K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 20:42   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis det er risikabelt for ens liv med skat i hjemmet så må ejen læge jo på banen.
Så må lægen jo komme med forslag til hvad man så kan gøre,eller vilke forholds regler der skal tages.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:49   #32
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Altså Keld60.

Man kan da ikke bare smide sin familie ud, når der er sygdom i huset.

Børn f.x med visse kræftformer må også beskyttes i deres hjem, det betyder nul kammerater på besøg også for søskende. Familien der bor i huset, er instrueret i, f.x at vaske hænder meget tit og undgå andre med en forkølelse eller andet smitsomt.

Sygdomme i imumforsvaret, er meget alvorligt og det er grimt at hakke på folk fordi de ikke tåler almindelig omgang med andre, og ikke vil lukke hvem som helst ind.

Er f..... ikke rimeligt, at der hakkes på trådstarter eller trådstarter skal forsvare at have en familie.

Bare min mening. Vi skal alle være her.
Selvfølgelig skal trådstarter og alle andre have lov til at have en familie, men her forsvarer han ikke at han har en familiemen at lukke skat ind.

Har selv været gift med en der havde sarkidiose så jeg kender lidt til det med imunforsvaret.

Men igen hvis fremmede børn og andre kan lukkes ind, hvorfor kan SKAT så NETOP ikke.

Spørger kun af ren nysgerrighed intet andet, undskylder ærbødigt over for dig og andre der ønsker at misforstå min nysgerrighed.

Men mon ikke en lægeerklæring om at man ikke tåler besøg af SKAT kan løse problemet
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 05:39   #33
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Keld60 (og andre),
Mit gæt er, at når der er andre børn i huset, så leger de jo i den anden ende af huset, som 221160 også har nævnt, og derfor er kontakten yderst minimal. Det ville jo ikke kunne lade sig gøre når SKAT kommer, da 221160 jo dels nok gerne vil være tilstede når SKAT skal "gennemrode" huset, ja ved faktisk ikke om det er påkrævet hvis han er tilstede, ifølge loven.
Ellers ville der jo heller ikke være megen grund til, at de gerne vil have folk til, at møde personligt op på skattekontoret normalt.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 10:33   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Forstår bare ikke, at fogeden skal erstattet et personligt fremmøde.
Hvis man møder op personligt, så ved fogeden da alligevel ikke om der er værdier i hjemmet?

Og alle de mennesker der enten er gift eller lever i forhold, siger jo alligevel til fogeden, at de ting der står i hjemmet af værdi, ejes af partneren, så jeg synes de blæser det hele op til at være direkte latterligt..

Ender det med at der alligevel skal komme nogen hjem, så må du jo enten forskanse dig ude på toilettet eller et andet sikkert sted, og så tage de forholdsregler som i også gør når børnene har haft besøg, med sprit og rengøring.

Da min eks-mand (en af dem) havde tuberkulose, så fik vi sådan noget én gangs kraftigt papirstøj, hætter og masker, samt futter til fødderne, gæster kunne benytte, så de ikke blev smittet og heller ikke kunne smitte ham med noget. Så sådan et sæt eller to, kan du sikkert få på hospitalet, de kender jo din situation.

Og ellers kan besøget måske kombineres med at du selv skal på hospitalet - eller andet, så du er ude af huset. Du må gerne have en partsrepræsentant. Og når de er gået (jeg tror en enkelt sagtens kan se det der skal ses), så følges den normale rengøring i benytter såfremt der har været gæster.

Det skal nok gå det hele.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 11:37   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej ,nu kommer jeg til at tænke på en episode der skete for mange år siden,jeg kom uanmelt til kaffe hos et par jeg kendte og de boede ellers pænt,ikke i over flod bare almenligt pænt.

De havde så nærmest byttet alt ud med naboen,for de var bange for at favetvet og lædersofaerne ville blive pantsat.

Men enden på det blev at de havde et lille malerri bag en dør,som de ikke kunne lide og ikke viste havde en værdi,så de slap af med, vist nok en 3del skatte gælden.
Sofa og tv ville hav været en dråbe i havet,men som de sagde havde de ikke penge til nyt igen hvis de tog pant i det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:31   #36
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Uha der har min forlovede været en bandit! Den ene gang han skulle udsættes for fogeden, solgte han hele ****et til sin far, for 1kr! Med papir og det hele, så han ejede intet - ikke engang huset da det er lejet
__________________
Well done is better than well said.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:37   #37
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu er det sådan de må ikke tage møblerne med mindre der b&o eller noget andet meget dyrt, har i kun helt alm ting, gider de ikke tage dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:42   #38
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Nu er det sådan de må ikke tage møblerne med mindre der b&o eller noget andet meget dyrt, har i kun helt alm ting, gider de ikke tage dem.
Som ovenstående, bortset fra at det handler ikke om at gide, de MÅ IKKE, tage ting som man regner for amindelige i en husholding... Men har du f.eks 3 store B&O anlæg må de gerne tage alle 3, de skal så bare erstatte dem med en "almindelig" fladskærm ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 15:28   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, de må kun tage ''overflod'' ting som antikviteter, malerier, bornholmerur og den slags som man ikke direkte bruger, men som bare pynter.

De må ikke tage sofa, bord, seng, TV og den slags. Kun hvis man har mange sofaer og nogen af dem er antikke, eller man har meget dyre og lækre fjernsyn i flertal, flere anlæg, eller flotte velholdte ægte tæpper osv.

Men hvis partneren er ejeren af tingene, så må de ikke fjerne noget som helst.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:37   #40
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
det offentlige er desværre det værste sted at skylde penge,de tar som regel hvad der passer dem af ens løn/pension ,

sidstr år hvor jeg var på sygedag penge hele året, fik jeg en efter skat på 5000kr, som så er taget fra mit fradrag iår.

så hvordan får man så stor en gæld som ikke kan betales når man er syg ??

je så et afsnit på tv3af,,luxusfælden,, hvor en som skyldte til skat pga hun 2 år i træk trak et huslån fra hvor huset var solgt, for længst !

i disse sager mener jeg at skat selfølgelig bare skal hente alt ! af værdi når vi snakker skatte snyd !!

sorry for lidt o.t
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fogeden banker mest på hos enlige mænd L.S. Politik og Samfund 6 12-02-2013 18:53
Alvorlig kritik af sagsbehandlingen ved tre enheder under Beskæftigelses- og Integrat L.S. Skal kommuner ikke overholde loven? 1 03-07-2012 23:26
alvorlig kritik af jobcenter, silkeborg østerbro Politik og Samfund 1 07-10-2011 14:34
Skriv til DR, har du oplevet at blive presset i aktivering trods alvorlig sygdom bla-bla Politik og Samfund 6 18-07-2010 10:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension