K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2008, 17:29   #21
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Ja det kan jeg kun give dig ret i. der er ikke nok oplysning på området fra kommunernes side af. Arbejdsgiverne synes sikkert også det er nemmere bare og ansætte en normalt fungere. men det er jo klart de tænker sådan, når de ikke er klar over at ansættelse af en handicappet eller på anden måde besværet, kan medføre en økonomisk gulerod.

hvilket arbejde har du så fundet. noget der passede til din udd. eller måtte du revalideres til noget andet.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 21:47   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skovgård Se meddelelser
hvilket arbejde har du så fundet. noget der passede til din udd. eller måtte du revalideres til noget andet.

Jeg arbejder på kommunen indenfor hjælpemidler (på kontor/administrativ område - er ikke sagsbehandler). Min udd. som egentlig var indenfor edb-området blev desværre nedlagt kort tid efter. I flere år var jeg arbejdsløs, kom i jobtræning et par gange og gik på flere kurser. Så da jeg røg ud af dagpengesystemet og røg på kontanthjælp, kom jeg så på revacenter. Jeg ønskede at arbejde indenfor mit fag og manglede kun praktisk erfaring. De sagde, jeg kunne meget, så derfor slap jeg for at gå på kurser eller andet. Jeg var på revacenter i nogen mdr.. Det var her, man fandt ud af, hvor mange timer, jeg nogenlunde kunne klare. Derefter var jeg på et hold, hvor vi skulle søge ulønnet praktikplads. Jeg fandt selv et sted, var der vist nok i 9 mdr.(arbejdsprøvning). Fleksjob blev bevilget, og jeg fik lov at blive ved med at arbejde der som fastansat.
I dag har jeg fundet et andet sted, da jeg ikke længere kunne lide at være det 1. sted. Jeg er rigtig glad for mit nuværende arbejde.

Nu ved jeg ikke, hvor meget, du kender til fleksjob, revalidering osv... Jeg sad lige og kiggede i HK´s fleksjob pjece igennem, synes næsten, at du skulle prøve at kigge i den, især fra side 4-9. Der nævnes noget om revalidering inden fleksjob samt arbejdsevnevurdering. Synes den forklarer rigtig godt (man kan downloade pjecen og læse den):
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 09:35   #23
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Jeg kender en del til flexjob, men ikke så meget til revalidering hvordan det foregår og hvordan de vurdere, hvor meget kan holde til.
hvor lang tid kan man gå inde man kommer på kontant hjælp, for det er jeg ikke særligt imponeret af.
Det var dejligt at du har fundet et sted du er glad for og være. gid det var mig der var nået så langt.

Jeg vil lige kigge lidt i den HK pjece, det er vel de samme regler selvom man ikke er HKér.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 10:39   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skovgård hvad med de uddannelser du har ? er de ikke på revalidering en af dem ?
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 11:25   #25
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
Nej det er de ikke, for jeg har ikke været i kontakt med kommunen, før for ½ år siden. jeg har det bedst med at klare mig selv, men blev desværre nød til at indse at jeg har begrænsninger i min hverdag, der så gør at jeg ikke kan holde til det mere.. desværre

Det er bla. også derfor jeg bliver lettere oprevet over at de så ikke vil gå ind og støtte og hjælpe mig. jeg har aldrig bedt, dem om noget som helst.

Men det kunne godt være at jeg skulle have sat mig ned som 16-17 årig og sagt at jeg ikke kunne mere. men jeg ville jo gerne, jeg kan godt lide at arbejde og have et tilhørsforhold.

de sige bla. i min sag at mit valg af erhverv ikke er foreneligt med mit handicap. nej dette er meget muligt, men der er jo også lige noget der hedder viljestyrke. men den har de taget fra mig, når jeg nu ikke længere kan fungere i det pågældende erhverv, jeg er så glad for.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 11:52   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skovgård jeg har lige sat dine indlæg sammen, du kan bruge rediger knappen og sætte det du evt har glemt ind i det første indlæg, det kan du gøre hvis du har mere at tilføje inden for en halv time

Det er lidt stupidt at sige at dine uddannelser ikke er forenlige med dine handicap det kræver jo trods alt lidt vejledning at finde ud af hvad man skal og har man drømmen om en bestemt uddannelse, så vil de fleste unge mennesker jo gå efter den og ikke sidde og tænke forenlig eller ej...

Har selv en søn der fik konstarteret handicap som 15 årig og beskeden fra hospitalet var at hans drømme uddanelse var utopi, han skulle finde ud af noget andet (beskeden kom ½ år før han skulle starte uddanelse) og vi kunne sq ikke finde nogen der kunne hjælpe med at vejlede ham eller kunne fortælle efter hvilke regler han evt kunne få hjælp....

Da vi snakkede med kommunen var svaret at han kunne bare tage sin drømmeuddanelse og når han så var invalideret af sin sygdom så kunne han komme igen og søge revalidering .....

Så kommunerne er heller ikke meget bevendt på det område ...

Man må undre sig over hvorfor det er så vigtigt at spare nogle penge nu og her i stedet for at man sætter ind med det samme og spare penge i det lange løb....

Det er lidt af det samme der sker i din sag , jeg kan forestille mig at din kommune vil foreslå noget revalidering til et lettere og mindre fysisk job end det du er uddannet til ....

Og måske af åre du så heller ikke kan klare det mere pga dit handicap, og så vil du få fleksjob , man kan have svært ved at se logikken i det, når du allerede har din ønske uddannelse og mulighed for et fleksjob inden for det område, men sådan er systemet skruet sammen....

Man siger at de unge skal vælge deres drømme uddannelse , men af en eller anden grund gælder det åbenbart ikke hvis og så frem de har et handicap så skal de bare tage hvad der er .....


Men desværre kan vi ikke gøre andet end at spille med på samfundets noder, og jeg vil da foreslå dig at få lavet dine opfølgningssamtaler som du har krav på nu du er sygemeldt, og sammen med din sagsbehandler få lavet en handleplan for hvad der skal ske ....

Og så ellers få dem sparket i gang, og gerne hurtigt , lige pludselig falder du for dagpenge grænsen og det ville være noget møj ....
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 12:10   #27
Skovgård
Elsker at være her på K10
 
Skovgårds avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Fyn
Indlæg: 72
Styrke: 17
Skovgård er ny på vejen
"Man må undre sig over hvorfor det er så vigtigt at spare nogle penge nu og her i stedet for at man sætter ind med det samme og spare penge i det lange løb...."

Ja jeg er enig, har flere gange spurgt hva meningen med dette var.
De vil hellere revalidere mig til noget andet, ja til noget lettere som jeg måske heller ikke kan holde til, men så må jeg jo bare slås med dem om 5-10 år igen. dertil skal der lige siges at jeg ikke er meget for at sætte på kontor, det er jo derfor jeg har taget 2 andre udd.
jeg er heller ikke så god til at sidde stille der skal helst ske noget.

jeg gider simpelthen ikke bruge mit liv på dem, jeg har bedre ting og lave.

Håber din søn har fået noget ordentlig vejledning. og har fundet en vej i livet.
Skovgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension