K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2014, 11:54   #331
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hej i 2 søde mennesker . Mange tak for jeres svar .

Kan sagtens se det som i skriver det .

Jeg synes ikke jeg fornemmer at jobkonsulenten og sagsbehandleren forsøger at presse mig op i tid . Tvært i mod . Så synes jeg at de hvergang siger at jeg bør nedsætte timerne. Det er helt og aldeles kunstig selvom forlanger af mig selv .

Jeg har nu haft 3 hjemmedage og set har virket så godt atjegkangøre alt imit helt eget tempo . Har kun måtte spise de ekstra piller 10-15 mg ekstra morfin i de her dage så detmå virke på noget atjeh lytter mere til kroppen end tilminpligtopfyldende hjerne .

På praktikstedet er de så søde , forventer ingenting og designer jegbate skal komme når jeg er klar til det igen.

Har bare så dårlig samvittighed overfor dem for vil jo så gerne hjælpe dem.




Lige et spørgsmål .

Hvad sker der når jeg er færdig i min praktik sidst i juli ? Skal sagen så sendes til det rehabiliteringsteam eller hvordan foregår det ? Hvad kan jeg selv gøre for at få det dertil .- mine arbejdsprøvningen er skånsomt og jeg kan ikke selv se andre muligheder for embeder og mere mild afprøvning.

Jeg har i samarbejde med coach igennem kommunen lavet et skema . Hun mener jeg ville have bedst af et arbejde hjemme hvor jeg kan gå til og fra når smerterne og koncentrationen tillader . Dvs. Et job uden deadlines .

Sidst redigeret af Kiffer; 20-06-2014 kl. 12:14.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 21:41   #332
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Sidder lige og tænker her i de stille aftentimer.

Jeg er stadig på sygedagpenge.
Jeg er i praktik(troede jeg )
Min konsulent har skrevt til mig at jeg er i udviklingsforløb og at han ikke tror og regner med at jeg kommer op i timer hverken i den nuværende praktik eller med andre arbejdsopgaver .

Hvordan ville i tolke det ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 22:05   #333
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
At du skal møde rehabiliteringsteamet! For det må betyde at jobcenteret har hvad de skal bruge for At de kan indstille dig videre, når han ikke tror at du kan komme yderligere op i tid.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 22:19   #334
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Det skrev han til mig . Var til møde med jobcenterchefen ,sagsbehandleren og ham jobkonsulenten som efterfølgende har sendt den mail til mig .

Han arbejder vel for jobcenteret som skal sende min mappe til det team ?

Det er ihvertfald mit indtryk efter det møde at de arbejder tæt sammen om min sag siden de alle 3 var med til mødet ..

Han skrev i samme mail at han synes det er mest hensigtsmæssigt for mig selv at jeg sætter timerne ned .

Men hvis de mener at de har hvad de skal bruge nu hvorfor skal jeg så forsætte til slut i praktikken. ? Og hvorfor hedder det udviklingsforløb når jeg ikke udvikler mig , er jo stationær .

Sidst redigeret af Kiffer; 21-06-2014 kl. 22:22.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 22:23   #335
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Dagen idag har været rolig , meget rolig .har holdt pause det meste af dagen da kroppen brokker sig efter dagen igår .

Vi startede dagen med morgenmad i stuen til tegnefilm og Skype med farmor og farfar.

Efter at have snakket 1 times tid med farmor og farfar på skype gik vi i haven hvor xxx og xxx klippede hækken .
Xxx og jeg pakkede vores husnummer ind i aviser og spraymalede vores husnummer .
Jeg Lå på tæppe i haven med børnene .vi studere smådyr og planter med luppen og læste om vikingerme. jeg Gik lidt frem og tilbage i løbet af dagen. Satte mig på bænken ved fiskedammen og lå på dynen.

Ved middagstid gik Xxx og jeg ind køkkenet og smurte rugbrødsmadder som vi spiste med de andre i haven .,det var rigtig hyggelig . Hyggelig stemning og dejligt vejr.

Efter frokost hyggede vi alle på tæppet med snak om dagen igår og kortspil .

ved spistetid gik jeg i køkkenet og satte biksemad i ovnen. (Skar kød ,kartofler og løgene i tern og lagde i bradepanden)
Det spiste vi efterfølgende og kørte med Xxx til ishuset hvor vi fik en aftenis.

Da vi kom hjem hyggede vi i sofaen . Børnene badede efter mens jeg holdt pause på stolen .

Voksentiden her til aften bruger vi idag med film i sofaen med popcorn og cola . revitive maskimen kørte på 50 i 30 minutter.

Dagen idag indeholdte mange perioder med de sørens jag .4 perioder med de ekstra ulidelige knivjag så 4 gange var der behov for de hurtigvirkende morfintabletter. Den kortestes periode var i ca 15 minutter og den længste varede fra godmorgenstunden på toilettet og indtil lidt efter morgenmaden , hvor jeg kun indtog lidt juice sammen med de sædvanlige piller.

Der gode ved dagen : superhuggelig stemning .
Det mindre gode ved dagen : måtte aflyse aftale med venner .



Er det okay for en dagbogsbeskrivelse på den måde ?


Synes det med at skrive de præcise tidspunkt på kræver mange ekstra resourcer igennem hele dagen .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 22:46   #336
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Er det okay for en dagbogsbeskrivelse på den måde ?


Synes det med at skrive de præcise tidspunkt på kræver mange ekstra resourcer igennem hele dagen .
Jeg ville ikke gøre den så detaljeret.

Meget af det kunne f.eks. kortes ned til " Hygge i haven med børnene".

Jeg kan forestille mig, at en travl sb/jobkonsulent ikke har tid til, at læse så meget.

Du kan se eks. på en dagbog her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog


M.h.t. klokkeslæt, til hverdag står man ofte op på samme tid hver dag, så det tidspunkt gi'r sig selv.
På samme måde kan det være andre ting man plejer at gøre på samme tid, sådan ca.
Hvis du så ikke kan huske alle tidspunkterne når du sidder og skriver dagbog, så start med, at skrive de tidspunkter på, som du kan huske, så vil du sikkert komme i tanker om flere.

Og ellers er det nok også ok hvis der blot stå nogle enkelte tidspunkter i løbet af dagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2014, 23:38   #337
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Åh tusinde tusinde tak !

Der er et skema jeg kan printe ud så,det vil jeg helt,sikkert benytte mig af ! Tusind tusind tak !!!! igen, hvor er jeg dog taknemmelig for at i findes .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 11:18   #338
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Aftalen var, at startniveauet skulle være det samme som hos Xxxx , da det skulle være et UDVIKLINGSFORLØB. Såfremt at det har negative konsekvenser for dine smerter og dit medicinforbrug, så tænker jeg, at det vil være en god idé at nedsætte timerne. Aftalt eventuelt med Xxx, at I laver en ny model/timer pr. dag, hvor du får færre timer på skolen. Jeg følger op på det efterfølgende.

Det vil ikke have stor betydning, om du ændrer meget i dine opgaver på stedet. Hvis det kan vurderes, at din arbejdsevnen vil kunne øges betydeligt ved at ændre nogle opgaver, så skal det afprøves. Min umiddelbare vurdering er, at ændringer i dine opgaver ikke vil have en stor betydning på din arbejdsevne.


Sådan skrier jobkonsulenten.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 12:21   #339
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Er det ikke godt? Eller misforstår jeg den lille djævel?

Jeg læser det som om det anerkendes at du ikke kan arbejde på fuldtid og at du har varige skånehensyn.
Det anerkendes at du er på for højt et timetalg at det vil bedre dit liv, at gå lidt ned i tid.

Det skrevne må også forståes som om de er færdig med at belyse din sag, så du nu kan møde rehabiliteringsteamet og blive indstillet til fleks
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2014, 14:32   #340
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hej gisne . Den lavede selv sådan en lille sir en da jeg skrev skriv er

Det bliver spændende at se hvad de finder på efter den her praktik, om de ønsker et udviklingsforløb mere eller hvad som kommer til at ske . Jeg er i hvertfald begyndt at have tanker om hvilken virksomhed jeg så kan afprøve som er mildere end det jeg indtil nu har været igennem . Kan ikke rigtig finde på noget , for i begge steder tager de super meget hensyn og kan gøre det i præsis det tempo jeg selv ønsker .
Det er på privat skole hvor der er alle muligheder for at afprøve alle ting.

Det er også derfor jeg herinde tidligere har skrevet om der er nogen af jer som kan komme i tanke om noget som er mildt som jeg endnu ikke har afprøvet.

Altså jeg har har været i kontomiljø og nu i en børnehave

Sidst redigeret af Kiffer; 23-06-2014 kl. 17:13.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension