K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2014, 18:28   #1
popsy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
popsy er ny på vejen
Opsagt flexjob - ingen ledigheds ydelse?

Hej, håber nogen herinde kan hjælpe. Har siden 2005 været ansat i Flex job på 30 timer. Er nu opsagt og har været på jobcenteret. Har fået oplyst, at når jeg kan arbejde 30 timer, er jeg i henhold til Flex job reformen i 2013 ikke længere Flex job berettiget.
Det er ærgerligt, men sådan er det.
Men jeg har jo ikke kunnet være meldt ind i en a-kasse mens jeg har været Flex job ansat.
Men når jeg nu ikke længere er Flex job berettiget efter gældende regler - hvad så med ledighedsydelsen hvis jeg ikke når at finde andet job og bliver ledig. Har jeg så heller ikke ret tid den? Så bliver men da ladt i stikken - har ikke kunnet optjene dagpenge men har ikke ret til ledighedsydelse?
Håber nogen kan svare
TAK ;o)
popsy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 18:38   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Lyder som et dybt hul !!!

Det var godt nok et godt spørgsmål !

Skynd dig og få meldt dig ind i en A-kasse, så står du i hvert tilfælde der, indtil du får afklaret det andet endeligt.

Grib derefter fat i din lokale "folketings-politiker" og spørg hvad hulen man skal tænke og tro i den situation.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 18:41   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
sikke noget vrøvl, at du har arbejdet i 30 timer betyder jo ikke at din arbejdes evne er oppe på fuld kraft, man kan jo godt arbejde med lille arbejdes evne i 30 timer, har du fået det på skrift?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 19:19   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal have en afgørelse på det fra kommunen og så kan du klage over denne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 20:52   #5
popsy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
popsy er ny på vejen
jeg har ikke

fået noget på skrift, var blot til en samtale på jobcenteret i dag.
I min eksisterende Flex aftale står 30 timer og at der skal tages hensyn til tung løft, ensformige arbejdsstillinger mm. Ikke noget om hvor mange % jeg arbejder.
Jeg har hele tiden fået at vide at eg ikke kan være meldt ind i en a-kasse så længe jeg er Flex ansat?
popsy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 21:49   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Bed om at få at vide hvor præcis det står i fleksjob reformen at du ikke længere er fleksjob berettiget.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 21:50   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du skal prompte klage over, at du ikke har fået nogen skriftlig afgørelse på, at de vil stoppe din fleksjobbevilling og ydelsen (ledighedsydelse som man har ret til, når man bliver ledig som fleksjobber)!!

Klag til jobcenterchefen - sker der ikke noget, så klag videre til borgmesteren i kommunen.

Man skal altid partshøres, inden de bare stopper noget! Og de skal sandelig undersøge sagen til bunds og ikke bare sige, "fordi du kan arbejde 30 timer så stopper fleksjobbevilling".... ...

Hold da op, hvor er det dårligt det her.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 22:08   #8
popsy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
popsy er ny på vejen
tak for jeres svar ....

Der er nogen måneder til jeg bliver ledig. Var blot til en samtale på jobcenteret i dag, for at høre om mine muligheder. Og her sagde jobkonsulenten at jeg reelt ikke er berettiget til Flex job længere i henhold til reformen i 2013. Hun sagde ikke direkte at jeg ikke ville få Flex ydelse, hvis jeg ikke får job inden. Men hun lagde ansigtet i bekymrede folder, dog sagde hun at jeg evt. kunne komme i virksomhedspraktik. Jeg var bare i chock og fik ikke spurgt direkte ind til Flex ydelsen, når jeg nu ikke længere er berettiget til Flex job.
Jeg har skrevet til en a-kasse om jeg kan blive medlem trods det jeg er i Flex job. Hvis deres svar er negativt, så må jeg jo antage at jeg kan få lex ydelse - eller risikerer jeg at blive sorteper i en reform der ikke har taget højde for min situation?
Er der ikke andre der har været ansat under "gammel ordning" i mere end 18,5 time og som er blevet ledige efter den nye reform?
popsy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 22:13   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Spørgsmålet har været forelagt Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering. Dansk Fibromyalgiforening har skrevet lidt om det i
19 timer ikke ’magisk tal’ for fleksjob
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 22:54   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Popsy det hedder ledighedsydelse - og ikke fleksydelse (svarer til efterløn).
Og du kan ikke være i en a-kasse, så længe du er visiteret fleksjobber. (man kan ikke bruge den til noget). Men tal gerne med din fagforening, hvis du er i sådan én. Måske kan de lige hjælpe dig lidt og evt. være bisidder til det næste møde.

Det er lidt af en dum måde den her sagsbehandler har sagt til dig..

Jeg kender altså en, der er fleksjobber og har kunnet arbejde 37 timer om ugen med skånehensyn. Han er stadig i dag under den gamle ordning... Om hvor mange timer han har i dag, ved jeg så ikke.

De skal jo bare arbejdsprøve dig og så se, hvordan det går...
Lov os alle sammen, at du beder sagsbehandleren om at sende dig en skriftlig afgørelse på stop af fleksjobbevilling, hvis det er det de har tænkt sig - og ikke sidde der og sige, de "overvejer" det.... Og du har ret til at komme med oplysninger som kan bevise, at du stadig har behov for skånehensyn og fortsat har nedsat arbejdsevne....

Sikken en god link, du har sat ind Akvamarin.... wow.... Popsy, den må du da vise til sagsbehandleren!

Sidst redigeret af curls; 09-10-2014 kl. 22:57.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension