K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 18:54   #1
ene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
ene er ny på vejen
Tilkendt fleksjob - og hvad så nu !

Jeg er blevet tilkendt fleksjob her i starten af februar, har været til møde med virksomhedskonsulent og er begyndt at søge nogle stillinger.
Som det er idag så skal man selv forhandle sin løn, jeg kommer fra en stilling med en timeløn over 200 og god pensionsordning, men der kunne jeg desværre ikke få fleksjob. Nu er jeg så i tvivl om hvad man kan "forlange" at få i timen. Jeg søger primært kontorjob, da det er det jeg kan holde til - nogle der har erfaringer med hvad man her kan få i timen ?
Jeg er også meget i tvivl om timeantallet, jeg er visiteret til 16 timer, men er jobprøvet i mit gamle job, og et af skånehensynene hedder der skal være mulighed for hjemmearbejdsplads - konsulenten siger at det skal jeg ikke regne med jeg kan få i nyt job - hvad gør jeg så, det har jo være grunden til at jeg kunne arbejde 16 timer.
Hvis man får udbetalt tab af erhvervsevne, bliver det så modregnet i flekstilskuddet ?
ene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 18:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har altid haft job, hvor hjemme arbejde er den del af det (laver regnskaber) men finder du et job, så må du starte med en praktik for at se om du kan holde til antalet af timer. ang. løn der er mange der vil have kontor job og mange der er ledige, så lønnen er desværre ikke så god som den har været.

Du må tage den løn du får tilbudt og så håbe du er så god, de har lyst til at give dig en bedre løn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 21:13   #3
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ene Se meddelelser
Jeg er blevet tilkendt fleksjob her i starten af februar, har været til møde med virksomhedskonsulent og er begyndt at søge nogle stillinger.
Som det er idag så skal man selv forhandle sin løn, jeg kommer fra en stilling med en timeløn over 200 og god pensionsordning, men der kunne jeg desværre ikke få fleksjob. Nu er jeg så i tvivl om hvad man kan "forlange" at få i timen. Jeg søger primært kontorjob, da det er det jeg kan holde til - nogle der har erfaringer med hvad man her kan få i timen ?
Jeg er også meget i tvivl om timeantallet, jeg er visiteret til 16 timer, men er jobprøvet i mit gamle job, og et af skånehensynene hedder der skal være mulighed for hjemmearbejdsplads - konsulenten siger at det skal jeg ikke regne med jeg kan få i nyt job - hvad gør jeg så, det har jo være grunden til at jeg kunne arbejde 16 timer.
Hvis man får udbetalt tab af erhvervsevne, bliver det så modregnet i flekstilskuddet ?

Du skal her lægge mærke til hvad det f.eks er du SELV skriver:

"Der skal være MULIGHED for hjemme arbejdsplads."

Det lyder ikke som om det er et krav. Ligeledes er det ikke Jobcentrets opgave at skaffe det til dig, de må dog gerne hjælpe. De skal kun være behjælpelige med hensyn til hjælpemidler.

Hvad angår lønnen, så tjek overenskomsten for området, lidt afhængig af hvilken overenskomst en eventuel virksomhed hører ind under.

Man kan ikke blive modregnet i flekstilskuddet for udbetaling af TAE.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 21:25   #4
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Mig bekendt er man ikke længere "visiteret" til noget som helst timeantal. Jeg har fx. 10 timer pr. uge, og det var min jobkonsulent helt ok med da jeg blev tilbudt jobbet. Så jeg tror da sagtens du kan gå ned under de 16 timer, hvis det betyder du kan klare et arbejde uden hjemmearbejde.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 10:18   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man vil oftes starte i 3 uger til 6 ugers praktik uden løn,hvor i under praktiken finder ud af hvad du kan magte i det nye job,der efter ansættes man med løn.

Det er vist meget få der kan sige prasis hvad de kan i et nyt jeg,men kan man det burte der ikke være praktik først.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension