K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2010, 16:27   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Question søger førtidspension

er ny her inden og har lige skimmet et par debat oplæg. men syntes de er af ældre dato. så vil lige komme med et indlæg som jeg håber at kan få lidt respongs på.

da min situasion for tilbagevendene stress/depresion og angst gør at jeg er meget isoleret. så af den årsag søger jeg pension nu.

har så været sygemeldt i lidt over et år nu. og haft et hav at sagsbehandler. og været på et kursus for sygemeldte, som ikke gik særlig godt.

nu har jeg så haft kontakt til den sidste ved de sidste 5 møder. og jeg er ved at være lidt tryg ved hende.

her har jeg så søgt om FP. som hun også var enig i. men for at fremme en afgørelse ville hun lige have en psykologs vurdering. det var jeg også enig i.

så kommer spørgsmålet: er der nogen som har oplevet ikke at blive oplyst ved mødet, men plusselig få brev to dage efter mødet fra sagsbehandleren om at denne psykolo ville møde op i ens eget hjem. så jeg skulle værer at træffe ved det tidspunkt.

for mit vedkommende var det yderst grænse overskridende og meget stressende at få sådan en overraskelse da personen nu kom så tæt på. og må nok sige at jeg følte mig yderst mistænklig gjort og ydmyget.

og ærligt jeg husker ikke meget af de to timer samtalen tog.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 16:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også haft en psykolog (og en sagsbehandler) her i mit hjem i forbindelse med ansøgningen om førtidspension.
De gjorde det på den måde for at skåne mig mest muligt - jeg havde nemlig svært ved at møde op på kommunen, og man står generelt bedre i sin sag med hjemmebesøg, da de så kan ''fylde lidt mere på''...

Men jo det ér grænseoverskridene!
Men jeg var nu alligevel 'glad' for det, fordi alternativet med at skulle møde op på kommunen osv, lå mig endnu fjernere pga min angst mm.

OG der kom en knald god rapport ud af hjemmebesøgene, som også var bidragende til at jeg senere fik tilkendt førtidspensionen.

Velkommen til iøvrigt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 19:04   #3
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Jeg har ikke prøvet at ha psykolog på besøg. Men min sagsbehandler kom på besøg flere gange for at få styr på min fp sag. Idag har jeg en pykiatri sygeplejeske og en bostøtte der kommer i huset og jeg syntes det er meget mere rart end når jeg skal til Helsingør (med det offentlige) til møde med min psykiatriker. Jeg syntes man slapper mere af (så meget man nu kan når man skal møde et mennske for første gang). Og jeg syntes det er rart at man kan ligge sig på sofaen lige så snart personen er gået end at man først skal med bus/tog eller afsted i bilen før man er hjemme og kan slappe af igen. Jeg lider selv af flere forskellige slags angst og depresion.

Men jeg syntes da godt nok de lige kunne ha fortalt dig at personen ville komme hjem til dig og jeg syntes også det er rent høflighed lige at spørge dig om du har tid den pågælende dato.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 23:48   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ok .. ja det er også et marridt for mig at møde op. og hun ved det kan jeg se.
men det kunne måske være at jeg skulle hører om jeg kunne få hjemme besøg af hende også.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 23:55   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg nåede at komme til et møde efter brevet. hvor jeg fortalte om min reaktion. og hun blev lidt ked af situationen. for hun havde gjort det for at hjælpe.

men den største støtte ville have værret at hun havde snakket med mig om det. istedet for at sende det på brev.

og jo du har helt ret det er rat at kunne lægge sig bag efter. jeg sad så bare i sofaen i en time og bare stirrede ud i luften til en af sønnerne kom hjem.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 23:56   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det var da en god ide!!

Jeg synes i hvertfald det var langt bedre - når man altså liiige havde sundet sig lidt oven på chokket
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:02   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jo og kan rigtig godt følge hvad du siger for jeg skal have mange gentagelser inden jeg finder ro og nok noget lignende for dig.

så tak for at du forslog det. og hvis de har midler for at hun kommer så tror jeg godt hun ville. for har fortalt flere ting om min værdag og der ville hun bare kunne smide alt for at hjælpe :-)
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 01:19   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer også fordi man selv er så mistroisk og mange gange får pisket en stemning op!

Jeg har selv 4 børn og har altid haft en vis overfølsomhed overfor kommuner og sagsbehandlere. Men det var faktisk meget rart da de kom og kunne se, at jeg altså boede pænt og at børnene havde gode rammer og vi ikke sad på ølkasser osv.

Mit hjem er jo min base og der hvor jeg føler mig allermest tryg, så det var naturligvis lidt svært at inviterer min værste frygt indendørs, men jeg synes det gik godt, selvom det var en lidt svær situation, og jeg følte mig lidt fremmed i mit eget hjem. Men anden gang gik det meget bedre, jeg fik også budt på kaffe/eller vand, og kunne meget bedre slappe af.
Så du har ret, jeg har det også bedst med gentagelser!

Og de var jo simpelthen så skide søde og forstående, og virkede faktisk meget mere menneskelige end når man møder dem siddende bag et stort trist skrivebord.
Så jeg synes det var en rigtig god oplevelse. De synes jo også selv at det var lidt grænseoverskridene at komme hjem til en klient, det fortalte de i hvertfald.

Så det er bestemt KUN noget jeg kan anbefale!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension SØGER en socialrådgiver og råd fra Jer ret Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 10-09-2012 12:15
Søger førtidspension. Snøffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-08-2012 19:25
Hjælp ny herinde søger førtidspension ema At søge førtidspension 26 11-04-2010 23:33
Søger selv førtidspension Bibbi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-07-2009 01:16
Søger førtidspension men hjælp mig adalena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-11-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension