K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 16:52   #91
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja sådan er det med psykiske lidelser desværre, man kan kun prøve at arbejde med dem end at arbejde mod dem.

Jeg kunne meget vel tro at kommunens psykiatriske special læge erklæring kommer til at munde ud i at han også skal have psykolog behandlinger, spørgsmålet er dog om kommunen vil/skal dække dette ?

Ro på og så en dag ad gangen. Det skal nok gå på fredag, jeg har også kun haft gode oplevelser med "kommunens" valgte psykiatere. Det er jo ikke deres egne, men vælges efter først til mølle princippet, så kommunen kan få en hurtig erklæring (for derefter at sylte den i et par mdr. ).

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:04   #92
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Altså under alt dette revalderings halløj, som han skal igang med d. 7. april, så spurgte han om han måtte benytte psykolog/psykiater påm deres regning, og det måtte han al det han måtte have behov for..

Sys de er en smule mærklige.. Min mand har fået kopieret hele hans lægelige papirere, som han skal have med til undersøgelsen d. 14. april...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:11   #93
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hej igen

Jeg bor i Randers og har været sendt til Psykokolog i Århus, og speciallægeundersøgelse ude på djursland, Jeg fik UDEN BØVL faktisk - kørselsgodgørelse til begge undersøgelser - og de kiggede ikke engang på, om jeg "burde selv have råd eller ej"

SÅååå bare "gi dem" - de skal have lov at punge ud - også til den her psykolog tjek i Roskilde eller hvor det var husker ikke så godt længere...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:22   #94
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Perfekt

Hvordan søger man om denne refusion/godtgørelse, eller skal behandleren skrive noget...??
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:39   #95
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Nej det skulle mine ikke. Da det er kommunen der har "shoppet behandleren" så ved de jo hvor han bor, jeg skrev bare en mail om at iflg. KRAK så var der xx km frem og tilbage og vupti stod de på min nemkonoto. Jeg ved ikke om det er anderledes hvis i rejser med det offentlige.. - altså om de feks. skal have billtterne indsendt. Men eftersom besøget gerne skulle ende ud i en erklæring/skrivelse fra lægen, er det bevis nok for at du har været der..(eller din mand)

Men jeg aner ikke om der er forskel på det....kommunerne imellem
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:51   #96
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Super duper. Vi har egen bil, men med de benzinpriser sammenholdt med sygedagpenge satsen, så forsvinder pengene dælme hurtigt...

Vi får heldigvis ny sagsbehandler, da denne stopper 31. marts, og vi kan ikk klappe i vores hårdt nok

Vi beder til en ny og bedre sagsbehandler...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:20   #97
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja sådan er det med psykiske lidelser desværre, man kan kun prøve at arbejde med dem end at arbejde mod dem.

Jeg kunne meget vel tro at kommunens psykiatriske special læge erklæring kommer til at munde ud i at han også skal have psykolog behandlinger, spørgsmålet er dog om kommunen vil/skal dække dette ?

Ro på og så en dag ad gangen. Det skal nok gå på fredag, jeg har også kun haft gode oplevelser med "kommunens" valgte psykiatere. Det er jo ikke deres egne, men vælges efter først til mølle princippet, så kommunen kan få en hurtig erklæring (for derefter at sylte den i et par mdr. ).

Kh. EE
Uanset hvad en speciallæge, som af kommunen er blevet bedt om at vurdere diagnoser og behandlinger hos, kommer frem til - så kan ens egen læge direkte modsætte sig, f.x at henvise til den behandling der anbefales. KUN ens egen læge kan bestemme for sin patient. Den dutter altså ikke at kommunen f.x beder om at man går til egen læge og får en henvisning til behandling af en slags - ens læge kan til hver en tid skønne at han ikke mener det er nødvendigt. Kun hvis lægen er enig i en speciallæges mening, bør og kan han henvise.

Men kommunerne gør det gerne - det er jo smart at få sygesikringen (en anden kasse) til at betale, men vil kommunen have at folk skal have en anbefalet/bestemt behandling, fordi en "fremmed" læge skønner det, så må de betale selv.

Ens egen læges vurderinger af, om folk skal henvises til en bestemt behandling står over både kommunen og "fremmede" speciallægeres vurderinger.

Sjov nok, i min sag, så var anbefalet kognitiv terapi, pludselig ikke SÅ nødvendigt -sådan et dyrt behandlingsforløb kunne jeg godt forestille mig ville dræne kommunekassen ret hurtigt.

Som så mange andre der "kun" er fysisk syge, så endte jeg ud med hele to psykiske diagnoser også, men enhver der har haft et langvarigt sygdomsforløb og en "kold" kommune, ender nok også lettere deprimeret - men derfra og så til at kalde mig psykisk syg er der meget langt. Som forventet, nu min sag ER overstået, så letter de depressioner lige så langsomt - nøjagtig som min læge forudså.

Først var jeg tosset over de nye diagnoser, men fik dem vendt til min fordel - min pension gik lige igennem, og det endda uden arbejdsprøvning.

Så uanset, så sørg for, så vidt muligt - at vende enhver situation til egen fordel.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 14:42   #98
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Dejligt med nogle historie fra det virkelige liv - det kan man forholde sig til.. Vi prøver at bevare roen, men den sidste neuropsykologsike undersøgelse, vendte fuldstændig op og ned på det hele, først nu 9 mdr. efter denne udtalelese, ser kommunen at det var en fejl at give min mand diagnosen som deprimeret... Så bliver man paranoid og hvad dertil følger..
Men rart at man sammen med sine læger kan klage over en anden læge, det er betrygende at vide... Har min mand ret/lov til at hav en bisidder med til specialundersøgelsen? Hos Neuropsykologen, blev jeg bedt om at gå...
Min mand og jeg kan jo sidde med ryggen til hinanden, så ikk der er noget trylleri...

Tak for svar
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 15:37   #99
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Dejligt med nogle historie fra det virkelige liv - det kan man forholde sig til.. Vi prøver at bevare roen, men den sidste neuropsykologsike undersøgelse, vendte fuldstændig op og ned på det hele, først nu 9 mdr. efter denne udtalelese, ser kommunen at det var en fejl at give min mand diagnosen som deprimeret... Så bliver man paranoid og hvad dertil følger..
Men rart at man sammen med sine læger kan klage over en anden læge, det er betrygende at vide... Har min mand ret/lov til at hav en bisidder med til specialundersøgelsen? Hos Neuropsykologen, blev jeg bedt om at gå...
Min mand og jeg kan jo sidde med ryggen til hinanden, så ikk der er noget trylleri...

Tak for svar
Faktisk aner jeg ikke, om man har ret til at have bisidder med til en speciallægeundersøgelse.

En bisidder har ikke taleret overfor lægen, men er der for at støtte en person.

Som udgangspunkt kan jeg godt forstå at en speciallæge og især en psykiatiker ikke ønsker andre til stede end den person der skal undersøges, en psykiatrisk undersøgelse kommer dybt ind i barndom og alverdens andre dybt personlige ting og måske er det ikke alt man selv ønsker at ens bisidder får kendskab til. Jeg ved det ikke, man må jo tale med lægen og høre ad. Jeg selv har det sådan, at selv om jeg ingen hemmeligheder har overfor min mand, så er det heller ikke ALT der rager ham, og da slet ikke min barndom og hvordan og hvorledes i mit første ægteskab. Tro mig, en psykiatiker kommer vidt omkring.

Jeg har kun gode erfaringer med den psykiatiker jeg kom til, og fik revideret min opfattelse ret kraftigt -dèr hvor jeg har dårlige erfaringer er i selve kommunen, fra snothase der ikke er uddannet og som tror de har magt som de har agt.

Jeg håber det kommer til at gå godt hos den psykiatiker, i trænger nok til bare èn positiv oplevelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 17:28   #100
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ingrid skriver
Ens egen læges vurderinger af, om folk skal henvises til en bestemt behandling står over både kommunen og "fremmede" speciallægeres vurderinger.

så er måske derfor jeg aldrig har hørt noget fra kommunen. har ellers bedt om hvad de mener hvilken behandling/undersøgelser jeg skal til og det skulle sendes til egen læge
da min egen læge netop mener alt er belyst og der ikke mere at komme efter. Det samme har 4 speciallæger. Mens en lægelægekonsulent har skrevet kan ikke vurdere behandlingsmulighederne, selvom 5 andre læger har skrevet der ikke er nogen.
men hvis ens egen læge mener alt er belyst, kan han jo så til en hver tid sige nej.
hvis ens egen læge vudere det ikke er relevant.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension