K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2014, 23:02   #311
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nåhr okay . Det spørgsmål har jeg stillet i mit eget . Det var nu bare fordi en havde skrevet at han ikke måtte køre på det .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 08:24   #312
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men hvad opnår du ved at pine dig selv?
Noget som er pineriet og det øget medicinforbrug værd?

Jeg ville prøve hvad jeg kunne uden morfin, speciel også hvis lægen mener at morfinen ikke skal være daglig medicin og hvis ikke du vil/må tage morfin daglig resten af dit liv.

Det kan selvfølgelig være nødvendig for at have en tålelig dagligdag, men er det nødvendig for at gennemføre en arbejdsprøvning? Hvis det er morfinen som gør at du kan klare arbejdsprøvningen, så ville jeg prøve uden for det vil vise det reelle billede af hvad du kan.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Mange tak gisne . Ja hvad gør den. Det gør at jeg til nød og næppe kanudføre den opgave jeg er stillet .
Billedet vil jo med højst sandsynlighed vise at jeg stortset ikke kan udføre en den opgave og det er et nederlag for mig som person . Jeg vil jo gerne arbejde og være en del af verden .
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Selvfølgelig vil du gerne det - men du vil også gerne være mor, hustru, veninde m.v.

Kan du dette også?

Og kan du holde til det du presser dig selv til nu de næste 15 år eller mere?

Måske du kan det hele, hvis du prøver det din læge foreslår - nemlig være afsted i færre dage om ugen.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Du har så meget ret !

Men må jo så skuffe praktikstedet og åh sådan noget bryder jeg mig bare slet ikke om . Pligtopfyldende mig
Jeg husker ikke lige hvad dine helbredsproblemer handler om. Men prøv at tænke 10-20 år frem i tiden.

Hvis du fortsætter med et presse dig selv udover alle grænser (ved at overdøve din krops signaler med morfin), hvordan tror du så, at dit liv ser ud om 10-20 år?

Nu har du mand og børn, som du også gerne skulle kunne være noget for, og have glæde af, om 10-20 år har du måske børnebørn, vil det så ikke være surt hvis du slet ikke er i stand til at være noget for dem, eller hvis du er så ødelagt af smerter, at du ikke engang vil kunne glæde dig over dem?

Dér hvor du er nu er din fornemmeste opgave, at passe på sig selv.

Der findes altså andet i livet end arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 10:49   #313
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du har fuldstændigt ret, jeg kan sagtens se som det står.
Jeg er bare sådan et pligtopfyldende menneske og jeg vil så gerne være en del af arbejdsmarkedet .

Men du har så meget ret . Jobkonsulenten har også skrevet en mail til mig igår hvor han skriver at han ikke vil at jeg forsørger at øge timerne mere end de er nu ( 9 timer) da min læge har sagt at hun gerne ser at jeg er på max .3-4,5 time.

Mit problem er så nu hvordan jeg får sagt til stedet at jeg kun kommer fremadrettet hver anden dag , jeg hader at skuffe folk ! Og er jo så glad for at være der så vil det rigtig gerne . Min krop vil bare ikke som jeg vil . Desværre !
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 10:56   #314
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er skulle sige fra er en process, som er svær at lære og jeg tror at jeg selv vil støde ind i den resten af mit liv.

Har fx. Selv lige nu en fornærmet svigermor fordi jeg har meldt fra til hendes fødselsdag. Men to dage før skal vi til vores søns translaktion på gymnasiet og dagen før, kommer alle studenterne herhjem et stop på deres køretur og så er jeg altså brugt og kan Ikke rumme flere mennesker, selskabelighed pga øget smerter i et par dage. Men jeg prioterer at sønnen bliver student, så må svigermor, være fornærmet.

Men jeg har skulle lære at sige fra.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 11:35   #315
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja det er dælme svært . Hovedet vil jo gerne det hele .
Jeg er vant til at have 10000 jern i ilden og jeg
Havde aldrig i min vildeste fantasi troet at jeg skulle begrænses så meget .
Det er s. Lidt træls at kroppen har så meget magt men jg har vendt det lidt rundt på hovedet og tænker at det måske er noget der siger til mig at jeg skal lære afslappe af her på mine 'gamle' dage. Hihi
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 12:37   #316
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg er spændt på hvad det hele ender ud med må jeg sige .
Jeg er nu i anden praktik mangler ikke mange uger . Så får jeg vel svar på hvad de har tænkt sig med mig i deres system .

Der står i indlæggelsen at man ikke må køre bil på oxycontin.

Må jeg ikke køre. Il på oxycontin ?
jeg har google det her står citat: Trafik
Forsigtighed tilrådes ved motorkørsel og maskinbetjening.Hvis midlet påvirker din evne til at føre motorkøretøj, kan motorkørsel være strafbart i lighed med spritkørsel og skal undgås. jeg har fået avide at så¨længe du ikke skal have nyt kørekort og din læge ikke siger det så må du grene men vis du tager et andet kørekort kan det måske have betydning vis det skal over embeslægen så må du køre bil jeg får meget medicin men jeg må køre men vis du får bensopinder opiaer som alopam som er berolinde
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 13:53   #317
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg får oxycontin og oxycondon- hurtigvirkende hvor de fraråder kørsel. Men hvad gør jeg så lige de dage i praktikken hvor jeg er nød til at spise dem når jeg er der ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 14:28   #318
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg får oxycontin og oxycondon- hurtigvirkende hvor de fraråder kørsel. Men hvad gør jeg så lige de dage i praktikken hvor jeg er nød til at spise dem når jeg er der ?
Du tager hjem før det bliver nødvendigt. (Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort)
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 16:48   #319
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Du tager hjem før det bliver nødvendigt. (Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort)
Præcis.

Også selvom der står en eller anden båtnakke og skuler fordi du går før tid.

Det er dig, der skal leve med konsekvenserne, ikke den båtnakke, der står og skuler fordi han ikke forstår, at du er nødt til, at gå tidligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 18:57   #320
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jamen hvad siger jobcenteret til det ? Jeg har forstået det sådan at jeg skal blive der til jeg simpelthen ikke kan holde til mere...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension