K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 10:27   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Fik forkert medicin!

Jeg er simpelthen rystet!

Jeg var i forgårs nede for og hente min medicin.
Jeg får den betalt og kommer hjem.
Stiller den på plads.

Næste morgen tager jeg så min medicin. Synes godt nok ikke den virker, men tænker det er mig der er fjollet, eller at min krop er lidt på tværs...

Så kommer jeg til og se på min bon. Det er ikke skrevet til CTR. Så jeg ringer derned. Det kunne de godt se, men de synes jeg skulle ringe mandag, der er hende der har udleveret dem.

Senere på aftenen, ser jeg pludselig at pillerne er mindre end dem jeg plejer og få, men er ikke sikker ( stadig runde og hvide, men mindre) jeg ser på glasset. Jo det er 5 mg som de plejer...

Så kommer jeg til og se på navnet. De har givet mig forkerte piller!!!! Ampetamin !

Og dem har jeg spist i to dage!

Selve glasset og farver og logoer er det samme ( det er samme firma der laver det) Så det eneste er Navnet på pillerne.

Og de opdagede det ikke engang da jeg ringede første gang, da jeg undrede mig over den manglende CTR?!

Godt det ikke er livsvigtig medicin!

Da jeg så ringer og fortæller det, bliver hun helt febrilsk og siger at jeg endelig ikke på spise nogen!

Så bliver jeg halvnærvøs, da jeg har spist dem i to dage, og jeg spiser 8 om dagen!- men det gik heldigvis, det var ikke så farligt.

Men tænk hvis jeg havde været uheldig og fået noget der kunne have slået mig i hjel med de doser, eller at det var livsvigtig medicin jeg skulle have, som jeg jo så ikke havde fået i 2 dage.

Så husk og se, at den medicin i får er den rigtige! det har jeg i hvert fald lært!

ved ikke lige hvorfor jeg skulle skrive det, men blev lige nødt til og have det ud- og advare andre, så de husker og se de får den rigtige medicin udleveret!
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 10:37   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Supercarla,

Godt at du opdagede det i tide, og super at du gør os andre opmærksom på noget, man egentlig ikke tænker over. Der er jo så mange kopi mærker af vores medicin idag også. Vi må være vågne i dette henseende også.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 10:56   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Hej Supercarla

Jeg synes det er rigtig godt du skriver det, jeg selv ville ikke tænke over det når jeg henter min medicin, det vil jeg gøre fremover

Og godt der ikke skete noget med dig.

du får lige et
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 11:17   #4
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Amfetamin er det samme som "speed", og det er meget populært blandt de unge i techno miljøet, hvor man gerne vil være i stand til at danse hele natten. Det øger stofskiftet og hjerterytmen og nedsætter apettiten. I gamle dage kaldte man det "feriepiller", og havde du været narkopusher, så havde du nok været glad

Du får nok problemer med at falde i søvn, hvis du har taget for mange?

Men det er godtnok underligt at de kan tage sådan fejl på apoteket. Det kunne være fyringsgrund?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 15:00   #5
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja har heller aldrig tjekket dem før- man får vel det udleveret, man skal....eller..

Ja ved godt hvad amphetamin er, men troede da ikke det var det.... Utroligt man kan få det legalt- hmm gad vide hvad de bruger det mod?
Mærkede intet... Men fik jo også kun 5mg x 8 på dagen- man skal vel have noget mere for at blive påvirket...?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 15:11   #6
Pozac
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pozac er ny på vejen
Meget mærkeligt! Man bruger ikke det ikke længere, og det kan ikke fås på recept!

Har også lært man altid skal huske at tjekke medicinen er korrekt uanset hvilken form man får den på - man køber/får dem af mennesker og sådan nogle laver jo altid fejl
F.eks. en dame da jeg indlagt kiggede i sit pilleglas og spurgte "hvad er det for en?"... svar: "ups, det var godt du ikke fik den!"
Pozac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 16:11   #7
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Supercarla Se meddelelser
Ja har heller aldrig tjekket dem før- man får vel det udleveret, man skal....eller..

Ja ved godt hvad amphetamin er, men troede da ikke det var det.... Utroligt man kan få det legalt- hmm gad vide hvad de bruger det mod?
Mærkede intet... Men fik jo også kun 5mg x 8 på dagen- man skal vel have noget mere for at blive påvirket...?
Har du DAMP.. Amf er jo netop det der bruges til diagnose ADHD, men kan se du "kun" har fået 40 mg. Normalt skal man helt op på den dosis der siger 1 mg pr kg vægt man har.. uha sikke mange mg jeg skal op på så
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 16:17   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tjekker også min medicin grundigt inden jeg forlader apoteket, dette fordi jeg også har fået forkert medicin - dog var det kun forkerte p-piller, men det var nok til at jeg efterfølgende bliv meget mere obs.

De undkyldte og på apoteket og sagde at sådan noget ALDRIG må ske, uanset hvad det er for medicin. Og heldigvis hører det til sjældenhederne.

Du kan jo spørge på apoteket hvad de piller brugs mod.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 16:26   #9
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det kan ALDRIG undgåes at der ved en fejl udleveres den forkerte medicin - det er jo trods alt mennesker der står på den anden side af skranken. De kan jo så gøre deres aller bedste for at undgå at det sker, men selvfølgelig glipper det en gang imellem.

Godt at du opdagede det og at det ikke var nogen livsfarlige piller du fik i stedet.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 18:45   #10
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Det er korrekt at amfetamin gives til folk med DAMP/ADHD, det burde jeg jo vide fordi de jeg selv lider af det, men jeg får methylpenidat solgt som motiron/ritalin. Det virker også lidt "speedet"men mindre end amf. Faktisk producerer kroppen selv amfetamin, når man f.eks er i en flugt situation eller bliver stresset.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forkert beregning af FTP Trine Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 01-04-2013 20:21
Hvorfor er det forkert... Abraxus Politik og Samfund 23 28-01-2013 14:31
Forkert diagnose Risa Alt det andet 9 16-05-2012 23:42
forkert information ann Spørgsmål ang fleksjob 2 22-03-2006 09:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension