K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2013, 18:55   #1
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Tillidshverv

Hejsa venner

Er det korrekt, at kommunerne individuelt kan skønne, at man ikke så meget som må hjælpe få timer om året i en forening i ens fritid, trods det er helt ulønnet???

Mange hilsner Bo
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 09:52   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det vil vel egentlig være rimeligt nok - hvis fx en fleksjobber arbejder 10 t om ugen, men kan udføre frivilligt arbejde i x antal timer, kunne samfundet jo anføre at vedkommende burde arbejde de ekstra timer i fleksjobbet, som der åbenbart er ressourcer til.

Personligt vil jeg mene der må være en minimumgrænse - hvis fx. vedkommende hjælper på barnets skole en gang om året et par timer.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 10:50   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der ligger en fast regel om hvor meget en fleksjobber må arbejde frivilligt, mener at det er 4 timer om ugen, men kontakt evt LAFS på facebook eller tlf, de ved det helt bestemt.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 11:11   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå.....

Kære b69

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16400&page=2

Også her, som på alle andre områder, findes der retssikkerhedsbeskyttelse af borgeren.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 11:44   #5
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Dancer>>> Da jeg blev tilbudt et flexjob af min socialchef var hans argument, at så havde jeg mulighed for ikke at miste alle mine sociale relationer i fx div klubber/foreninger, som jeg ikke orkede længere og kun sov og arbejdede de første 5 dage om ugen..... Min holdning er, at er man visiteret til X antal timer af en sagsbehandler og man passer sit flexjob, må man have lov til at være sig selv i fritiden og sig egen herre over sin tid.....

Supersus>>>De regler tror jeg ikke min kommune kender

phhmw>>> Tak for link. Jeg har læst tråden - men det handler vist mest om en på ledighedsydelse, men vel samme princip


Jeg har udbedt mig et skriftligt svar og nøjagtige retningslinjer for, hvad jeg må bruge min fritid til - ud over at sidder at kigge ud af vinduet og glæde mig til at flexjobbet begynder næste morgen kl 08.00.....

Håber på et ordentligt svar, da jeg føler mig total overvåget og at min personlige frihed total styres af det offentlige...... årrrr ja, PS. glemte lige at sige, at jeg jo også, som alle I andre, er SYG - tror mange gange at de såkaldte "normale" mennesker glemmer det i deres iver for at være misundelige..... men vil de bytte ?????????????????????????????????
__________________
Du må aldrig tro, at du er fuldstændig værdiløs - du kan altid bruges som et dårligt eksempel...!
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 11:51   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg har i mange år været fleksjobber, jeg har i mange år haft 1½ time frivilligt arbejde om ugen, da jeg var ledig fik jeg fri i 1½ time fra aktivering til mit frivillige arbejde, så nogle er da noge der ikke har noget i mod det.

Men jeg har selv sagt fra fordi mit helbred er blevet være og mit arbejde skal jo passes
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:46   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af b69 Se meddelelser
[B]
Min holdning er, at er man visiteret til X antal timer af en sagsbehandler og man passer sit flexjob, må man have lov til at være sig selv i fritiden og sig egen herre over sin tid.....
Det kan du til dels have ret i.

Men på samme måde som en fleksjobber kan få det værre, og skal sættes ned i tid, så kan en fleksjobber jo også få det bedre, og dermed sættes op i tid.

Men om man bruger sin fritid på, at gå lange ture med sin hund eller på, at hjælpe lidt til i en forening, det burde kunne gå ud på et.
Egentlig handler det vel om livskvalitet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:58   #8
b69
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 14
Styrke: 16
b69 er ny på vejen
Hej Vovse

Jeg ved ikke om jeg kun til dels kan have ret..... Det er kommunen der visiterer og fastsætter ens arbejdsevne - hvis de er i tvivl, om det stadig er skønnet korrekt, kunne de jo lave en ny visitation. Jeg har i alle de år(ca. 8)jeg har siddet i flexjob aldrig snakket med en sagsbehandler..... kun da jeg modtog flexjobbet....

Ja, du har fuldstændig ret - det handler om bløde værdier og om at være et tilfreds menneske, på trods...... Men denne behandling har jo stik modsatte virkning........ hvis jeg får "nej" til at være et menneske i min fritid, så er det slut med at være fleksibel på mit arbejde - så bliver det striks efter reglerne.....
__________________
Du må aldrig tro, at du er fuldstændig værdiløs - du kan altid bruges som et dårligt eksempel...!
b69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 13:03   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af b69 Se meddelelser
Hej Vovse

Jeg ved ikke om jeg kun til dels kan have ret..... Det er kommunen der visiterer og fastsætter ens arbejdsevne - hvis de er i tvivl, om det stadig er skønnet korrekt, kunne de jo lave en ny visitation. Jeg har i alle de år(ca. 8)jeg har siddet i flexjob aldrig snakket med en sagsbehandler..... kun da jeg modtog flexjobbet....

Sådan er det vist ofte når først en flekser er kommet i job.

Men er man ledig, så skal man jo revurderes med ca. 1 års mellemrum, netop for ar vurderer, om der er sket ændringer i arb.evnen.

Sådan var det på de gamle regler, jeg er ikke helt up to date med de nye.


Ja, du har fuldstændig ret - det handler om bløde værdier og om at være et tilfreds menneske, på trods...... Men denne behandling har jo stik modsatte virkning........ hvis jeg får "nej" til at være et menneske i min fritid, så er det slut med at være fleksibel på mit arbejde - så bliver det striks efter reglerne.....
Det kan jeg dælme godt forstå.


I fleksjobpjecen står følgende:

"Opfølgning

Kommunen skal løbende sikre sig, at betingelserne for at give støtte til et fleksjob er opfyldt, herunder at størrelsen af løntilskuddet svarer til den ansattes arbejdsevne. Kommunen skal ligeledes løbende sikre sig, at betingelserne for udbetaling af ledighedsydelse er opfyldt.

Kommunen skal senest et år efter, at sagen sidst har været vurderet, følge op på sagen. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at støtten er udbetalt første gang. I sager om ledighedsydelse skal kommunen revurdere sagen, når personen har modtaget ledighedsydelse i sammenlagt 12 måneder inden for 18 måneder. Den første opfølgning skal dog ske senest seks måneder efter, at ydelsen er udbetalt første gang.

I forbindelse med opfølgning i forhold til udbetaling af tilskud til selvstændige erhvervsdrivende skal denne afgive en tro og love-erklæring. Kommunen skal også sikre, at overskud/underskud oplysestil skattevæsnet, og at virksomheden leverer varen/ydelsen mod vederlag.
"

http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 09-02-2013 kl. 13:08.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension