K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension Burde der være en minimums grænse for hvor lidt/meget arbejdsevne man skal have tilbage for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2008, 17:43   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
KimH god ide ....

skriv hvad du har brug for hjælp til, så skal jeg gerne give det et forsøg

når du har skrevet mailen så skal jeg gerne sende til alle her i området skal bare lige finde dem alle sammen

vi er nok nød til at finde center lederene da den menige ansatte garenteret ikke må udtale sig om slige ting
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 19:31   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kunne man spørge om mere, når man nu alligevel har deres opmærksomhed?

Mit forslag er at spørge om, hvor længe der går fra 1. sygedag til visitation til fleksjob.... altså hvor lang er den maksimale sagsbehandlingstid, hvis man søger om at blive bevilget fleksjob eller pension efter 18?

Beskæftigelsesministeren siger jo, at syge ikke skal være på kontanthjælp.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 23:58   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg kan ihvertfald godt vidresende til job-centre her i nordsjælland, evt kbh.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 00:34   #14
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Og jeg vil da gerne sende til dem der er her i Esbjerg området. Bare sig til.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 00:14   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Kunne man spørge om mere, når man nu alligevel har deres opmærksomhed?

Mit forslag er at spørge om, hvor længe der går fra 1. sygedag til visitation til fleksjob.... altså hvor lang er den maksimale sagsbehandlingstid, hvis man søger om at blive bevilget fleksjob eller pension efter 18?

Beskæftigelsesministeren siger jo, at syge ikke skal være på kontanthjælp.


Jeg tror for min del at man skal passe på ikke at blande for meget sammen, det er ikke mit indtryk at de er gearet til at rumme mere end et par spørgsmål af gangen
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2008, 02:01   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, du har såmænd nok ret.

Men de svarer nok ikke alligevel.

Det kunne måske også betragtes som en "hetz", hvis man stillede "irriterende" spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 11:37   #17
sonderjyden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
sonderjyden er ny på vejen
Hej!
Det er ganske rigtigt, når man skal ud for at søge fleksjob, så er 12½ time det antal som arbejdsgiver gerne vil have og helst mere
MEN hvad med dem der idag er i fleksjob under 12½ time, vil i så fratage dem deres job? Fordi der nu skal lovgives at 12½ time er det laveste?
Nej jeg tror det er en dårlig idé.
Hvad med dem der kan klare f,eks. 8 timer og har et kæmpe behov for at komme ud for at møde andre mennesker?
Det er bedre at focusere på, hvordan man kan undgå at se det som et problem, at man kun kan arbejde under 12½ time.
Man kunne overveje om kommunen skal betale forskellen fra de 12½ til de timer man kan klare.
Dem der virkelig ønsker at komme på førtidspension kan jo stadig bruge det at man ikke kan arb. i 12½ time til at presse på for at få FP.

Mvh / Sonderjyden
sonderjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 14:23   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sonderjyden Se meddelelser
Hej!
Det er ganske rigtigt, når man skal ud for at søge fleksjob, så er 12½ time det antal som arbejdsgiver gerne vil have og helst mere
MEN hvad med dem der idag er i fleksjob under 12½ time, vil i så fratage dem deres job? Fordi der nu skal lovgives at 12½ time er det laveste?
Bestemt nej, dem der er i arbejde og har det fint med det skal selvfølgelig fortsætte med det, men de skal have muligheden for at kunne komme på førtidspension hvis de ikke magter deres arbejde mere i stedet for at have udsigt til en årelang venten på job på ledighedsydelse.

Citat:
Nej jeg tror det er en dårlig idé.

Hvad med dem der kan klare f,eks. 8 timer og har et kæmpe behov for at komme ud for at møde andre mennesker?
De kan jo stadig have retten til et fleksjob, eller for den sags skyld kunne opnå hjælp fra kommunen til at finde et skånejob og være på førtidspension..

Jeg tror ikke at nogen her er interesseret i at begrænse fleksjobber , det man her er interesseret i er at der går utroligt mange mennesker rundt med en ringe arbejdsevne og som arbejdsgiverne IKKE vil ansætte pga deres ringe arbejdsevne, mange har oplevet rigtig mange år på ledighesydelse eller kontanthjælp fordi der IKKE er de job til dem som regeringen tror...

Disse mennesker burde have lov til når man har gået så længe uden jobmuligheder og man kan påvise at det er deres ringe arbejdsevne der gør det at have muligheden for førtidspension...

Som det er i dag tvinger man ikke folk på førtidspension og det skulle man heller ikke gøre i fremtiden men det skulle være en mulighed at søge den med henvisning til at man med den restevne man har ikke har mulighed for at opnå ansættelse.

Citat:
Det er bedre at focusere på, hvordan man kan undgå at se det som et problem, at man kun kan arbejde under 12½ time.
Jeg tror ikke at folk kun ser det som et problem at de kun kan arbejde 12½ time, men jeg tror at mange efter år på ledighedsydelse og ingen job muligheder ser det er et problem for arbejdsgivere, det er hårdt for økonomien og for selvværdet at gå ledige i så mange år ...

Citat:
Man kunne overveje om kommunen skal betale forskellen fra de 12½ til de timer man kan klare.
Det er selvfølgelig også en mulighed og noget vi også kunne skrive med i en mail til div instanser om denne problematik..

Citat:
Dem der virkelig ønsker at komme på førtidspension kan jo stadig bruge det at man ikke kan arb. i 12½ time til at presse på for at få FP.
Det er jo netop det man kan se her på siden at man ikke kan, mange oplever jo at er der den ringeste arbejdsevne om det så bare er 8 timer om ugen, så er det et fleksjob der henvises til trods at vi alle ved at det er utopi...

Hvis man lov gav om de 12½ time så kunne man jo stadig lade det være op til den enkelte om man ønsker et fleksjob i stedet for....

Man skal jo nok heller ikke være helt blind for at også mange med en arbejdsevne på 12½ time har skånehensyn så den reele tid blive mindre og dermed svære at finde job...

Men man må og skal have kommuner og regeringen til at åbne øjne for den problematik der ligger i at man ikke fra arbejdsgivers side er interesseret i folk med så ringe en arbejdsevne og det så ikke er fair at de kan parkeres årevis på ledighedsydelse ....

Jeg tror ikke at mange er uenige i at langvarig arbejdsløshed for såvel raske som syge, gør det endnu svære at vende tilbage til arbejdsmarkedet og for mange syge sker der jo desværre også det at helbredet svækkes af åre



Mvh Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 16:34   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Enig med Hejdien

Det er ligemeget, om man selv og kommunen mener, det vil være bedst med et job, hvis det ikke er realistisk at opnå en ansættelse. Og det tror jeg ikke på man kan med under 12½ time, som tilskuddene er skruet sammen idag. Så kan vi godt blive enige om, at man kunne overveje, om der skal være mulighed for et større tilskud.
Men det er jo rent faktisk sådan, at så hedder det skånejob, og det kræver, at man er berettiget til ftp.
Og nej, man kan ikke bare presse på hos kommunen, for i rigtig mange tilfælde hjælper det ikke en pind!
Jeg ville da også allerhelst have et job, men jeg mærker altså også, at al denne uvished og ventetid tærer på kræfterne. Og jeg synes, det er helt urimeligt, at jeg skal være "parkeret" på ledighedsydelse, hvis JSV virkelig ikke kan skaffe et job!

Ventetid bliver man skør af, og jeg synes ikke, det er rimeligt, at man skal visiteres til fleksjob, hvis det ikke er realistisk at finde en arbejdsgiver, der vil ansætte én.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2008, 17:08   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jobcentrenes hovedformål - og lovens - er at få borgere selvforsørgende.

Hvis man fastholder borgere på ledighedsydelse, som er en midlertidig ydelse, så opfylder man jo ikke lovens hovedformål.

Det er måske den overordnede paragraf, man også skal have fat i, når man ser på dette med timeantal.

Ellers må der være et fast grundbeløb på dagpengesatsen til ALLE - både ledige fleksjobbere, førtidspensionister, sygemeldte og a-kasse.

Så er syge og handicappede sikret LIGEBEHANDLING... og samtidig et rimeligt forsørgelsesgrundlag, som raske jo har.

Lykkes det så at finde et job 3 timer eller 37, jamen så modregner man det.
Hvordan modregningen foregår, kan man så diskutere.

Fleksloven er så urimelig, når den "straffer" borgerne, fordi de har en begrænset arbejdsevne, og så ovenikøbet kan puttes i et "hul", hvor udsigt til selvforsørgelse er ren utopi.

Der er jo talrige undersøgelser, der viser, at danskerne er meget arbejdsomme, og enhver vil da gerne arbejde, så "pisken" skal væk!!!

Især væk fra de kronisk syge og handicappede!!!

Helbredet er rigeligt at slås med... man har ikke brug for flere problemer.

Sæt ledighedsydelsen op på niveau med andres forsørgelsesgrundlag og lav en lov, der respekterer borgerne.

Kan man arbejde 3 timer, og hvis kommunen mener fleksjob, så skal arbejdsgiver betale 3 timer, og kommunen resten.

Ellers hedder det pension med skånejob.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension