tiltrods for at han for 2/3 af din løn godt gjort det burde ikke være muligt.

Jeg ved ikke hvad dine rettigheder er, men formoder at du kan være sygemeldt på lige vilkår med lønmodtagere på det ordinære arbejdsmarkede. Forhåbentlig kan din jobkonsulent hjælpe dig mht. arbejdspladsen og dine vilkår.

Andre skal nok komme til, men godt at du nu søger at passe på dig selv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:53   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kom til at lave 2 indlæg. Svaret er i næste indlæg.

Sidst redigeret af curls; 06-01-2012 kl. 16:01. Årsag: dobbelt indlæg
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 15:55   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I din anden tråd kan man jo godt se, du står i en træls situation.

Jeg tænkte på dig, da jeg fik læst tekst tv nr. 174 på tv2 lige nu her. Der står at en fleksjobber har fået erstatning for uberettiget fyring, da arbejdsgiveren prøvede på at sætte timer op. Afgjort i retten. Den passer til din situation, så nævn det for din TR og evt. også fagforeningen. Det er det helt rigtige at lade TR og fagforeningen hjælpe dig.

Husk det er ikke dig der er noget galt med. Det er din leder som ikke lige tænker sig om.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:22   #6
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hej

jeg er selv ny i alt det her så kan ikke hjælpe men jeg studser over 2/3 tilskud får arbgiver det når du arbejder 25 timer? Troede det var hvis man arbejder mindre?

synes bestemt det lyder som om det kunne være værd at arbejde for at blive der hvis du på nogen måde kan tale med din leder.

Kan du møde senere evt eller hjælper det dig ikke?
Hej Olsen22.

Ja, arbejdspladsen får et højt tilskud. De startede med at få 1/2, da jeg oprindeligt startede med 29 timer..jeg er så gradvist gået ned i tid og jeg tror, at de har fået det store tilskud på 2/3 for at beholde mig på jobbet.

Min leder forlanger, at jeg skal møde 8-15 mandag, 9.30-15 tirsdag og torsdag, samt 8.30-13.30 fredag, ialt 23 timer. Problemet er den lange mandag og at jeg er helt færdig kl.14..uanset hvornår jeg møder..sådan er det også på fridage, men da kan jeg jo lægge mig. På jobbet skal jeg være meget "på", da jeg aktiverer senhjerneskadede mennesker. Så jeg føler ikke, at jeg gør mit arbejde ordentligt, når min egen hjerne kører på lavblus..det er jo også problematisk..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:23   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Andre skal nok komme til, men godt at du nu søger at passe på dig selv.
__________________
Enteneller

Tak skal du ha..jeg skal gøre mit bedste..

Mvh. Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:29   #8
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
I din anden tråd kan man jo godt se, du står i en træls situation.

Jeg tænkte på dig, da jeg fik læst tekst tv nr. 174 på tv2 lige nu her. Der står at en fleksjobber har fået erstatning for uberettiget fyring, da arbejdsgiveren prøvede på at sætte timer op. Afgjort i retten. Den passer til din situation, så nævn det for din TR og evt. også fagforeningen. Det er det helt rigtige at lade TR og fagforeningen hjælpe dig.

Husk det er ikke dig der er noget galt med. Det er din leder som ikke lige tænker sig om.
Tak Curls..

Ja du har jo også svaret mig i min anden tråd, husker jeg. Jeg vil lige prøve at kigge på tekst tv.

Alle andre end min leder kan se, at hun ikke tænker sig om..min jobkonsulent er heldigvis alle tiders..hvis jeg skal have et nyt fleksjob, skal det max være på 20 timer, er vi enige om..

Men for dælen hvor er det træls, når jeg nu har en rigtig dejlig arbejdsplads, med nogle gode kolleger og brugere, og et fag jeg brænder for
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 18:33   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/R...8.htm&regional
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 19:01   #10
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Tak for linket, Ricky M

Mit ansættelsesbrev lyder på 25 timer og det har ellers været ganske umuligt at komme længere ned.

Min leder tilbød så ganske uventet, at jeg kunne få en prøveperiode på 21,5 time, men vi ændrede ikke i ansættelsesbrevet. Hun gjorde jobkonsulenten opmærksom på, at vi gjorde dette.

Efter prøveperioden forlangte hun, at jeg atter skulle op i tid til 25 timer. Disse skulle fordeles over alle 5 dage. Da jeg sagde, at dette ikke kunne lade sig gøre pga. min nødvendige træning onsdag, ændrede hun det til 8-15 mandag/tirsdag, 9.30-15 torsdag og 8.30-13.30 fredag..hendes seneste udspil er så at ændre tirsdag til 9.30-15, så jeg atter ikke skal være med i pædagogisk teammøde..det er 1,5 time om ugen, der skiller os, men allermest tidspunktet..hun ved godt at jeg ikke kan arbejde efter 14 uden at have sovet..jeg kan arbejde i tidsrummet 8-14. Desværre står dette ikke i ansættelsesbrevet.

Da der ikke har været ændret i ansættelsesbrevet, men jeg kun har et stykke papir vedr.prøveperioden med de 21,5 time(samme hun sendte til jobkonsulenten), står jeg vel ikke så stærkt?

Min jobkonsulents teori er stadig, at hun vil forsøge at presse mig til selv at sige op..hvilket jeg ikke har planer om længere.

Min læge støtter mig i min sygemelding, hvilket vel er en fordel, hvis der forlanges lægeerklæring?

Mvh. Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
Sygemeldt på fleksjob Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 16 20-01-2010 20:58
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension