K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2014, 10:06   #1
nnd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
nnd er ny på vejen
måske kommende arbejdsgiver til en flexjobber

hej allesammen

Vi overvejer at ansætte en flexjobber i vores lille virksomhed men da vi er fuldstændige grønne på dette område har vi brug for hjælp.

Vi er i kontakt med en flexjobber som kan være meget flexibel i hendes arbejdstider og møde ind når vi har brug for det.
Vi kan til gengæld også være meget flexible og er ikke afhængige af at hun møder hver dag - overhovedet - vi kan planlægge os ud af alt.

hvordan står man som arbejdsgiver bedst muligt i forhold til økonomien - hvor mange timer (helst så få som muligt for flexjobberens skyld) kan vi nøjes med at have hende, men hvor hun stadig får en ok løn og fred for kommunen.

Vi gør dette for at hjælpe hende så hun kan få fred for kommunen og hvor vi så kan trække på hende i det omfang hun kan og vi har behovet (måske 4-6 timer om ugen)
Hun bliver smidt rundt i forskellige praktikker hvor hun bliver sat til alt muligt hun slet ikke må og kan klare... (hun er 57 år)

Vi kender hende rigtig godt og hun kender vores virksomhed og vil fint kunne klare at være ved os et par dage i ugen i et par timer - men kan økonomien for os køre rundt ved det? hvordan er reglerne skruet sammen?

nogen der har nogle gode råd?

venlig hilsen
P
nnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:13   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Meget info på nettet fx http://fleksjoblolland.dk/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:22   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det nemmeste i kan gøre er at lave en ansættelses kontrakt på de timer hun kan klare at være på arbejdspladsen og regn derefter ud hvad hun kan lave effektivt i forhold til en rask f.eks 10-12 timer men effektivt 6 timer om ugen i behøver ikke skrive eller forklare hvordan de ligger og som tillæg til kontrakten laver i en seddel som beskriver hendes skåne hensyn
derefter sender i det hele til kommunen og afventer godkendelse
hendes løn klare i bedst ved at gange de 6 timer med timelønnen og igen gange med 52 og dividere med 12 og så skriv beløbet på kontrakten som fast månedsløn

Hvad i så indbyrdes finder ud af sammen rager ikke kommunen og de er egentlig også ligeglade bare de har hende ude i job og jobbet dels er på de timer hun kan og dels dækker hendes skånebehov.

Husk når hun er startet (flexjob under 10 effektive timer om ugen) at søge Flex bonusen som man kan få efter 9 måneders ansættelse den er på 25.000 kr så det luner jo godt for arbejdsgiver
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:28   #4
nnd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
nnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Meget info på nettet fx http://fleksjoblolland.dk/
tak for link - det gav god mening med den nye reform og virker til at det er ret enkelt for arbejdsgiveren at skulle betale for de effektive timer

nnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:29   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hun har forhåbentlig fået lavet et fleksbevis, hvor der står hvilke timer, og hvilke skånebehov der er.

Dette skal selvsagt bruges, og overholdes!

Hvis hun IKKE bliver ansat som hun kan feks lavere timer, står hun fortsat til rådighed for andet job.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:33   #6
nnd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
nnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
Det nemmeste i kan gøre er at lave en ansættelses kontrakt på de timer hun kan klare at være på arbejdspladsen og regn derefter ud hvad hun kan lave effektivt i forhold til en rask f.eks 10-12 timer men effektivt 6 timer om ugen i behøver ikke skrive eller forklare hvordan de ligger og som tillæg til kontrakten laver i en seddel som beskriver hendes skåne hensyn
derefter sender i det hele til kommunen og afventer godkendelse
hendes løn klare i bedst ved at gange de 6 timer med timelønnen og igen gange med 52 og dividere med 12 og så skriv beløbet på kontrakten som fast månedsløn

Hvad i så indbyrdes finder ud af sammen rager ikke kommunen og de er egentlig også ligeglade bare de har hende ude i job og jobbet dels er på de timer hun kan og dels dækker hendes skånebehov.

Husk når hun er startet (flexjob under 10 effektive timer om ugen) at søge Flex bonusen som man kan få efter 9 måneders ansættelse den er på 25.000 kr så det luner jo godt for arbejdsgiver
lyder godt
hun kan intet fysisk arbejde udføre og da vores arbejde faktisk er meget fysisk vil procentdelen af hendes effektive timer være ret lille
men det hun kan hjælpe os med er bare at være tilstede (at have ansvar) når enten min mand eller jeg er væk, da vi altid skal være 2 i virksomheden... hun behøver derfor slet ikke lave andet end bare at være her.

hun er "godkendt" til flexjob mellem 5-15 timer i ugen - reelt burde hun gå hjemme, men de vil ikke give hende fortidspension.... Hvis man så skulle lave et regnestykke over hendes økonomi - hvordan vil det så se ud så hun får mest ud af det?

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hun har forhåbentlig fået lavet et fleksbevis, hvor der står hvilke timer, og hvilke skånebehov der er.

Dette skal selvsagt bruges, og overholdes!

Hvis hun IKKE bliver ansat som hun kan feks lavere timer, står hun fortsat til rådighed for andet job.

VH Popiae
hun er "godkendt" til mellem 5-15 timer i ugen og hvis vi nu ansætter hende på de 5 - vil hun så være fredet?
nnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:44   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nnd Se meddelelser
hun er "godkendt" til mellem 5-15 timer i ugen og hvis vi nu ansætter hende på de 5 - vil hun så være fredet?
Hvis du sender mig en mail på: [email protected] så skal jeg guide dig igennem til lidt faktatal omkring løn m.m.

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:58   #8
nnd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
nnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Hvis du sender mig en mail på: [email protected] så skal jeg guide dig igennem til lidt faktatal omkring løn m.m.

Mvh Mikael
jeg skriver en mail til dig i aften

tak
nnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 11:20   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nnd Se meddelelser
jeg skriver en mail til dig i aften

tak
Gør du bare
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 11:56   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
efter de nye regler kan i ansætte hende 2-3 timer og hun vil også være fredet, bare hun arbejder, i skal bare ansætte hende som alle andre de timer hun arbejder skal hun have løn.
det vil sige i kan ansætte hende i 5 timer man aflønne hende i 3 fordi hendes fart er lang sommer end andre.
i hendes kontrakt skal der stå hvor mange timer han skal være der og hvor mange hun aflønnes for samt hendes arbejdes opgaver og skånebehov
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension