K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension Burde der være en minimums grænse for hvor lidt/meget arbejdsevne man skal have tilbage for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2008, 09:56   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Ventetid på job gør "dummere"

Lang sagsbehandlingstid, arbejdsløshed mv. betyder, at man fjerner sig mere og mere fra arbejdsmarkedet.

Citat:
Du bliver 20 pct. dummere hvert år
Du risikerer at blive 20 pct. dummere hvert år, hvis du ikke udvikler dine kompetencer. Det siger professor i strategisk ledelse på Handelshøjskolen i Århus, Anders Drejer.
http://www.ftf.dk/service-til-organi...ere-hvert-aar/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 11:07   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Godt så, jeg har gået ledig i ca. 11 år, så jeg er 100 % dummere end dum.

En sådan diagnose er da lige til en FP??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 11:20   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pas på med, hvad du siger, Maj-Briit.

Det ender med, at man skal IQ-testes for at få pension.

Gad vide, om man kan have en IQ under 0?

Jo, det tror jeg forresten. (Uden at nævne navne, så tror jeg, jeg kan komme i tanke om nogen, der indimellem opholder sig i København.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 11:23   #4
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 16
Den udstødte er ny på vejen
Hmmm! Halvandet år er så 30% - det er ikke smart, gad vide hvor længe man skal gå. Indtil man er dum nok til en pension, alene på det grundlag.......

Men der er nu noget om snakken, hvis man ikke bruger hjernen, så visner den......... men alle her, som bruger tid og kræfter på at støtte hinanden, vil ALDRIG miste sine evner... BASTA!

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 11:35   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
ALDRIG miste sine evner
Næ, men man bliver bare ikke selvforsørgende af det, for indsatsen kan jo klares, HVIS man har overskud, og NÅR man har overskud, med og uden tørklæde på, i bar r..., liggende, stående, siddende, grædende, vrælende, hylende, bidende i gulvtæppet, osv.

Hertil kommer, at man ikke får "mundkurv" på af en arbejdsplads, som ikke tåler kritik mv.

Et lønnet job, der tager de skånehensyn, findes vist ikke.

Men tænk at være selvforsørgende på de betingelser... selvfølgelig også, hvis det indebærer, at man lige pludselig ikke gider mere... UDEN opsigelsesvarsel, UDEN sanktioner og fortsat er selvforsørgende.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 12:04   #6
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 16
Den udstødte er ny på vejen
Griner! Ja, det ville være helt kanon, men desværre fuldstændig urealistisk....... og heldigvis er der ingen, der kan bestemme hvordan vi skal ser ud eller hvordan vi er påklædt eller ej, når vi går og sysler hjemme....... HERLIGT!!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2008, 05:46   #7
Banjo
Ved at vænne sig til K10
 
Banjos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2008
Lokation: Midt Sj.
Alder: 55
Indlæg: 16
Styrke: 16
Banjo er ny på vejen
Aha!!.. Så er det derfor jeg fatter nada.
Banjo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 07:39   #8
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Jeg håber for jer, at i snart får en afklaring.
Det er så belastende at stå i ingenmands land
Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 00:04   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tørre lige savlen af tastaturet og taster med tæerne - men hvor dum er man så efter 20 år på kontanthjælp? Og berettiger det så til en førtidspension hvis man har en IQ på minus 150 og stadig ligger i fosterstilling????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Den "søde" ventetid.... Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 2 08-10-2010 08:27
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension