K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2012, 16:49   #21
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Pension

Jeg tror ikke helt jeg forstår det du skriver

Jeg er ikke intr i pension, føler mig absolut ikke som en...

Jeg har "bare" nogen skavanker som jeg skal lære at leve med, og er overbevist om jeg stadig har noget at tilbyde på arb.markedet.


Fleks ville være oplagt i min sag, men det lader til min sb ikke er enig..

Nå står jeg samtidigt med for mig, måske et rimeligt stort erstatnings beløb som der er hårdt brug for.

Har jo efterhånden levet på nas i 2 år, siden jeg blev skadet. Mistet kæresten som jeg var sammen med i 26 år... hun fik alt da hun er pensionist, og jeg flyttede uden en krone eller andet i lommen.

Så jeg skylder en del rundt omkring!.

ask har vedkendt jeg skal have 3028 hver md, da erstatningen ikke kan udbetales før jeg er blevet afklaret..

Nu skriver min sb jo at der ikke er brug for en afklaring.

Hvor står jeg så i forhold til udbetaling af dette ??

Mvh Morten
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 17:14   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja ja det vil være det bedste for dig, du kan bare ikke søge et fleksjob men du kan søge førtidspension.
grunden til at jeg foreslog det, er fordi du derved får helt andre sb til at gennemgå din sag og måske ser de på den med andre øje. din nuværende sb kører i samme rille.

du får under alle omstændigheder et bud på hvad der skal undersøges og hvordan du kommer nærmere et job med de skavanker og skånehensyn du har.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 17:33   #23
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Ok så forstår jeg bedre hvad du mente, men istedet for at søge fp som jo kan tage evigheder (så vidt jeg har forstået)

Så ville det måske være nemmere at bede om en ny sb ?

Hmm lige et ? mere - får man ikke automatisk en ny sb når man overgår til kontanthjælp ?

Må indrømme jeg slet ikke forstår sb tankegang, iflg ask kan jeg ikke fortsætte med mit fag, og skal afklares med henblik på andre muligheder med skånehensyn.

Udtalelse fra ask:

Du blev opsagt fra dit arbejde i december 2010 grundet for meget
sygdom. Du forsøgte siden at arbejde i en andet job, men blev
ligeledes opsagt grundet sygdom.
Du er nu på sygedagpenge.
Det fremgår af de kommunale akter, at du er blevet sygemeldt
grundet dine skuldergener.
Du har også lændegener, som har en hvis indflydelse på din
funktionsevne, da du ikke bør have tungt arbejde i foroverbøjet
stilling. Du har i 10 år haft lændegener. I januar 2010 fik du
påvist slidgigt i lænden.
Du har et ønske om at arbejde som pædagog, eventuelt med større
børn, da det ikke ville være belastende for dig.
Det fremgår, at du ikke kan vende tilbage til dit tidligere erhverv
grundet dine helbredsgener.
Det fremgår, at du ikke har så gode boglige kompetencer. Du er
uddannet smed og har i mange år arbejdet i entreprenørerhvervet.
Du er i dag 41 år.

Vi ser på Erhvervsevnetab igen den 1. september 2012. Årsagen er,
at din situation på det tidspunkt forhåbentlig er afklaret.

Kan så ikke forstå at sb modarbejder mig/ask/tryg ved at sige jeg ikke skal afklares.

Er efterhånden blevet lidt forvirret over det hele, så beklager hvis jeg roder rundt i samme gryde.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 17:52   #24
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
§17 på det foreliggende tar 3-6 måneder
§18 kan tage alt fra 0,0 til 10-15 år
kontanthjælp er der hvor kommunen helst vil have dig hen- for enten finder du selv et arbejde eller de aktiverer dig, afprøver dig i en uendelighed, her kommer det an på din kommune og sb'er.

du er simpel hen billigst at forsørge på kontanthjælp og kan ende her i mange år.(refusions regler) og alle jobcentre træder vande lige nu, indtil reform er vedtaget og træder i kraft ca 2013.

hvis du søger ftp. på det foreliggende vil du nok få tilbud om en afklaring i stedet for eller en virksomhedspraktik måske en revalidering
( her skal du lige spørge herinde inden du underskriver en jobplan for den skal være realistisk)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 18:40   #25
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Tak for hjælpen østerbro, men hvor er det dog langt ude og spild af tid, man skal søge ftp før man får den hjælp der skal bruges.!

Det må da koste en formue i løn osv.. i stedet for bare at komme i omdrejninger fra starten af.

Kan se jeg bliver nød til at søge pension så, hvis jeg søger inden den 1. beholder jeg så mine sygedagpenge, ell er det for sent nu.. Tænker på om jeg så skal gå på kontant hjælp indtil de træffer en afgørelse... Vil jo helst beholde mine sdp.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 19:13   #26
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
søg nu- du behøver ikke skulle forklare eller begrunde noget.
man kan gøre det på skrift- eller direkte til sb,
men vær tydelig at det er ftp på det foreliggende, så samler sb alt hvad der ligger i sagen og skriver din ressourceprofil.
og du beder om aktindsigt.
du får ressourceprofilen til gennemsyn- forkerte ting skriver du en rettelse til og mangler der papirer gør du opmærksom på disse. hvis du er uenig i sb beskrivelse/begrundelser kan du kommenterer det-PÅ SKRIFT. bla andet henvisninger til speciallægeerklæringer mm.som bekræfter dine udsagn og modsiger sb.

sb vil nok skrive at du ikke får ftp. men tag det roligt-det betyder blot at I får en dialog om din fremtid.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 08:50   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få fat i din fagforening.

Du mister retten til sygedagpengene, idet du ansøger førtidspension.

Du burde istedet klage over fratagelse af sygedagpenge, og be om forlængelse efter stk 4; Afklaring til fleks eller pension(dette kræver varig nedsættelse af din funktionsevne, og at denne påvirker din arbejdsevne).

Så tænkt dig godt om!

PS: er det en arbejdsskade sag; skal du da ikke blive på sygedagpenge indtil afklaring af arbejdsevne?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 11:13   #28
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

PS: er det en arbejdsskade sag; skal du da ikke blive på sygedagpenge indtil afklaring af arbejdsevne?

VH Popiae
Har snakket med min fagforening, og skal til møde d 6. Han vil vist tage kontakt til tryg og se om han kan mønte dem, hvad det så end betyder.

Hvad mener du med jeg ikke skal være på sygedagpenge indtil afklaring ? og ja det er en arb. skade sag.
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 11:20   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg kom også tilskade på arbejde og fik sdp indtil sagen var helt afsluttet..det er nok det der menes..
jeg blev hele tiden forlænget,men var også uheldig.ka ikke huske om det var 7 el.8 der var sygehusstjerke og det tog ekstra tid..

ved godt mange studser - men jeg fik sdp fra maj o6 til juni 2o1o da jeg blev ftp

men det er jo ligeså meget forsikringen der vil stejle - hvis de vil stoppe sdp..fordi de så skal betale mere..i en arbejdsskadesag betaler de dig jo din løn - det fik jeg og hvis de stopper sdp blir det dyrere for tryg

personlig vil du jo ikke mærke det.du vil bare få dine penge fra en anden kasse


hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 11:38   #30
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hold op hvor er det ved at blive rodet.
vent med anmodning om ftp §17, det er bedre at få en forlængelse af sygedagpenge.
læs http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

du skal gøre dem opmærksom på at der er en uafsluttet arbejdsskade sag.

§27. 6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

at der er forlængelse mulighed
at du gerne vil arbejde, men ikke kan pga....
at du håber at kunne klare nogle timer fx ....

du skal ikke lade dig stresse af sygedagpengestop, altså hverken raskmelde dig eller underskrive jobplan med en aktivering- det trækker bare dit forløb ud og du havner i "hamsterhjulet".

sørg for at du og din læge er opdateret mht dine skavanker
sygedagpenge skal skrive din ressurceprofil, hvis de ikke kan forlænge dine sygedagpenge. sb vil indhente en læge status fra din læge som lægekonsulenten så vil kommenterer.

sørg for at få de behandlinger du kan

et sygedagpenge stop er en afgørelse som kan ankes! men de vil stadig helst have dig på kontanthjælp og/eller virksomhedspraktik.

jc og forsikring afventer på hinandens afgørelser.

Sidst redigeret af østerbro; 24-05-2012 kl. 12:11. Årsag: §27 og kommentar
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der har det på samme måde Peacock Dit og Dat 44 17-11-2014 12:38
kan jeg søge fleks? dyring Spørgsmål ang fleksjob 9 16-04-2013 01:47
søge om fleks? mikelzen Spørgsmål ang fleksjob 4 04-03-2013 13:07
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Kan jeg med rimelighed søge fleks? Fairnok Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2007 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension