K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2008, 09:40   #21
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Og, det var så det lille eventyr, som jeg spurgte om jeg måtte sætte på din tråd lisapige i pm, og som du skrev jeg godt måtte; men jeg har jo selvfølgelig også bemærket at du har opgivet at søge aktindsigt ..... dvs. du skriver "vi" ..... Hvem er "vi", ud over dig selvfølgelig?

Jeg bemærker også at det er en hård og iskold sagsbehandler du har, så jeg kan jo godt se, at så er det svært for dig .... Er der ikke nogen på Kildehuset, der kan hjælpe dig med at anmode om aktindsigt, for før tror jeg desværre ikke der kommer gang i din sag, lisapige, og som jeg godt ved, du så desperat har brug for at få afsluttet.

Ved de på Kildehuset hvordan din sagsbehandler er over for dig?
Ved dine to bostøtter, hvordan du bliver behandlet af den sagsbehandler?
Hvis de ved det, går de så med dig som bisidder?
Du SKAL have en bisidder med dig, når du skal til samtale, for som du ka' se af mit lille 'eventyr' begyndte kommunen allerede med løgn og trusler i telefonen over for min bror, indtil 'søster flodhest' kom brasende ind på 'scenen'.

Ved du godt at du kan anmode om aktindsigt uden at du behøver at stå ansigt til ansigt med den iskolde sagsbehandler du har?
Ved du godt at du har ret til at anmode om en anden sagsbehandler?
Det kan simpelhen begrundes med at din sagsbehandlers adfærd over for dig har medført at din socialfobi er vendt tilbage ... færdig arbejde.

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme for dig, og der er jo så mange ting, jeg ikke ved om dig og din situation, samt hvor psykisk stærke dine omgivelser er til at klare et opslidende sagsforløb, for 'flodhesten' her samt lillebror var for en gangs skyld heldig, at støde ind i en menneskelig sagsbehandler, som forstod hvor hårdt jeg og mine to mænd har måtte kæmpe for at min bror ikke skulle få det værre end han har det i forvejen, og det er slemt nok!

Du skal selvfølgelig bare give dig den tid du har brug for, for jeg siger ikke du skal gøre noget af alt det jeg foreslår på mandag.
Du skal bare tænke over om du kan bruge noget af det, og så vil jeg så gerne have, du forstår at du altså HAR nogle rettigheder, og at de slet ikke ret til at blive sure på dig og alt sådan noget.

Håber at du har en god weekend ... Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 11:39   #22
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Sikke en rar fornemmelse jeg havde efter jeg havde læst dit indlæg.. Jeg kan nikke genkendelse til ALT det du skriver omkring hvordan man har det ... Det kunne ligeså godt ha været mig der havde skrevet det..
Jeg sad også næsten som om jeg havde fået et flashback efter jeg havde læst dit indlæg, derfor var jeg også i tvivl om jeg skulle skrive eller hvad jeg skulle skrive

Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Det glæder mig at du har fået din pension, og det glæder mig at se/vide andre også har det sådan, altså glæder og glæder .. det gør det ikke, for det er et helved have det sådan her... Dag ud og dag ind... Jeg har da gode dage.. men der er lidt langt mellem dem. Selvfølgelig er man glad for sin Kæreste, Familie og lignende.. Men at være glad for sig selv, den man er blevet og så videre, det er den "lykke" jeg taler om.... Jeg tror ikke jeg har oplevet sådan en dag i mange måneder når jeg lige tænker over det... Sådan en dag kunne jeg godt bruge, for der var lidt medvind og alt det ville vise sig at ende lykkeligt.. At jeg kunne sige.... SÅ nu er der sq lidt styr på tingene og jeg kan arbejde videre med mig selv, i fred og ro, ikke noget pres eller lignende.

Man kommer til at stille sig selv det spørgsmål om den tid kommer? Jeg ved jeg skal give det tid... Jeg ved at tingene tager sin tid...
Jeg kan kun give dig ret i at det er et rent helvede, og man skal nok prøve det for at kunne sætte sig ind i hvad det er, og det med de gode dage kender jeg også alt for godt til, man bliver jo så "glad/stolt" når man endelig kan gennemfører noget men ok, så kommer r..turen så tilgengæld så også med fuld styrke igen

Du har helt ret i at du trænger til fred og ro, her mener jeg især for kommunens evige aktiveringer og samtaler uden nogen løsning, og jeg bliver simpelthen så "BIIIB" at de har mere travlt med at smide folk rundt i manegen i stedet for egentligt at hjælpe med feks noget som kaldes BEHANDLING inden man kommer så langt ud, at den heller ikke kan hjælpe når den kommer


Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Jeg vil oplyse, at vi har bestemt at holde inde med at søge Aktindsigt, pga det sted jeg kommer nu, er på frivilligt basis og noget jeg selv har fundet og har "fået lov til" Ja det skrev min tidligere Jobkonsulent faktisk "Det har jeg givet lov til" SOM OM .... Argh de kan gøre mig så sure..
Men jah ved også godt jeg heller ikke kommer nogle vejne med at holde ind og ikke gøre nogle ting..

Og Skovblomst, har prøvet det med at tude og ikke kunne klare mere, han var pisse ligeglad, min mor og skrevet meget desperarte mails, jeg har nogle liggende, hvis du vil se hans kolde og kyniske svar i mine øjne..

Jeg må sige, jeg er igen nået der til.. HVAD MAGTER Jeg mere?... Hvis ikke jeg kan få pension, eller flex. hvad sker der så med mig? Skal jeg så bare videre ud i flere aktiveringer/Revalideringer eller på et eller andet projekt i kommunens vifte ...?

ÅHHHH GID DER VAR ET SVAR... og gerne NUUUUUUUU

Lisa
Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at trække på smilebåndet da du skrev at du havde "fået lov til" dette skete også for mig da jeg SELV havde fundet en skole for angstramte som jeg meget gerne ville prøve, jeg fik også "lov til" at begynde på skolen, og jeg var også rigtigt glad for at være der og jeg fik det egentligt også lidt bedre..meen så mente kommunen efter 3-4 perioder på skolen, at det måtte jeg ikke længere og tja..så sad jeg igen tilbage
Kommunen smed mig i utallige aktiveringer inden de åbenbart gav op fordi jeg ikke kunne fuldføre nogen af dem rigtigt, og så var jeg ellers i venteposition til jeg kunne komme i kognitiv beh. og da jeg så endelig kom det, så var jeg atter i venteposition, og så efter to år i beh. kom pension på tale fra min beh. side
Jeg kunne skrive en masse om hvad og hvor mange år jeg gik før det kom på tale med pension..
(min favorit aktivering var et kursus som hed "igang igen" der var vi ca. 12 personer som skulle beskæftige os selv, med enten en af de 2 pc'er som de havde med at skrive ansøgninger, eller også kunne vi spille nogle spil såsom bræt eller kort spil, ellers kunne man lave kaffe eller the... og det helt store hit var om tirsdagen, der skulle man nemli spille rundbold )

Jeg kan kun sige at det er blod, sved og tåre at komme igennem sådan en sej periode og kommunen er desværre ikke særlig dygtige i at hjælpe, men det hele drejer sig vel om penge
Jeg kan kun råde dig til at kæmpe videre også selv om det er ufatteligt svært at se lyset i det fjerne

Hvad angår din usympatiske sagsbeh. har du/i så undersøgt mulighederne for at bede om en anden? Jeg har ikke en meter forstand på loven, og her heller ikke energien til at sætte mig ind i den, men jeg mener at man kan bede om en anden eller søge om at få en anden, ellers kan du prøve at spørge herinde om der er nogen som ved noget om det.... det kunne måske være en mulighed
pssst.. han skulle vel ikke tilfældigvis hedde Jan Jørgensen, ham din sagdbeh. hehe


Pokkers nu blev det aligevel til lidt af smøre igen "sorry"

Skovblomst

Kære Hyanna

Sikke en ubehagelig histore, men ufattelig realistisk
Jeg ved godt at jeg er dum som en dør men jeg begriber stadig ikke hvordan kommunen kan behandle mennesker sådan som de gør i de fleste tilfælde
Min far var min "storesøster" og han både led, fik et værre helbred og psyke da han hjalp mig, og ikke nok med det så havde han også andre ting, at han ellers selv skulle have gjort og arbejdet med, som ville have krævet hans fulde opmærksomhed, han forandrede sig meget og jeg sidder tilbage og føler skyld over at han måtte gennemgå endnu et helvede for at hjælpe mig

ER DET VIRKELIG KUN PENGE SOM DET DREJER SIG OM, ELLER TROR DE BARE IKKE PÅ AT MAN VIRKELIG LEVER I ET HELVEDE SOM MAN FORTÆLLER DEM

Jeg gav dem flere eksempler på mit "såkaldte" liv på det tidspunkt, og det er først nu at jeg igen tør tale rigtigt og ærligt om det, for det blev jo ikke taget seriøst før, og så troede jeg jo at det kun var mig som ikke kunne hjælpes, eller måske ikke var det værd... tja.. jeg begyndte på et tidspunkt endda at bagatalisere hvordan jeg havde det....

Er det en historie som du har fundet, eller er det en som du har lavet? for den tror jeg at mange vil kunne genkende i sig selv
Historien er virkelig god

Skovblomst


PS. lisapigen: jeg undrede mig meget da jeg oven i diagnosen angst også fik stillet diagnosen personlighedsforstyrrelse og hvis du har det på samme måde, så har jeg måske en teori som kan give en forklaring/mening på det

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 18:58. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 13:25   #23
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Og, det var så det lille eventyr, som jeg spurgte om jeg måtte sætte på din tråd lisapige i pm, og som du skrev jeg godt måtte; men jeg har jo selvfølgelig også bemærket at du har opgivet at søge aktindsigt ..... dvs. du skriver "vi" ..... Hvem er "vi", ud over dig selvfølgelig?

Vi er Kildehuset (Hanne) og mine bostøttere - Vi er bange for at hvis vi søger om aktindsigt, at de så vil putte mig ud i noget aktivering for at netop få afslutet sagen, men det magter jeg ikke pt.. Jeg kan ikke engang møde stabilt de 2 dage om ugen som jeg skal.. og overholde de 3 samtaler med bostøtterne om ugen jeg har...

Jeg bemærker også at det er en hård og iskold sagsbehandler du har, så jeg kan jo godt se, at så er det svært for dig .... Er der ikke nogen på Kildehuset, der kan hjælpe dig med at anmode om aktindsigt, for før tror jeg desværre ikke der kommer gang i din sag, lisapige, og som jeg godt ved, du så desperat har brug for at få afsluttet.

Jeg havde en iskold sagsbehandler.. - Jeg har fået ny IGEN IGEN .... Hun virker som en sød og fornuftig pige... (Tror hun er yngrer end mig faktisk) . Well men hun virker nu lidt menneskelig, skrev meget ned og sådan da vi havde for samtale for 2 måneder siden ....

Ved de på Kildehuset hvordan din sagsbehandler er over for dig?
Ved dine to bostøtter, hvordan du bliver behandlet af den sagsbehandler?
Hvis de ved det, går de så med dig som bisidder?
Du SKAL have en bisidder med dig, når du skal til samtale, for som du ka' se af mit lille 'eventyr' begyndte kommunen allerede med løgn og trusler i telefonen over for min bror, indtil 'søster flodhest' kom brasende ind på 'scenen'.

De ved alle sammen hvordan jeg er blevet behandlet, og hvordan jeg har det med det hele systemet og de såkaldte sagsbehandlere.. :/ - De er også med som bisiddere og sådan når der er møder.. og vi har et samarbejde med Kildehuset og Bostøtterne ...

Ved du godt at du kan anmode om aktindsigt uden at du behøver at stå ansigt til ansigt med den iskolde sagsbehandler du har?
Ved du godt at du har ret til at anmode om en anden sagsbehandler?
Det kan simpelhen begrundes med at din sagsbehandlers adfærd over for dig har medført at din socialfobi er vendt tilbage ... færdig arbejde.

Jeg tror personligt selv at min angst for at komme ud i aktivering / revalidering er pga det sidste sted jeg var... Hun var så sød og forstående hende min "Chef" Og hun lovede guld og grønne skove... Men hun har virkelig bare ødelagt så meget af for mig. Hun ringede til mig efter 1½måned, 6 dage efter min føsdag hvor de havde været og overrassket mig med kage og alverdens gaver og så videre somom at jeg bare var guld værd.... Ja hun ringede så og sagde jeg ikke skulle komme mere... og det fattede jeg ikke noget af... Det blev så sagt at jeg var doven, jeg ikke gad lave de ting jeg skulle, at jeg skabte en negativ stemning og at min angst ikke var til at spore, fordi jeg kunne gå i byen for min chef og hente æbler, smøger og så videre i vores lokale rema 1000 . Jeg kunne netop gå fordi jeg vidste jeg skulle kun HENTE en TING af gangen og der var ikke ret mange i butikken der kl. 10-11 stykker hvor hun sendte mig... arh det bliver helt rodet, kan ikke holde styr på alle mine tanker jeg får, så jeg skriver bare ned når der kommer en ny, beklager roden.
Jeg tror derfor at grunden til hun opførte sig sådan overfor mig , at jeg har fået meget mere angst for at "knytte" mig til en arbejdsplads...

Fornyeligt blev jeg testet i noget der heddder overgangsarbejde som Kildehuset bestyrer... Det var Mentor(Støtte) på i alle de timer jeg havde dernede, og jeg var dygtig til mine opgaver, men jeg magtede ikke den angst og så meget jeg var bange dernede at jeg sagde stop. TIlmed skulle jeg både passe Kildehuset og mine bostøtter og det magtede jeg ikke så mange ting på engang .


Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme for dig, og der er jo så mange ting, jeg ikke ved om dig og din situation, samt hvor psykisk stærke dine omgivelser er til at klare et opslidende sagsforløb, for 'flodhesten' her samt lillebror var for en gangs skyld heldig, at støde ind i en menneskelig sagsbehandler, som forstod hvor hårdt jeg og mine to mænd har måtte kæmpe for at min bror ikke skulle få det værre end han har det i forvejen, og det er slemt nok!

Du skal selvfølgelig bare give dig den tid du har brug for, for jeg siger ikke du skal gøre noget af alt det jeg foreslår på mandag.
Du skal bare tænke over om du kan bruge noget af det, og så vil jeg så gerne have, du forstår at du altså HAR nogle rettigheder, og at de slet ikke ret til at blive sure på dig og alt sådan noget.

Håber at du har en god weekend ... Mange Hyanna
Du kan tro min mor også har prøvet være "flodhesten" men det nytter ikke en skid... Det var så til den anden ham den kolde og kyniske.. det kunne være hun skulle skrive til hende den nye.... hey det var da et forsøg værd.....

Ha det nu pænt og endnu engang tak for din tid


Puha ... Det er lange smøre jeg skal i gennem hehhee... Jeg ville bare sige jeg har diagnoseret således... Angst uspefikeret og Personlighedsforstyrrelser uspekfikeret ....

Tilmed vil jeg oplyse dig at det ikke var Jan han hed, han hed Michael Borre og er heldigvis flyttet til et andet sted... Nu har jeg en der hedder Majken... En sød lille nips... om det er noget der kan hjælpe mig ved jeg ikke.. sidst jeg ringede for godt 3 uger siden, havde hun ikke haft tid til at se på sagen endnu.. og det var den 21 aug vi havde møde omkring det hele...

Men hun ville også gerne indhente oplysninger fra Statussen fra mine bostøtter og udtalelse fra Kildehuset.... Det har hun så fået nu... Så nu må vi håbe der kommer gang i tingene... Ellers må jeg søge Aktindsigt... så de kan få fingerne ud af R**** .... hehe..

Ha det godt.. og lad solen skinne din vej..

Lisa

Sidst redigeret af Stezu; 20-10-2008 kl. 18:59. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 18:43   #24
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Smile Kære Lisapigen

Jeg synes ikke det er så rodet, det du skriver, og du skal også bare skrive det der falder dig ind, for ud af det jeg har læst hidtil, er det somom din intuition er bemærkelsesværdig god.
Jeg fik ihvertfald et ganske klart billede, da du beskrev dine oplevelser under det sidste revaliderings/aktiveringsforsøg

Den chef har et problem, som hun tværer af i dig (desværre heller ikke noget nyt )....
MEN DET ER IKKE DIT L..., DET ER HENDES L... !!!!!! Smid det tilbage hvor den hører hjemme, nemlig hos hende selv, for enten er hun bange for at være ærlig ansigt til ansigt eller også er hun en luskefis, eller også er hun begge dele, hvilket er hvad jeg tror

Du har rigelig i at holde sammen på din tilværelse og skal ikke lade dig jokke på af den slags mennesker .... Du kan prøve at gøre et lille forsøg, som jeg af og til har set virke: Du skriver alt det lumske og onde hun gjorde mod dig, og så skriver du at det er hendes l... og det vil du ikke bære rundt på, og så krøller du hele smøren sammen og smidder den ud ... sådan rigtig eftertrykkeligt. Måske kan det hjælpe lidt, selvom det måske kan lyde mærkeligt. Du skal gøre det en dag, hvor du føler dig parat til det og har overskudet til det. Prøv ad Måske kan du mærke en lille forskel efter at have prøvet, en lettelse, for man skal nogen gange "snakke lidt med sin hjerne" når den får rodet tingene for meget sammen.

Kan du se fidusen ?

Jeg skriver mere senere, for jeg ska' lige se nyheder

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 20:22   #25
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Puha ... Det er lange smøre jeg skal i gennem hehhee... Jeg ville bare sige jeg har diagnoseret således... Angst uspefikeret og Personlighedsforstyrrelser uspekfikeret ....

Tilmed vil jeg oplyse dig at det ikke var Jan han hed, han hed Michael Borre og er heldigvis flyttet til et andet sted... Nu har jeg en der hedder Majken... En sød lille nips... om det er noget der kan hjælpe mig ved jeg ikke.. sidst jeg ringede for godt 3 uger siden, havde hun ikke haft tid til at se på sagen endnu.. og det var den 21 aug vi havde møde omkring det hele...

Men hun ville også gerne indhente oplysninger fra Statussen fra mine bostøtter og udtalelse fra Kildehuset.... Det har hun så fået nu... Så nu må vi håbe der kommer gang i tingene... Ellers må jeg søge Aktindsigt... så de kan få fingerne ud af R**** .... hehe..

Ha det godt.. og lad solen skinne din vej..

Lisa
Jeg kan endnu engang kun undskylde smøren, men jeg håber at det gled ned alligevel hehe

Jeg havde vidst ikke læst ordentligt efter for jeg troede, at du stadig havde ham dumpappen Men alletiders at du har fået en anden, jeg håber virkelig at hun er mere forstående og kan sætte lidt gang i den, så du kan se lidt fremad

Du må have en rigtig god aften, og spørg endelig løs herinde hvis der er noget, eller du bare gerne vil ud med noget for at få lidt luft eller input

Skovblomst
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension