K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2012, 20:02   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
afbrudt revalidering, hvad nu-sygedagpenge ???

Hej håber at I søde mennesker kan hjælpe mig med nogle spærgsmål. Jeg har været i et revalideringsforløb, som lige er blevet stoppet pga. at jeg ikke kunne overholde planen med at øge i tid. Jeg har tidligere været på sygedagpenge i næsten 9-10 mdr. så overgik jeg til revalidering og har været det i ca. 5 mdr. ialt inden den for nyligt blev afbrudt. Det jeg efterspørger er om jeg fkan å sygedagpenge igen og på samme lidelse. Min situation ikke er helt afklaret i forhold til erhvervsevne.
Det andet spørgsmål er har jeg mon sparret op til sygedagpenge i revalideringsperioden ????. Da jeg er så nervøs for at ende på kth, hvilket jeg ikke vil kunne modtage, da jeg sidder i eget hus. En katastrofe.

Please nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 21:06   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
desværre ikke og du er ikke den første
da du ikke har oparbejdet nok timer til sygedagpenge
man optjener ikke til sygedagpenge på revalidering
kun ved et ordinær arbejde

nok ikke den besked du vil hører
dog hvis den nye reform kommer hurtig kommer på plads og du skal ud i et forløb
så kan du modtage kontanthjælp i perioden, selvom du har formue

men har du modtaget et sygedagpenge stop på skrift
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 21:49   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg kender ikke reglerne, så skal ikke kloge i det, men jeg har taget turen med sygedagpenge, revalidering, sygedagpenge igen direkte efter hinanden

Kan ikke lige huske, men gætter på jeg var på sygedagpenge næsten 1 år, og revalidering vist nok 2 1/2 år. Derefter sygedagpenge 52+26 uger
Ved ikke om længden på revalideringen har været afgørende
Ved heller ikke om det har betydning af jeg i det meste af første sygedagpengeperiode stadig var ansat
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 10:48   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som MTVRV1 siger så kan du IKKE få sygedagpenge efter endt revalidering, hvis du var blevet langtidssyg med ny sygdom og stadig havde retten til dagpenge (det giver ret til sygedagpenge) ville du kunne få sygedagpenge på ny.

Problemet er at du via reva skriver under på at du er rask nok til et alm fuldtidsjob, med mindre der står andet i kontrakten eller jobplanen, så reva bør man takke nej til hvis det ikke er realistisk, man skal da slet ikke vælge reva for at sikre økonomien, hvilket mange desværre vælger fordi de er bange for KHJ´en (en frygt jeg fint forstår)

Og du er sten sikkert ikke blevet vejledt om det heller ikke selv om at du har spurt din SB´er.

Der er dog en mulighed for at ligge din plan om, men det vil være urealistisk for du kan jo ikke komme op og klare et alm fuldtidsjob.

At du sider i eget hus udelukker IKKE muligheden for at modtage KHJ, det kan man faktisk tit godt få, især hvis der ikke er nogen friværdi, er der friværdi får du besked på at leve af den, før du kan få KHJ, så har du friværdi gør du klogt i, i en fart at omlægge dine lån og få fjernet den friværdi mens bankerne stadig vil låne dig penge.

Ja det er mås trals at skulle ødelægge sin opsparing på den måde, men sådan er systemet altså nu en gang, man må ikke eje 10000 eller der over i nogen form for formue, dvs det gæler også hvis du har en pensionsopsparing, den skal du også leve af, men i sig selv udelukker hus ikke kHJ ydelse, det er friværdien der udelukker ydelsen og den kan man heldigvis gøre noget ved, hvis man gør det i tide.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 16:20   #5
Bono
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Lokation: Sjælland
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bono er ny på vejen
Hvis du er dagpengeberettiget medlem af en A-kasse, kan du godt modtage sygedagpenge igen, også selvom det er samme sygdom - du skal blot sygemelde dig til din A-kasse.
Bono er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ang. sygedagpenge, ophør, revalidering mv. ALJ Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-03-2013 03:52
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
Folketingsdebat afbrudt af syngende pensionister buster Politik og Samfund 5 20-04-2010 18:30
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
hvad betyder det når revalidering stoppes pr... Blue Alt det andet 11 13-11-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension