K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2008, 15:25   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Sygepenge

Hejsa,

Har forgæves forsøgt at finde svar på mit spørgsmål på internettet, men er ikke lykkedes... Så jeg tænkte om der var nogen her, som kunne hjælpe mig.. Har i jo gjort før, så håber

Jeg er på dagpenge, men min dagpengeperiode udløber sidst i september. Er her nogen der ved om man kan få sygepenge, når man ikke er berettiget til dagpenge eller kontanthjælp??
Søger revalidering, men der er laaang ventetid og kan jo ikke klare mig for 0 kr. Er gift, så kan ikke få kontanthjælp,og kan jo ikke betale husleje osv for 11.000 kr for 2 mennesker...
Bekymre mig meget for tiden og har dælme svært ved at hænge sammen, så håber der er nogle søde mennesker der har et svar

Med venlig hilsen
Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 15:48   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Dorthemusen.

Kan ikke hjælpe dig med dagpenge/kontanthjælp etc da det ikke er mit område. Men....... du nævner: "Søger revalidering, men der er laaang ventetid og kan jo ikke klare mig for 0 kr." PT er vores henvisning til KBH hjemmeside omkring sagsbehandlingsfrister i udu, her ansøgning om revialidering. Her skal der også fastsættes, af politikerne, en sagsbehandlingsfrist for ansøgning om revalidering. Det skal du være opmærksom på og nævne for din sagsbehandler. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 16:32   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Dorthemusen!

Det er lidt svært at svare på - uden jeg er nødt til, at spørge ind....

Er du sygemeldt nu?

Blev du sygemeldt fra arbejede eller var du ledig da du blev sygemeldt?

Man kan i nogle tilfælde være berettiget til sygedagpenge selv om man ikke er berettiget til arbejdsløshedsdagpenge.

Jeg går ud fra, at du er på arbejdsløshedsdagpenge nu.

Har du evt. haft nogle arbejdstimer, som du kan bruge til en ny indplacering i en ny dagpengeperiode i arbejdsløshedsdagpengesystemet?

Det var godt nok mange spørgsmål til dig - håber, at det går alligevel.

Mange hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 16:54   #4
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Svar

Hejsa og tak for svar

Kommunen har i et brev meddelt, at behandlingstiden er 3 måneder, men på grund af stort sagspres kan denne frist ikke overholdes.


DEN UDSTØDTE:

Jeg er ikke sygemeldt nu, men har en begrænset rådighed.
Jeg har ikke noget arbejde nu, men overvejer at sygemelde mig, men ved ikke om jeg kan gøre dette, da jeg jo så fra sidst i september ikke er dagpengeberettiget, men heller ikke har et arbejde.
Jeg har haft arbejdstider, men ikke nok til en ny periode.

Har søgt revalidering i april 2008, men er kun nået 1 samtale hos en sagsbehandler, som ikke anbefaler, at jeg sygemelder mig, da processen så bliver endnu længere. Problemet er jo bare, at jeg p.t. ikke kan tage et hvad som helst arbejde, som loven jo kræver.
Er meget tilbageholden (social angst) og har dårligt syn.
Er selvfølgelig indstillet på at arbejde, da jeg kun er 27 år, og gerne vil. Selvfølgelig håber jeg bare på et job jeg kan klare mere end 2 måneder, men de hænger jo ikke på træerne for os, der ikke er uddannet kan alt.

Endnu engang tak.

Med venlig hilsen
Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 22:57   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ved ikke hvad der er det rigtige. Umiddelbart kan man jo sagtens tilkendes revalidering(faktisk normalt) fra sygedagpenge, så jeg kan ikke helt se det af den grund behøver at gå længere tid.
Du kan jo ikke leve af luft.
Ring evt til SR-rådgivning, såfremt du ikke har fagforening, elleres brug dem.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 23:14   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Rent faktisk er Du , hvis Du ikke kan arbejde normalt ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, så derfor er en sygemelding jo ikke forkert. En tilbagevenden til arbejdsmarkedet kræver så en afklaring, som bl.a. kan indebære revalidering, evt. støtteordninger til normalt arbejde ( læse foranstaltninger f. eks. til skærmarbejde og lign. ). Jeg blev forsøgt revalideret til arbejdesmarkedet fra sygedagpenge, og det tog ikke 3 måneder at finde ud af for en ellers genstridig sagsbehandler, desværre var jeg for dårlig til at få udbytte af revalideringsforsøget, men det behøver Du jo ikke være.
Hvis Du ikke kan arbejde 30-37 timer som det er nu ( begrænset rådighed ? ukendt begreb for mig ) skal der jo foretages noget da din arbejdsevne så er truet, hvor sygemelding --> revalidering jo netop er et oplagt forløb.
Søg assistance ved din A-kasse, får Du dagpenge er Du måske også i fagforening, som ofte har hjælp tilknyttet. Ellers er der som Pia siger SR-Bistand ( http://www.sr-bistand.dk ) eller DUHK ( http://www.specialraadgivning.dk/and...er)/normal.htm ) som måske er aktuel for Dig med et synshandicap.

Håber Du finder en løsning og at vores input kan bruges

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 10:52   #7
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Tusind tak for svarerne. Vil ringe til SR-Bistand på mandag og få en snak med dem.
Er medlem af en fagforening, men kan ikke bruge dem, da de så mener, at jeg ikke står til rådighed, og så ingen penge. Har forsøgt, men blev ikke modtaget som håbet.
Forsat god dag til alle og held og lykke i Jeres kamp
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 14:07   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske DUKH var nogen du kunne bruge...

Bemærk lige at det IKKE er de samme som dem Neurosmølf henviser til...

Hos DUKH kan man både få rådgivning via mail, nettet/hjemmesiden, telefonen osv

Du finder DUKH her: http://www.dukh.dk/

Jeg har fået at vide at mit link er til den samme side som Neurosmølf henviser til...
Jeg blev lidt i tvivl da de det ene sted skriver DUHK i deres overskrift og ikke DUKH

Sidst redigeret af Webmaster; 07-09-2008 kl. 19:25. Årsag: Tilføjelse
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 07:57   #9
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Tusind tak for svar. Har igår ringet til dem, og har fået nogle gode og brugbare råd. Herligt man finder sådanne mennesker, så tusind tak

Desværre kunne SR Bistand ikke hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygepenge ophør jjsonn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 07-08-2012 21:55
mistet sygepenge jolle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 17-04-2012 07:52
sygepenge stop/pension§17/sverige hylde12 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 06-09-2011 09:52
min mor kan ikke få sygepenge Stina-xD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-04-2011 21:22
sygepenge Henso Spørgsmål ang fleksjob 2 06-08-2009 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension