K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 09:51   #131
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Måske kan du låne det hos fys'en. Da jeg for mange år siden havde bækkenløsning, fik jeg lov til at låne et hos den fys, jeg gik hos.

Du skal regne med at bæltet koster 1000-2000 kr. Måske kan du få tiden hos ortopæden rykket frem.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 16:37   #132
AnneBO
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
AnneBO er ny på vejen
Migræne og hypermobilitet

Hej!

Der er lige kommet en videnskabelig undersøgelse om sammenhængen mellem hypermobilitet og migræne hos kvinder. Se http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21278238

Det viser sig, at de der har hypermobilitet har 3-doblet risiko for at have migræne, end andre (3 ud af 4 hypermobile lider også af migræne), og at deres migræne er værre og hyppigere (dobbelt så mange anfald) end hos ikke-hypermobile.

Desværre er der endnu ingen forklaringer på hvorfor det lige netop er sådan, men der er mistanke om at de to sygdomme har et eller andet tilfælles.

Masser af hilsner

Anne
AnneBO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:03   #133
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
trisser nu rundt i min stue med nye støvler og med de såler i......

er det meningen det skal gøre ondt?? he he

ej det er lidt noget sjovt noget at gå med det svangløft. pelotten mærker jeg ikke, men svangen!! manner, det skal jeg vænne mig til! det føles jo som om der ligger et par foldede tennissokker under min fod :P
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:16   #134
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
trisser nu rundt i min stue med nye støvler og med de såler i......

er det meningen det skal gøre ondt?? he he

ej det er lidt noget sjovt noget at gå med det svangløft. pelotten mærker jeg ikke, men svangen!! manner, det skal jeg vænne mig til! det føles jo som om der ligger et par foldede tennissokker under min fod :P
Tillykke med nyerhvervelserne!!! Og ja :-D det gør pokkers ondt! Så tag den lidt med ro det første stykke tid - brug dem lidt ad gangen, så du vænner dig til dem langsomt! Din muskler skal have tid til at indrette og falde på plads.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:18   #135
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak for tippet

Jeg har også købt et bækkenbælte og det er da godt nok lige blevet min nye bedste ven
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 16:11   #136
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
- er faktisk en ret fantastisk ting! Men forvent en reaktion... det hele er nyt og din krop har ikke mange ressourcer, fordi du altid har så ondt. Så vær sød og kærlig ved dig selv, hvis du pludselig klapper lidt sammen.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 16:44   #137
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
- er faktisk en ret fantastisk ting! Men forvent en reaktion... det hele er nyt og din krop har ikke mange ressourcer, fordi du altid har så ondt. Så vær sød og kærlig ved dig selv, hvis du pludselig klapper lidt sammen.
ja, det skal jeg nok

Jeg kan godt mærke det, for oveni har min fys fundet ud af at min holdning skal ændres! foroven er min holdning rigtig flot, men min lænd svager ALT for meget! Så jeg skal kippe mit bækken for at fjerne den massive belastning på min rygsøjle. Det er bare SUPER svært og det dræner mig også ret meget for energi.

Han mener også at jeg spænder for meget op i muskelkorsettet samt hele kroppen og bruger for megen energi på dette og det belaster og giver flere smerter. Jeg skal lære at slappe mere af i min krop og lære at krumme ryg. (modsatte af hvad jeg hele min barndom har lært)

alt sammen meget svært!!

så afspænding afspænding afspænding! Hvilket jeg har svært ved. Jeg synes ikke jeg har TID til det altså!! det er meget frustrerende

Er tilbage på arbejde, der er børnene med hvad dertil hører af lægebesøg, tandlæge og lektier! Skal træne en gang om dagen med elastik (som går rigtig godt nu) og så lige 3 gange 3 øvelser med 2 x 15 gentagelser per gang oveni med kippen i bækken så jeg kan lære at "krumme" min ryg

når man så også skal handle lave mad og vaske tøj mv, og sove til middag så ved jeg simpelthen ikke hvor tiden skulle komme fra!

Kender i det????
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 18:00   #138
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det kan jeg sagtens sætte mig ind i!!! Du kan lave afspænding inden du falder i søvn - man sover så dejligt på det . Du kan ikke afspænde om eftermiddagen, hvis du har 1000 ting, som du skal lave - så er det måske bedre bare at lægge dig ned, mens du hygger med børnene, så du får en lille pause på den måde.

Når man er så hypermobil, spænder hele kroppen i et forsøg på at holde skroget sammen... Det er på en eller anden måde et vilkår, man skal lære at leve med, for det dur ikke at blive alt for grundigt afspændt. For SÅ rokker det først i alting. Det er en individuel balance og det er faktisk også der massagen kommer ind. En god fysioterapeut, der masserer der, hvor man er mest spændt (og det kan godt være lidt forskelligt fra gang til gang) er noget, der hjælper kroppen til at slappe lidt mere af - nok til at det letter lidt smertemæssigt. Varme bade et par gange om ugen hjælper også synes jeg.

Pas nu virkeligt godt på dig selv - det er ikke nu, du skal lege SuperKarla (min barndoms heltinde ), det er nu du skal prøve at balancere. Husk at mærke godt efter, hvordan du har det med alle de (meget fornuftige) tiltag, der er igang lige nu - og hvis du mærker at din krop bare bliver mere og mere træt, så sænk tempoet. Du skal nok lære at afspænde, holdningskorrigere og vænne din krop til indlæg - om det bliver i morgen eller om 14 dage er ikke så afgørende. Det afgørende er, at det bliver en succes

Stort kram herfra
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 18:06   #139
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
taak hvor er du sød Pia

Det er så fedt at have nogen at spare med om alt det her der fylder så meget i ens liv!!

TUSIND tak Jeg skal nok prøve at lade være med at lege super karla (det er bare mit nye udtryk fra nu af) og tage den med ro og bare lade livet komme stille og roligt.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 22:01   #140
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hey må lige blande mig uden dog at have læst hele tråden
Hvis du er meget svajrygget kan det være dine hoftebøjere der er for korte ! prøv at snakke med din fys om han evt kan strække dem eller hjælpe dig med nogle øvelser der kan strække dem.
en af øvelserne er at sidde på det ene knæ med det andet ben strakt så langt bagud som muligt, det giver et stræk i hoften på forsiden, hvis du prøver kan du måske selv fornemme om det er meget stramt. ????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog til hypermobilitet Tudozani Alt det andet 2 25-05-2012 19:23
hypermobilitet tulipana Alt det andet 6 11-06-2010 12:41
Hypermobilitet børn Supercarla Dit og Dat 9 06-03-2010 10:13
Fra det virkelige liv. rose Dit og Dat 15 18-07-2009 23:31
en historie fra det virkelige liv. annette Dit og Dat 4 13-01-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension